Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å regne meg frem på flere forskjellige kaloritellere, både for å se hvor mye jeg skal trenge i løpet av en dag og hvor mye jeg faktisk gjennomsnittlig får i meg hver dag. Men det går jo ikke opp i forhold til vektnedgangen?

En normal dag for meg:

07.30: et glass biola

08.00-16.00: kontorjobb

09.30: salat med kylling, ananas, et egg, reker og roastbiff (varierer liitt)

13.30: lunsj med bare kjøtt og salat (lunsjporsjon) mye kylling og kalkun

16.15-ca 19.30: stallen m/ ridning av to hester

(avogtil et eple eller noe i mellom

ca 20.00/20.30: variert middag (ikke for store porsjoner) ofte med kylling

sykler ofte i tilleg 30 min etter middag, med litt vanlig styrke

bør jeg gjøre noen endringer? for å få bedre resultater?

kan ikke jogge pga beinhinnebetennelse, derfor sykling....

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som altfor lite mat.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som spisforstyrrelser.

Skrevet

neineinei, absolutt ikke. porsjonene mine er absolutt ikke små for å si det sånn. er veeeldi glad i mat!

Skrevet

For meg funker det å spise ofte men lite, men det er kanskje ikke mulig for deg på jobb? Selv er jeg skrubbsulten på jobb allerede i ti-elleve tiden, spiser frokost kl 07:30. Da hjelper det godt med en frukt eller noe, blodsukkeret stiger, og jeg får ny energi fram til lunsj rundt 12-1 :)

Skrevet

ja jeg får jo både frokost og lunsj på jobb, ca hall 10 og ca hall 2 :)

og er selv slik at jeg heller må spise ofte og litt mindre enn få ganger.

Skrevet

ja jeg får jo både frokost og lunsj på jobb, ca hall 10 og ca hall 2 :)

og er selv slik at jeg heller må spise ofte og litt mindre enn få ganger.

Gjest *Maja*
Skrevet (endret)

Om TS vi spise sjeldent og større måltider så spiller det ingen rolle så lenge hun spiser nok.

TS:

Trenger mer spesifikt på porsjoner for å vite hva du får i deg.

(Hvor mange gram kjøtt, tilbehør middag og hvor mye)

Endret av *Maja*
AnonymBruker
Skrevet

neineinei, absolutt ikke. porsjonene mine er absolutt ikke små for å si det sånn. er veeeldi glad i mat!

Ja, det sier omtrent alle anorektikere.

Skrevet

hahah anorektiker er laaaaangt ifra hva jeg er.

Det skjedde noe helt rart med meg for en liten stund siden, ble ikke mett uansett hva jeg spiste. kunne spise megastore porsjoner å var fortsatt ikke mett. å normalt så lengter du etter den metthetsfølelsen når man spiser (derfor man spiser..) å la derfor på meg endel.

Det har selvfølgelig gått endel bort igjen, å jeg kan spise normale porsjoner å bli mett på dem. så har jo gått ned endel igjen, men langt ifra hva jeg var fra begynnelsen en gang.

så nei, anorektirer er noe jeg aldrig kunne ha blitt!!

AnonymBruker
Skrevet

hahah anorektiker er laaaaangt ifra hva jeg er.

Det skjedde noe helt rart med meg for en liten stund siden, ble ikke mett uansett hva jeg spiste. kunne spise megastore porsjoner å var fortsatt ikke mett. å normalt så lengter du etter den metthetsfølelsen når man spiser (derfor man spiser..) å la derfor på meg endel.

Det har selvfølgelig gått endel bort igjen, å jeg kan spise normale porsjoner å bli mett på dem. så har jo gått ned endel igjen, men langt ifra hva jeg var fra begynnelsen en gang.

så nei, anorektirer er noe jeg aldrig kunne ha blitt!!

Ja, det kalles puberteten.

Skrevet

og over til mengden.

til lunsj er det sånn ca 2 kyllingvinger, sånn 4 skiver kylling eller kalkun, sånn 4 skiver med et annet kjøtt. endel salat og avogtil litt reker

middagen er veeldi forskjellig.

noen ganger blir det kansje to kyllingfileer med salat og potetsalat

1/2 til 1 kjøttdeig (forskjellige) med salat og potetsalat

osv osv... har veldig variert middag, men potetsalaten greier altid å snike seg inn...

Skrevet

hva skjer egentli med frekke svar?

nei ikke noe pubertet eller noe sånt...

Vil helst ha seriøse svar fra nå av

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hva skjer egentli med frekke svar?

nei ikke noe pubertet eller noe sånt...

Vil helst ha seriøse svar fra nå av

Det er vel ingen som vil hjelpe en anorektiker å gå ned i vekt.

AnonymBruker
Skrevet

og over til mengden.

til lunsj er det sånn ca 2 kyllingvinger, sånn 4 skiver kylling eller kalkun, sånn 4 skiver med et annet kjøtt. endel salat og avogtil litt reker

middagen er veeldi forskjellig.

noen ganger blir det kansje to kyllingfileer med salat og potetsalat

1/2 til 1 kjøttdeig (forskjellige) med salat og potetsalat

osv osv... har veldig variert middag, men potetsalaten greier altid å snike seg inn...

Flott, da du ikke trenger å slanke deg.

Skrevet

ok, så veldi fort at middag så liten ut.

de kan være myyyye større. dette var bare første eksempel jeg kom på fordi det var det jeg hadde igår...

AnonymBruker
Skrevet

Du rir hester og jobber. Du trenger sannsynligvis flere kalorier enn gjennomsnittet.

Ikke tenk på å slanke deg mer, dette kommer til å ende i katastrofe for din del.

Skrevet

Nei tenker ikke så mye på slanking i form av maten egentlig. bare at jeg prøver å spise sunt.

Tror egentlig det ligger mer i det at jeg føler ikke får trent så mye som jeg gjorde før, i form av jogging osv pga at jeg har såpass fulle dager.

Skrevet

Spiser du en HEL kjøttdeig? 400 gr kjøtt, i tillegg til poteter og salat, til middag?

Det er ganske mye mat, utifra det du forteller - selv om det absolutt ikke er usunt.

To kyllingfileter er jo også en god del kylling, men sunne og gode kalorier.

Når du mener at du spiser sunt og variert, men ikke går ned i vekt som du vil, bør du gå i detaljer. Skaff deg en kjøkken/matvekt og/eller begynn å regne enkle kalorier. Før en matdagbok på f.eks diett.no.

De små tingene du drikker/spiser skal regnes med. Saus er ofte kaloririkt, dressinger likeså. Steker du maten din i smør, legger du til ekstra kalorier der. Sukker i kaffen/teen, fløte osv. Kjøper du en latte hver dag er du oppe i noen hundre ekstra kalorier, osv.

Du behøver slettes ikke bli fanatisk, men om du har lite kunnskaper om innholdet i matvarer eller føler at du ikke går ned slik du burde eller vil, er det ikke dumt å gjøre dette:)

Ikke bry deg om de som kaller deg anorektiker o.l., de har tydelig ikke forstått hva ordet innebærer eller lest hva du faktisk spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...