Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er nå 9+1 og har fått soppinfeksjon (yeeeeey). Det jeg lurer på er, kan Canesten krem brukes når man er gravid? Har en tube liggende fra et tidligere tilfelle (den er ikke gått ut på dato), men har ikke pakningsvedlegget...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, ser sånn ut :)

I hvertfall ifølge Apotek1 !

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, ser sånn ut :)

I hvertfall ifølge Apotek1 !

Men på Apotek1, hvis man trykker på "les pakningsvedlegg" så står det:

"Graviditet og amming

Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin.

Canesten kan brukes under graviditet og amming.

Under graviditet bør behandling bare skje med vaginaltabletter, ettersom disse kan innføres med fingrene uten bruk av applikator."

Skal man bare bruke pille da, ikke krem? Kremen kan jo også påføres med fingre.. Og jeg har ikke så ille utbrudd at jeg hadde planlagt å kjøpe pille enda, er liksom bare utvendig for øyeblikket..

TS

AnonymBruker
Skrevet

Men på Apotek1, hvis man trykker på "les pakningsvedlegg" så står det:

"Graviditet og amming

Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin.

Canesten kan brukes under graviditet og amming.

Under graviditet bør behandling bare skje med vaginaltabletter, ettersom disse kan innføres med fingrene uten bruk av applikator."

Skal man bare bruke pille da, ikke krem? Kremen kan jo også påføres med fingre.. Og jeg har ikke så ille utbrudd at jeg hadde planlagt å kjøpe pille enda, er liksom bare utvendig for øyeblikket..

TS

TS igjen.. På pakningsvedlegget til den pakken med bare krem i står det at den kan brukes av gravide og ammende så da regner jeg med jeg er safe :P Bare passe på at hvis jeg skal bruke pille så må jeg sette den med fingrene og ikke applikatoren ;)

AnonymBruker
Skrevet

TS igjen.. På pakningsvedlegget til den pakken med bare krem i står det at den kan brukes av gravide og ammende så da regner jeg med jeg er safe :P Bare passe på at hvis jeg skal bruke pille så må jeg sette den med fingrene og ikke applikatoren ;)

Du kan bruke både pille og krem. Og du burde absolutt bruke begge deler da soppen oftest kommer "innenfra", og da er ikke kun kremen bra nok. Er selv gravid i uke 4 og har fått sopp, hadde det også et par ganger sist jeg var gravid... Kjedelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...