Gå til innhold

Skifte fastlege

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den fastlegen jeg har nå undervurderer alltid mine helseproblemer og hun jobber bare halv stilling, så vanlig ventetid er rett under en måned.

Dette gjelder absolutt alt jeg tar opp. Når jeg sier jeg ikke har sovet på 6 dager og at furnuften min er kraftig redusert er svaret du sovner nok snart, så det er ikke så farlig. Neste dag tok det fyr i en gryte forde jeg var uoppmerksom. Jeg fikk plutselig et 7cm stort krater i låret, det var nok "bare et sår", men når jeg nektet å gå før hun hadde sett på det ente det i ambulanse til sykehuset. Slik er det med alt.

Men jeg har add og bruker Ritalin, for at hun skulle kunne skrive ut Ritalin til meg måtte hun søke om det. Dette husker jeg var et styr og kvier meg derfor å skifte fastlege i frykt for å gå uten medisiner en periode.

Vet noen om ny fastlege må søke på nytt, eller om det blir overført til den nye legen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje fordi du høres ut som en hypopkonder?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg vet ikke om det..men du burde bytte fastlege fort..bytt imorn så har du ny innen 1 .april:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje fordi du høres ut som en hypopkonder?

Hadde jeg ofte gått til legen hadde jeg nok også ment det, men jeg har gått til legen 6 ganger på 10 år, så tror ikke jeg er det....

Tre av disse gangene har legen endt med å få meg på sykehus, 1 gang i ambulanse.

Er dette mye?

Godt mulig det er det altså, ikke vet jeg hva som er vanlig.... :sjenert:

Skrevet

Er du misfornøyd med lege så bytter du. Har du ritalin, evt resept, så du klarer deg en stund? I så fall bytter du lege nå, henter ut journalen fra nåværende lege og tar med til ny lege. Bestill time hos ny lege så snart som mulig.

Gjest Blomst83
Skrevet

En ny lege må søke om dette,men det tar ikke lang tid. Så hvis du får resept fra den legen du har nå før du bytter lege så skal den biten ordne seg. Har selv adhd og har byttet lege noen ganger.

AnonymBruker
Skrevet

En ny lege må søke om dette,men det tar ikke lang tid. Så hvis du får resept fra den legen du har nå før du bytter lege så skal den biten ordne seg. Har selv adhd og har byttet lege noen ganger.

Takk for svaret!!

Da skifter jeg få fort jeg får hentet neste resept! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...