Gå til innhold

Er renault en dårlig bil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Det er så mange jeg kjenner som sier at Renault er en dårlig bil. Med dette tror jeg de mener at det er mye problemer med Renault. Selv har jeg renault og er storfornøyd med den!

Derfor lurer jeg på om noen vet om det er belegg for denne påstanden om at renault er en problematisk/dårlig bil? Finnes det f.eks statistikk som viser at den oftere må på verksted enn andre biler, osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alle FRANSKE biler er dårlige biler (Citroën, Peugeot, Renault). Dårlig elektronikk som ikke holder et halvt år en gang, dårlige deler av dårligere kvalitet enn det de produserer i Kina. Bilen faller i verdi med en gang noen har kjøpt den.

Kjøp tysk, aldri fransk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men det er dette jeg ikke forstår. Har du dokumentasjon på denne påstanden noe sted?? Bilen min er en 1998-modell, funker tipp topp enda!! Nettopp derfor lurer jeg på hvilken forskning som ligger bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AB nr 3 var meg, ts. Bare et lite tillegg: har heller aldri hatt noe problem med å starte den engang, selv ikke i norsk sprengkulde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes undersøkelser og statistikker over dette, og Renault kommer dessverre ikke videre godt ut:

her er en artikkel som viser til en slik test, og man finner flere ulike om man leter litt rundt.

Mitt inntrykk av Renault er at det er veeeeldig enten-eller. Jeg har hatt Renault Laguna selv, og det er det billigste bilholdet jeg har hatt. Kanskje var jeg heldig, eller kanskje er bilen bedre enn sitt rykte?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bilene med flest og færrest feil

To helt forskjellige merker utmerker seg i siste TÜV-rapport. Men hvilke biler har mest feil?

...

I den andre enden finner vi først og fremst franske og italienske biler.

http://www.klikk.no/motor/bil/article718173.ece

Elendig whiplash-beskyttelse i franske biler

Hvis vi skal tro Euro NCAP, tilbyr Citroën og Peugeots personbilmodeller oppsiktsvekkende dårlige beskyttelse mot nakkesleng.

http://www.dinside.no/849845/elendig-whiplash-beskyttelse-i-franske-biler

Se hvilken bil Jan Erik Larssen fraråder deg på det sterkeste. Se video!

«Broom»-Larssen slakter fransk bil

http://www.biip.no/waschera/schnadder/2728758

Fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alle FRANSKE biler er dårlige biler (Citroën, Peugeot, Renault). Dårlig elektronikk som ikke holder et halvt år en gang, dårlige deler av dårligere kvalitet enn det de produserer i Kina. Bilen faller i verdi med en gang noen har kjøpt den.

Kjøp tysk, aldri fransk.

Fransk er godt kjent for å være udugelig. Det vises på alle undersøkelser.

Tyske biler er veldig god kvalitet, veldig god standard, men dyre i innkjøp og dyre deler.

Japanske biler er de mest driftsikre med minst feil. Billige deler, og billigere i innkjøp. Riktignok som oftest ikke så luksuriøse som tyske, men dette blir jo igjen en smakssak. :)

Både tyske og Japanske biler er VELDIG gode å kjøre i motsetning til konkurskarantene sine. (Mener jeg da)

Det at noen har en fransk bil som er fornøyde er jo selvfølgelig reelt. Det er ikke slik at alle franske biler bryter sammen bare du ser på dem, men flesteparten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 99 Laguna her. Jeg vet ikke hva i helsikke som gikk av meg når jeg kjøpte den. Tenkte jeg skulle fikse de "småfeilene" som var og tjene noen kroner.

Jeg er så idiot. Jeg vet bedre enn dette.

Servoen er piss.

Elektronikken er piss.

Låsene er piss.

Bærearmene er piss.

Karosseriet er piss.

Lyktene er piss.

Girkassen er piss.

Bensintanken er piss.

Den slår inn på ALLE sjekkpunktene jeg vet de suger på. Det er offisiell skuddpremie på meg neste gang jeg i det hele tatt tenker på å skaffe en Renault igjen. Gjelder også Citroen, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo eller annet jall fra teknologiens avmakt-hjørne av verden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jim Jones

Ja nei altså... Laguna var første bilen noen sinne som oppnådde 5 stjerner i NCAP

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=19671

Men joda, det elektriske er elendig.

Citroën er og blir den mest behagelige bilen en kan kjøre (innen normale mennesker sin lommebok). Dvs, forsikre deg om at du får en Citroën med hydraulisk demping! Kjerringene har jo de siste årene laget Citroëner uten dette.... :kjefte: Da er det pokker meg ikke mye Citroën igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er så mange jeg kjenner som sier at Renault er en dårlig bil. Med dette tror jeg de mener at det er mye problemer med Renault. Selv har jeg renault og er storfornøyd med den!

Derfor lurer jeg på om noen vet om det er belegg for denne påstanden om at renault er en problematisk/dårlig bil? Finnes det f.eks statistikk som viser at den oftere må på verksted enn andre biler, osv?

Slik det skrives i tidl innlegg så burde alt være svart/hvitt. Det er det altså ikke. Har kjørt både tysk og fransk og vært fornøyd med begge. Aldri noen problemer utover det man kan forvente etter noen år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

http://cadillacjack.smugmug.com/Cars/why-you-NEVER-buy-a-french-car/11397924_PbqxV2#!i=801117957&k=5Mgia

En liten bildeserie jeg strengt tatt burde fortsatt med. Slik ser det ut i toppen på 8 av 10 PSA jeg har fiklet på (og det er en del).

Vi kvinner har ikke så mye peiling på hva det bildet der skal forestille. Kanskje du kunne ha forklart litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kvinner har ikke så mye peiling på hva det bildet der skal forestille. Kanskje du kunne ha forklart litt?

argh, jeg skrev jo faktisk en masse som plutselig ikke kom med! pokkers kg! ^^

det du ser er at ventilene har "brent" mye olje. du ser også at varmen har vært for høy slik at eksplosjonen har slått ut sammen med gass. dette tærer på metallet i toppen. nå er dette en veldig mild skade på disse bildene, men det er en begynnende oljelekkasje som gjerne ender i size med exxon valdez. jada, det skjer i andre biler også - men ikke så ofte og i samme omfang som PSA. ser det ofte under registerrem-bytte, slik som på denne renaulten.

kjapt og knotete forklart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

Kan si så mye som at faren min har mye peiling på bil og han har slengt dritt om Renault i alle de år. Han mener bilene er ubrukelige og "jalla", hehe. :gjeiper: Så vil nok si at Renault er fy fy ja. Men sier jo sitt, bilmerket er jo fransk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Jim Jones

Kan si så mye som at faren min har mye peiling på bil og han har slengt dritt om Renault i alle de år. Han mener bilene er ubrukelige og "jalla", hehe. :gjeiper: Så vil nok si at Renault er fy fy ja. Men sier jo sitt, bilmerket er jo fransk..

Jeg elsker min Citroën :rodmer: Hva skulle jeg ikke gitt for å ha råd til å ha flere av dem!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PSA = Peugeot S.A., hovedsaklig Peugeot og Citroën, men mye motorer til blant annet Renault og diesel-Volvo kommer herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Fransk og italiensk var dritt. Nyere biler er vel ikke så ille. Selv synes jeg at jeg har verdens fineste bil. Italiensk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...