Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Første dag sist menstrasjon var den 18.Februar, og jeg har tatt test som er positiv. Jeg har nå gått 9 dager ca over da jeg skulle hatt mens, men har ikke merket noe spesielt at jeg er gravid, eneste er at jeg kjenner brystene begynner å bli litt ømme, ikke niplene men rundt. Og at jeg har vondt i magen innemellom bare, det er vel det eneste jeg kan nevne.

Kommer symptomene til å komme mer etterhvert? Eller er jeg kanskje heldig å slipper det?

Jeg er utrolig redd for å miste, siden jeg mistet i oktober, men da mistet jeg den dagen jeg skulle hatt mens så hadde egentlig ikke vist at jeg var gravid om jeg ikke tok test.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nesten ingen symptomer annet enn ømme pupper frem til uke 7 :)

Ikke alle blir kvalme eller trøtte, noen merker ingenting annet til graviditeten enn at magen vokser. Slapp av og vær glad for at du ikke spyr ;)

Skrevet

Jeg hadde ingen andre symptomer enn en voksende mage. :)

AnonymBruker
Skrevet

Som oftest kommer ikke symptomene før rundt uke 6/7. Hormonmengden er som regel ikke stor nok før da, til at man skal kjenne f.eks. kvalme.

Jeg fikk kvalmen kastet på meg i uke 5, og det var fordi jeg har hyperemesis. IKKE å anbefale! Man antar at kroppen får en voldsomt overdreven reaksjon på HCG, nesten som allergi, og da sitter man med ukesvis med oppkast, ekstrem kvalme og py.

Da tar jeg heller den lille kvalmen som jeg hadde i første svangerskap, som kom i uke 7.

Så mest sannsynlig er alt helt som det skal være hos deg.

Skrevet

Jeg hadde bare ømme pupper når jeg var 5uker. :jepp:

Skrevet

Vær glad for at du ikke merker mere til graviditeten ennå. Jeg har spydd nesten daglig de siste månendene.....

Skrevet

Blir bare litt redd når jeg ikke har noen symptomer ennå nesten. Men de kommer sikkert etterhvert da :) Er utrolig redd for å miste en gang til, selvom jeg tror sjansen er ganske liten.

Skrevet

Ikke noe å bekymre seg over :) Symptomene kommer når/hvis de kommer! Jeg hadde ingen symptomer før ca 5+6, bortsett fra at jeg kanskje var litt trøtt! Men så kom kvalmen og tok meg... Så vær happy med at du foreløpig er symptomfri - NYT det ;):klemmer:

Skrevet

Første dag sist menstrasjon var den 18.Februar, og jeg har tatt test som er positiv. Jeg har nå gått 9 dager ca over da jeg skulle hatt mens, men har ikke merket noe spesielt at jeg er gravid, eneste er at jeg kjenner brystene begynner å bli litt ømme, ikke niplene men rundt. Og at jeg har vondt i magen innemellom bare, det er vel det eneste jeg kan nevne.

Kommer symptomene til å komme mer etterhvert? Eller er jeg kanskje heldig å slipper det?

Jeg er utrolig redd for å miste, siden jeg mistet i oktober, men da mistet jeg den dagen jeg skulle hatt mens så hadde egentlig ikke vist at jeg var gravid om jeg ikke tok test.

for min del var de første symptomene ømme pupper, litt lette "menskramper". Deretter ble jeg oppblåst, og kvalmen kom presis i uke 7 begge gangene, gitt....

Skrevet

Jeg var i helt fantastisk fin form i uke 5! Ømme bryster, men ellers ingenting.

I uke 7 kom kvalmen for fullt, og jeg spydde fram til uke 16... Kvalmen ble ikke borte før uke 20, så alt kan skje.

Tror det er ganske vanlig å være relativt symptomfri så tidlig.

Skrevet

Jeg er 6+3 og har ikke hatt noen symptomer bortsett fra ømme pupper (ble ømme før jeg "skulle ha mensen" og forsvant liksom ikke.

Har av og til smerter i magen som minner litt om sekundene før du får kjempediare! men de går fort over. Blir spennende å se fremover :)

Skrevet

Det er ikke vanlig at kvalmen kommer før uke 6. Før den tid har man, om noen, ofte bare diffuse symptomer som tretthet osv

Skrevet

Hehe, nå har kvalmen og sånn satt i gang her :P Er helt forferdelig :/

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 8 DPO og har tatt test mandag som viste negativ. Jeg venter noen dager til før jeg tar ny test, men opplever en del symptomer.

Det hele begynte søndag kveld med sterke magesmerter som varte hele natten gjennom, men som ga seg utover mandagen. Har siden da slitt mye med verk i sidene og i magen, som kommer og går, samt litt ømme bryster av og til. Ingenting som varer lenge, men som ikke forsvinner heller. Det hender at jeg har lignende verk, men det går som regel over etter en eller to dager. Men nå har det vart siden søndag kveld og jeg begynner å ane at noe er på gang. I tillegg fikk jeg skrekkelig hodepine i dag morges som ikke gikk over før nå i kveld.

Jeg har også blitt supersensitiv ovenfor lukter. Spesielt røyk, parfyme og eksos, mens kaffe lukter jeg nesten ikke i det hele tatt. Jeg har også mistet lysten på kaffe, men det gjør jo ingenting, hehe.

Problemet er at jeg har testet mange ganger før når jeg har trodd jeg har vært gravid, men det har alltid vært negative tester. Og mensen har kommet som planlagt. Nå er jeg livredd for å nevne noe for samboeren min, fordi jeg har "ropt ulv" litt for ofte. Jeg er ærlig på alt som skjer med kroppen min, så han vet om alt, men jeg har ikke ennå fortalt han om mistanken min. Jeg bare føler meg annerledes, som om kroppen tvinger meg til å roe meg ned og slappe av. Jeg stresser mindre og har ikke samme behov for å dele alt med alle lenger (men noen må jeg dele det med, hvis ikke går jeg gal snart..)

Jeg vet jeg må vente på test, men samtidig vil jeg så gjerne ha barn snart og kommer til å bli en smule skuffet selv om jeg prøver å fortelle meg selv at jeg ikke er gravid. Men når jeg ligger i sengen om kvelden og det verker i sidene og under navlen er det vanskelig å ikke holde hånden nederst på magen.

Det kommer til å bli litt slitsomt å finne ut av hva kroppen har problemer med dersom jeg ikke er gravid, for noe er jo galt. Så TS, hvis du slipper unna symptomene bør du nyte tiden fremover så mye som mulig, jeg har hørt nok historier fra venner og familie til å vite at svangerskap kan være veldig vanskelig.

Men jeg krysser nå likevel fingrene for at det er en liten spire inni meg ;)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...