Gå til innhold

Romtemprert smør

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva menes med det? :sjenert:

Smør som har ligget ute på kjøkkenbenken ganske lenge? :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Gjest Indra
Skrevet

Smør som ikke er kjøleskapskaldt og hardt å jobbe med.

AnonymBruker
Skrevet

Når det er så mykt at du kriger for å få det ut av papiret, da er det bra nok. :gjeiper: Minimum en time i romtempratur, helst natten over.

Skrevet

Når det er så mykt at du kriger for å få det ut av papiret, da er det bra nok. :gjeiper: Minimum en time i romtempratur, helst natten over.

Men i denne varmen så blir jo smøret ganske så varm. Og natten over blir den jo ekstrem varm eller hva?

Gjest Indra
Skrevet

Hun tuller med deg. La det stå ut en halvtimes tid.

Skrevet

Hun tuller med deg. La det stå ut en halvtimes tid.

Å ja hehe :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

smør kan helt fint stå ute over natten. der jeg jobbet før hadde vi alltid en viss mengde smør som sto ute til baking. kan ikke tenke meg at du har det så varmt at det blir et problem.

men det funker bra med et par timer :) egentlig er det ikke krise om smøret er kalt heller, er bare vanskeligere åjobbe med.

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg tullet da aldeles ikke. Dette lærer man fra bestemor, smøret skal stå i romtempratur og bli skikkelig gult. Smøret vil ikke smelte vekk i 20 grader, men har man et eksepsjonelt høyt strømforbruk kan det være lurt å sette smøret på et svalere rom.

• Liker 3
Gjest EryMax
Skrevet

Sist jeg rom tempererte smør, så hadde jeg det på innsiden av genseren i en plastpose. Det gikk veldig fort før det var mykt og godt å jobbe med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...