Youdontknowme Skrevet 27. mars 2012 #1 Del Skrevet 27. mars 2012 Hei! Nå skal jeg snart ha en fremføring i norsk. Har ligget lenge på sterk fem og ønsker virkelig og heve meg opp til sekser. Vi har om språkdebatten i Norge og kan løse oppgaven hvordan vi vil, jeg har valgt å skrive en historie som jeg da skal fremføre. Noen som er interessert i å hjelpe meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 27. mars 2012 #2 Del Skrevet 27. mars 2012 Lekstråder får sjeldent særlig fokus her, men det hender jo noen faktisk legger ut skikkelige refleksjoner som blir til gode debatter. Jeg ville begynt med å legge fram en konkret problemstilling som vi kan forholde oss til. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 27. mars 2012 #3 Del Skrevet 27. mars 2012 (endret) Jeg hjelper hvis du forandrer overskriften til "norskgenier"! Og denne setningen er feil: "...ønsker virkelig og heve meg opp til sekser." Det burde stå "å heve". Så hvis du virkelig vil ha seks i norsk ville jeg begynt med og/å-regelen... Uff, nå var jeg kanskje slem, men kunne ikke dy meg... Som Herr Drue sier, legg frem en problemstilling og så kan vi heller diskutere den og se hvordan vi kan hjelpe deg videre, komme med innspill osv. Endret 27. mars 2012 av Aranciata 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 27. mars 2012 #4 Del Skrevet 27. mars 2012 Jeg hjelper hvis du forandrer overskriften til "norskgenier"! Og denne setningen er feil: "...ønsker virkelig og heve meg opp til sekser." Det burde stå "å heve". Så hvis du virkelig vil ha seks i norsk ville jeg begynt med og/å-regelen... Uff, nå var jeg kanskje slem, men kunne ikke dy meg... Som Herr Drue sier, legg frem en problemstilling og så kan vi heller diskutere den og se hvordan vi kan hjelpe deg videre, komme med innspill osv. Ja, du er slem. Hva tror du du oppnår med innlegget ditt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 27. mars 2012 #5 Del Skrevet 27. mars 2012 Jeg tror vel ikke at jeg oppnår noe, jeg var vel bare ute etter å få ut litt frustrasjon over folk som kommer for å spørre ukjente mennesker på nettet om hjelp til til et prosjekt og til å få bedre karakterer i norsk, men som gjør to helt elementærere feil i et veldig kort innlegg... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #6 Del Skrevet 27. mars 2012 Hva er det som er så slemt egentlig? TS ønsker en sekser i norsk og da burde vel ting som orddelingsregler og og/å reglene sitte godt. Det er ikke slemt å påpeke det synes jeg. Hadde også vært fint å vite hva TS egentlig trenger hjelp til... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 27. mars 2012 #7 Del Skrevet 27. mars 2012 Om man prøver å oppnå noe annet enn utløp for egen frustrasjon, så begynner man ikke med å pirke på skrivefeil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #8 Del Skrevet 28. mars 2012 Om man prøver å oppnå noe annet enn utløp for egen frustrasjon, så begynner man ikke med å pirke på skrivefeil. Dette er et SPRÅK-forum der vi diskuterer språket. Hvis du ikke liker det, forsvinn. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #9 Del Skrevet 28. mars 2012 Om man prøver å oppnå noe annet enn utløp for egen frustrasjon, så begynner man ikke med å pirke på skrivefeil. Vi gjør ikke annet enn å pirke på de samme språkfeilene som en lærer kommer til å pirke på. Vi kan ikke trekke ned norskkarakteren hennes, men det kan læreren. Det er ikke slemt å pirke på språkfeilene; det ville vært slemt å IKKE gjøre det. Hun ber om hjelp, og hun får det. Kanskje det ikke er den typen hjelp hun forventet, men det er den typen hjelp hun først og fremst trenger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 28. mars 2012 #10 Del Skrevet 28. mars 2012 Bullshit. Man har ikke AUTORITET til å pirke på skrivefeil, bare fordi man befinner seg i et underforum for språk. Vi diskuterer norsk språkdebatt (snart, forhåpentligvis) her, og ikke rettskriving. Hold deg til rettskrivingstråden, om du vil få utløp for frustrasjon, for her har det ingenting med saken å gjøre. Dessuten er det svært lite pedagogisk, hvis vi har TS' beste i tankene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #11 Del Skrevet 28. mars 2012 Vel, vi tyr i hvert fall ikke til uttrykk som "bullshit" for å uttrykke frustrasjon over at forumet byr på motgang når folk ikke deler våre meninger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 28. mars 2012 #12 Del Skrevet 28. mars 2012 Vi gjør ikke annet enn å pirke på de samme språkfeilene som en lærer kommer til å pirke på. Vi