AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Sexlivet med samboeren har dabbet av fra fantastisk og rått, til kjedelig og totalt blottet for lidenskap. Jeg vil mer enn gjerne jeg , har like lyst på han som før, men føler ikke jeg får det samme tilbake. Han vet veldig godt hva som tenner meg, men gidderr ikke å gjøre det lenger.. Føles bare som jeg møter en vegg om jeg prøver. Vi har det veldig bra ellers og planlegger fremtiden sammen, men det er vel umulig om vi ikke klarer å finne tilbake til kjemien i sengen. Å prate om dette er umulig, det har jeg prøvd og det blir bare enda verre etterpå.. Han vil ikke prate om sex! Har dere noen tips? Skal jeg bare slappe sv og håper det kommer tilbake?
Gjest MikeWaters 2.0 Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Hvorfor vil han ikke prate om sex?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 Han mener det skal komme av seg selv, sex skal bare være naturlig.. Ikke noe man trenger å prate om. Jeg er den første jenta han har et seriøst voksent forhold med. Vi er 28 og 30 år.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #4 Skrevet 26. mars 2012 Jeg har på sett og vis vært der selv - og jeg brukte mye tid på å prøve å forstå/vise hensyn til at han gravis tok mindre og mindre initiativ. Jeg merket at han var veldig glad i meg, men han hadde liksom ikke behov for sex lengre slik som jeg. Etterhvert turte jeg ikke telle ukene mellom hver gang. Det var jo også vanskelig for meg å snakke om, fordi jeg ikke ville snakke meg til sex eller overtale ham for å blidgjøre meg. Han hadde forklaringer på det(trener veldig mye om dagen, tror jeg har vært litt stressa etc) - men han virket ikke så interessert i å endre på det. Har man ikke lyst så savner man heller ikke sex særlig. Summa summarum så var årsaken for oss på et annet plan - vi hadde problemer i forholdet som lå under og ulmet i det stille - og dette gikk spesielt utover hans sexlyst. Ingen av oss fikk så mye ut av det som vi pleide, fordi vi slet på andre plan uten å helt klare å ta tak i det. Når vi fikk ryddet opp i dette(var ingenting dramatisk, og vi hadde sterke følelser for hverandre - men vi trengte en endring og bevisstgjøring) så endret jo sexlysten seg drastisk for hans del, og kvaliteten ble jo ufattelig mye bedre for begge. Nå er det bedre enn noensinne. Han ville heller ikke snakke særlig om det, og så nok på det som "umandig" å innrømme at han hadde mindre lyst enn meg.
Gjest MikeWaters 2.0 Skrevet 26. mars 2012 #5 Skrevet 26. mars 2012 Han mener det skal komme av seg selv, sex skal bare være naturlig.. Ikke noe man trenger å prate om. Jeg er den første jenta han har et seriøst voksent forhold med. Vi er 28 og 30 år. At tenningsmønsteret svinger, det er helt naturlig, men om han ikke ønsker å gå inn i dialog om noe som plager deg så blir det jo vrient. Vet han at du syntes sexlivet har dabbet av og er kjedelig?
Gjest Purple Haze Skrevet 26. mars 2012 #6 Skrevet 26. mars 2012 Han mener det skal komme av seg selv, sex skal bare være naturlig.. Ikke noe man trenger å prate om. Jeg er den første jenta han har et seriøst voksent forhold med. Vi er 28 og 30 år. Hmmm, her synes jeg han er litt på bærtur. Selv om man er glad i hverandre, tenner på hverandre og har god kjemi, må man da kommunisere om sex også. Akkurat som man kommuniserer om andre ting i forholdet. Kanskje han har litt prestasjonangst fordi han skjønner at du ikke er fornøyd, og er redd han skuffer deg? Og at det derfor er et sårt punkt for han, og vanskelig å snakke om?
Erotisk Flukt Skrevet 26. mars 2012 #7 Skrevet 26. mars 2012 Hvis han ikke kan kommunisere OM sex, så kan han vel kommunisere om hvorfor han ikke gidder, hvorfor han ikke har lyst, hvorfor han slår seg til ro med et mye dårligere sexliv vel? For som ei annen skriver her, grunnen til det hele kan jo være at det er noe som ligger å ulmer, men som han ikke ønsker å prate med deg om, men skal løse på sin egen måte. Det finnes mange grunner, men for å komme dit man finner ut hva som er problemet, er man nødt til å prate. Hvertfall en så voksen mann som han. -Domino
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #8 Skrevet 27. mars 2012 Takk for fine svar! Dere er absolutt inne på noe her. Han vet hva jeg føler om saken, har tatt det opp et par ganget i løpet av de siste mnd. Tror det får han til å føle seg utilstrekkelig, men jeg skjønner ikke hvorfor han bare ikke kan gi det som han en gang gjorde.. Forventer ikke noe annet. For meg virker det som han har gitt opp å tilfredstille meg på en måte, vet han onanerer. Vanskelig å finne ut av hva som kan være grunen når han ikke vil prate, som regel blir bare stemningen mellom oss enda mer klein om det blir tatt opp. Men ser jo at en prat må til. Anonym bruker som har opplevd noe av det samme selv ; hvordan kom dere til slutt frem til roten av problemet?
Sissa Skrevet 27. mars 2012 #9 Skrevet 27. mars 2012 Prøv å start et rollespill Kanskje han tenner på det !
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #10 Skrevet 27. mars 2012 Sexlivet med samboeren har dabbet av fra fantastisk og rått, til kjedelig og totalt blottet for lidenskap. Jeg vil mer enn gjerne jeg , har like lyst på han som før, men føler ikke jeg får det samme tilbake. Han vet veldig godt hva som tenner meg, men gidderr ikke å gjøre det lenger.. Føles bare som jeg møter en vegg om jeg prøver. Vi har det veldig bra ellers og planlegger fremtiden sammen, men det er vel umulig om vi ikke klarer å finne tilbake til kjemien i sengen. Å prate om dette er umulig, det har jeg prøvd og det blir bare enda verre etterpå.. Han vil ikke prate om sex! Har dere noen tips? Skal jeg bare slappe sv og håper det kommer tilbake? Enig. Sex er det viktigste i et forhold, og uten dette, er det umulig å ha et fungerende samliv. Du bør finne raskt ut av dette, og avslutte forholdet så snart som mulig hvis det ikke bedrer seg. Ikke enkelt å finne en som matcher seksuelt, og jo lengre man blir i et forhold hvor alt er dødt, jo verre er det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå