Gå til innhold

SNUS...Har du klart å slutte?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er såååå vanskelig å motivere seg til å slutte......vet ikke om jeg vil gi slipp på kosen det er å snuse:-) Har du klart det? Og hvordan motiverte du deg?

Videoannonse
Annonse
Gjest kittycat
Skrevet

hmm, snuste i en måned for jeg måtte slutte å røyke. så innså jeg at jeg ikke hadde penger til noen av de, så det var det. vanskelig, men uansett hvor digg jeg syns det var med snus var det noe av det jævligste jeg hadde smakt. Man får jo litt av den smaken på vanlig snus. Helt motbydelig syns jeg. Men tygg tyggis i stedet og tren, tror det hjelper :P good luck

Skrevet

Du får jo gule tenner, og det lukter egentlig ikke særlig godt. Selv har jeg aldri vært avhengig av snus, fordi jeg kun bruker det på fest. Men du kan jo for eksempel prøver å trappe ned litt og litt for hver uke?

Skrevet

Hei! Jeg snuste i tre år. Det som ble min løsning, var noen pakker nikotinplaster (ganske dyrt, men verdt det!) og nikotinfri snus (unico, du finner den ved siden av vanlig snus. Svart boks). Først trappet jeg ned fra Skruf porsjon til sånne små mint-snuser, før jeg gikk over til unico. Er du motivert, klarer du det :-) jeg gjorde det for å spare penger, for å være snill mot tenner og tannkjøtt og fordi jeg hatet å være avhengig av noe.

Skrevet

Er såååå vanskelig å motivere seg til å slutte......vet ikke om jeg vil gi slipp på kosen det er å snuse:-) Har du klart det? Og hvordan motiverte du deg?

er ikke noen ekspert på snus, men for å nevne et par fordeler ved å slutte: bedre for helsa og tennene og ånden. Det ser heller ikke bra ut og koster mye.

Og hva er det egentlig som er så kos med snus? fatter det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det ser utrolig usexy ut på begge kjønn, det er motivasjon!

Skrevet

Å redusere faren for munnhulekreft er jo ganske ok :)

Skrevet

Ja, men jeg snuste ikke så lenge da. Dessuten gjorde snus bare så jeg ble enda mer røyksugen.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.Takk for svar.Mange gode argument....prøvde slutte i går,men etter 4 timer uten tok jeg bilen og kjøpe....Kjente jeg ble sur og amper da jeg tok den siste,ble helt urolig i hele kroppen. Men jeg må legge en plan...og motivere meg:-)

Skrevet

Jeg klarte å slutte med snus en periode i høst (2.mnd ca), men så skjedde det traumatiske ting i livet mitt og jeg begynte igjen:( Har dessverre ikke klart å slutte etter det, men jeg fikk det jo til en periode, så det må vel være mulig..

Skrevet

Jeg har sluttet både å røyke og snuse, og overraskende nok var det ikke så vanskelig. Alt du trenger er å være blakk, ikke spise store mengder av varm mat (for da har du veldig lyst på snus!!) og holde deg unna venner som er sterk-nikotin avhengig en liten stund. Det hjalp meg ganske mye! Mitt motivasjon var vel nok at jeg begynte å få utrolig gule tenner, så jeg tok tannbleking - da turte jeg ihvertfall ikke å snuse å ødelegge de hvite tennene mine! :nigo: Og nå har jeg vært nikotinfri ganske lenge :danse: Men eneste ulempen er at du har så innmari lyst på søtt hele tiden.

Skrevet

Jeg hadde planer om å slutte lenge, men turte aldri å ta steget.

Så en dag var det bare en snus igjen i boksen. Bestemte meg for at den skulle jeg ikke ta.

Første dagen gikk overraskende bra, hadde jo så klart lyst på snus, men det var ikke vanskelig å la være å ta den siste snusen.

Dag 2 og spesielt dag 3 var helt forjævlig, jeg var over gjennomsnittet hissig og hadde null tålmodighet.

Kranglet med samboeren før vi plutselig skulle få besøk på kvelden av et par jeg har null kjemi med. Da kjøpte jeg en ny boks.

Gikk flere runder med meg selv den kvelden, men jo jeg snuste. Det å endelig få snuse igjen var ikke så fantastisk som jeg forventet.

Etter det har jeg ikke tatt en eneste snus.

Søtsuget var grusomt, men det har gitt seg nå.

Vil bare legge til at det er få kreft typer de har klart å spore til bruk av snus. Munnhulekreft er ikke en av dem.

Den eneste typen jeg har sett dokumentert er pancreaskreft.

Skrevet

Jeg snuser ikke, men er nå på mitt tredje røykfrie døgn, etter å ha røyket ca 19 hver dag i 20 år..

Skrevet

Jeg har snusa i snart 20år.. Prøvd å slutte flere ganger. Må si at jeg har endt opp med å bruke mere snus de gangene jeg har "slutta" en hva jeg gjør til vanlig.

Jeg bruker ganske mye snus. 3-4 bokser i uka. Det er dyrt, ser stygt ut, smaker ikke godt, ikke bra for magen.. Men det er jo bare å slutte egentlig. Men jeg personlig synes det er vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...