kan ikke trekke ned norskkarakteren hennes, men det kan læreren. Det er ikke slemt å pirke på språkfeilene; det ville vært slemt å IKKE gjøre det. Hun ber om hjelp, og hun får det. Kanskje det ikke er den typen hjelp hun forventet, men det er den typen hjelp hun først og fremst trenger. En lærer begynner ikke med å rette på skrivefeil. Hvis du tror det, vet du ikke mye om pedagogikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 28. mars 2012 #13 Del Skrevet 28. mars 2012 Dette er et SPRÅK-forum der vi diskuterer språket. Hvis du ikke liker det, forsvinn. Uff, dette synes jeg blir veldig stygt - jeg vet at jeg "begynte" siden jeg kritiserte TS, men jeg setter pris på Herr Drues mening og er egentlig veldig enig i at det jeg skrev var veldig lite pedagogisk! Ja, vi diskuterer språket og jeg synes kanskje at dette er det eneste forumet hvor jeg kan påpeke sånne ting, men dette var ikke tråden for det. (Og hvorfor i all verden skulle Herr Drue måtte forsvinne??) Jeg beklager til TS og håper at hun/han kommer tilbake!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #14 Del Skrevet 29. mars 2012 Jeg tror vel ikke at jeg oppnår noe, jeg var vel bare ute etter å få ut litt frustrasjon over folk som kommer for å spørre ukjente mennesker på nettet om hjelp til til et prosjekt og til å få bedre karakterer i norsk, men som gjør to helt elementærere feil i et veldig kort innlegg... ... og som attpåtil ligger på en femmer og ønsker seg en sekser. Hun ba om det og fikk tilbud om hjelp mot at hun sa mer konkret hva hun trengte hjelp til. Synes ikke det har vært så fryktelig mye slemmer i her, jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Youdontknowme Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #15 Del Skrevet 31. mars 2012 Har vært ute og reist. Derfor tok det så lang tid før jeg fikk svart igjen. Så det ble litt debatt av skrivefeilene mine, jeg kan og/å regelen. Problemet mitt er at jeg gjør ting så raskt at jeg glemmer den. Heldigvis er det en muntlig presentasjon jeg ønsker hjelp med, og jeg skal ikke levere den inn skriftlig. Derfor er nok ikke skrivefeil det jeg trenger mest hjelp med. Går forresten på ungdomsskolen hvis dere tenkte på hvilket nivå jeg ligger på. Jeg har valgt å lage en historie der jeg setter meg inn i en manns liv og ser på hvordan det var å leve under språkdebatten i Norge. Jeg valgte å legge språkdebatten frem på en litt annen måte for å prøve å formidle budskapet om hvordan det var i Norge under språkdebatten på en litt mer interessant måte enn bare å holde et foredrag med bare fakta og tenkte det ville være en god variasjon. Problemstillingen min i denne presentasjonen er å fremstille språkdebatten i slik som den var for vannlige mennesker i samfunnet på den tiden. Jeg ønsker å finne ut hvilket forhold mennesker hadde til dette. Ønsker noen å hjelpe meg ytterligere er det bare til å gi beskjed om du/dere ønsker jeg skal sende resten jeg har skrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Youdontknowme Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #16 Del Skrevet 31. mars 2012 Forresten det at dere påpeker skrivefeilene mine gjør ikke meg noe. Hadde jeg ikke ønsket kritikk hadde jeg heller ikke gått på nettet for å finne hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #17 Del Skrevet 31. mars 2012 Først og fremst: hvilken språkdebatt? Dette er jo noe som har vært diskutert siden middelalderen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Youdontknowme Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #18 Del Skrevet 31. mars 2012 Først og fremst: hvilken språkdebatt? Dette er jo noe som har vært diskutert siden middelalderen! Språkdebatten i Norge, fra 1830-1900 tallet. Diskusjonen mellom Aasen og Ivarson for det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RockyRose Skrevet 1. april 2012 #19 Del Skrevet 1. april 2012 Det eg ville byrja med er nynorsksongen av Torsdagskveld frå Nydalen: Så ville eg prøvd å fått med (etter du har fått fram alt om Aasen og Ivarson) kor debatten om nynorsk mellom politikarane i Noreg er. Ein grei grunn for at nynorsk burde vere eit formål og bli lært i skule , er at til og med i VG sin "nynorsk-test" klarte ikkje dei å lage fasitane rett, så kanskje nynorsk i skule ikkje er så dumt når vaksne folk med språkleg/medie utdanning ikkje kan det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 1. april 2012 #20 Del Skrevet 1. april 2012 Ææ, Aasen og Ivarsson?? Mener du Aasen og Knudsen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå