Gå til innhold

Spenning eller trygghet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva er viktigst for deg; spenning eller trygghet?

Hvorfor?

Har dette endret seg med årene?

Problemet er nemlig at det er vanskelig å få begge deler.

Det er ikke mye spennende å være trygg, og man føler seg ikke mye trygg når det er spennende eller usikkert.

Graden av disse behovene viser på ulike personlighetstyper i mine øyne.

Endret av Steinar40
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja takk, begge deler!

Det går da helt fint å få både spennende og trygt samtidig. Min mann er både utrolig spennende og veldig trygg :)

Usikkert derimot, det styrer jeg unna.

• Liker 1
Skrevet

Ja takk, begge deler!

Det går da helt fint å få både spennende og trygt samtidig. Min mann er både utrolig spennende og veldig trygg :)

Usikkert derimot, det styrer jeg unna.

Gubben din har åpenbart ikke blitt kjedelig nok ennå ;)

Skrevet

Det beste er selvsagt ja takk, begge deler. Men etterhvert som jeg har blitt eldre så har trygghet blitt viktigere for meg enn spenning.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Trygghet er viktigst. Men hadde blitt kjedelig om ikke forholdet hadde litt spenning også.

Men hva legger du i ordet "spenning" da, Steinar?

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg vil, som flere andre, helst ha begge deler. Spenning og trygghet er ikke motsetninger for meg.

Men det viktigste er trygghet. Vet ikke om det har endret seg med årene, jeg tenkte ikke så mye på slikt da jeg var tenåring.

• Liker 1
Skrevet

Jeg setter pris på at min samboer er både spennende og trygg.

Det å slippe å være usikker er deilig, og det at vi sammen finner på spennende ting og ønsker å oppleve livet sammen, også når vi er utenfor trygghetens rammer, er noe jeg setter stor pris på.

utrygghet vil jeg helst velge vekk, og vi har ikke det i vårt samliv.

han er ikke kjedelig selv om jeg ikke føler meg utrygg på ham, på lik linje med at jeg selv ikke er kjedelig, selv om han er helt trygg på meg.

Skrevet

Trygghet er viktigst. Men hadde blitt kjedelig om ikke forholdet hadde litt spenning også.

Men hva legger du i ordet "spenning" da, Steinar?

Dette behovet for "spenning" i kjærligheten er nok ofte (betydelig) større hos kvinner enn hos menn.

Så det får nesten dere heller definere for meg.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Det ene utelukker ikke det andre, så jeg sier også ja takk, begge deler. Man kan fint ha spenning innenfor et trygt forhold.

• Liker 1
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Spenning og trygghet er ikke motsetninger. Motsetning til spenning er kjedsomhet, og motsetningen til trygghet er usikkerhet. Jeg vil ha en spennende mann som gjør jeg trygg. Esken min var en kjedelig mann som gjorde meg utrygg.

Skrevet

Spenning, tror jeg.

Det spørs litt hva du legger i ordet "trygghet". Jeg vil ha trygghet som i at jeg kan stole på han og vite at han ikke vil være utro mot meg eller lyve til meg, men ikke på den måten at jeg må vite hvor forholdet skal gå og at vi har alle planene klare. Det å stole på hverandre og vite hvor man har hverandre er viktig, men jeg kunne aldri vært med en person som ikke er spontan og eventyrlysten, og de kvalitetene gjør forholdet spennende :) Jeg kunne aldri levd et rutineliv eller hatt et forhold som var basert på rutiner, og det er egentlig det jeg forbinder med "trygghet".

Skrevet

Går an å få begge deler, men skal jeg velge ville jeg valgt trygghet :)

Skrevet

Om jeg må velge så blir det trygghet. Spenning er overvurdert.

Skrevet (endret)

Akkurat nå er det definitivt spenning om jeg må velge.

Men etterhvert vil jeg nok ønske trygghet igjen :)

Endret av Envy
Skrevet

Om jeg må velge så blir det trygghet. Spenning er overvurdert.

Ja, det er nok mange forhold som ryker pga urealistiske behov for spenning.

• 2 måneder senere...
Gjest foremma
Skrevet

Det er som å måtte velge mellom en tysk eller britisk bil. britisk all the way!

Gjest "gjest"
Skrevet

Ja takk, begge deler. Spenning fra en fyr man kan føle seg trygg på.

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal denne spenningen skyldes forresten? Skal det være spenning i forholdet, spenning i hverdagen, spenning i senga, eller hva?

Jeg gjør mye som er spennende jeg, men har følelsen av at de fleste kvinner tenker på spenning uten risiko når de sier slikt.

Anonym poster: 6c117dadd049b219e5b482436186c226

Gjest Stille vann
Skrevet

Jeg vet det er viktigst med trygghet, men jeg velger stort sett spenning. Da går det galt, da.... :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Hva går all denne spenningen ut på, egentlig?

Anonym poster: 55bba66f3b069baedb144ee8241e13c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...