AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Jeg var så uheldig at jeg ble bitt i hånden av en hund igår. Det gjorde inni hampen vondt, men så lenge tennene ikke penetrerte huden brydde jeg meg ikke særlig. Idag våknet jeg med noen delikate blåmerker og ganske hoven. Jeg tenker at det er en mulig brist i beinet og regner med at det går fint (det gjør fortsatt litt vondt da) Men, han jeg bor sammen med mener det er en betennelse siden jeg er så hoven. Kan vel ikke bli betent om hunden ikke bet gjennom huden? Eller.....?
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Jeg var så uheldig at jeg ble bitt i hånden av en hund igår. Det gjorde inni hampen vondt, men så lenge tennene ikke penetrerte huden brydde jeg meg ikke særlig. Idag våknet jeg med noen delikate blåmerker og ganske hoven. Jeg tenker at det er en mulig brist i beinet og regner med at det går fint (det gjør fortsatt litt vondt da) Men, han jeg bor sammen med mener det er en betennelse siden jeg er så hoven. Kan vel ikke bli betent om hunden ikke bet gjennom huden? Eller.....? Så kjipt at du ble bitt! Når hunder biter er det ofte så kraftig at cellene i huden dør og det blir nekrose (dødt vev der). Og da kan det bli betennelse der uten at det kommer bakterier til fra utsiden mener jeg på. Så da kan det være en betennelse der. Lykke til med armen din:)
vinterspeil Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 Tipper du er bare "forslått". Dersom hunden virkelig BITER blir det hull i huden. Er du i tvil må du selvsagt kontakte lege.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #4 Skrevet 26. mars 2012 He he det ser ikke bra ut, heldigvis bet han ikke hardere for det ble bitt flere plasser og jeg er ganske blå rundt pulsåren også. Jeg droppet lege idag fordi jeg har stivkrampevaksine som varer 5 år til. Jeg har en tendens til å tulle meg bort i bitende dyr. Men får se det an til imorgen, og skrive bak øret at gå imellom 2 slosskjemper ikke er lurt uansett om den ene er bundet fast og halvparten så stor som den som angriper.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå