Gå til innhold

hjelp ( av dere ) til selv hjelp i et parforhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

hvordan snur man fra jeg elsker deg til å forakte deg på.så koft tid

NOEN som lan forklare det ?

Det gkør jo alt ti ganger værre. Alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du spør om hvorfor -

det er fordi du lar henne.

Vi kan ikke styre følelser - men vi har likevel valg.

Du velger å gjøre deg selv til offer, la deg tråkke på og sitter der som en hundevalp som har fått juling, men som fortsatt ser på eieren med verdens største hundeøyne og håper at neste gang - da sparker han sikkert ikke...

Ønsker du å oppnå sympati fra henne - er det derfor du ikke en gang prøver å sette deg selv forran og steppe opp for deg selv. Jeg lover deg at du blir ikke mer mann i hennes øyne om du bare lar deg tråkke på.

Du må bare innse at dette forholdet du hadde (uansett hvor vondt du har det) er over. Hun har gått videre - og du må ta deg sammen og prøve å få tak i deg selv.. og ta de bitte små første skrittene mot et nytt liv - og det gjør du med å steppe opp for deg selv - og sette foten ned overfor henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi jeg lar henne ? Det er vel ikke noe grunn eller svar ?

Hun skal vel ikke ønske å gjøre slik ?

Fra å gråte og ha behov for fysisk og psykisk kontakt hele fresagen til å totalt drite og overkjøre meg og gi blanke i absolutt alt sim har med meg å mitt å gjøre.

Man gjør jo ikke eller blir ikke slik normalt over natten og ikke etter så kang tid sammen.

Jeg har behov for å forstå dette så skal hun ut.

Normalt tar man vel ikke plutselig fram en øks og kutter opp i biter den som alltid har vært der for deg i tykt tynti morsomme og khedrlige tider i triste og gode tider. En du har elsket som aldri har gjort deg noe godt ???

Det kan da ikke bare fordi man lar noen gjøre det. Det ligger jo også på den som gjør ddt.

Fatter det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde JEG vært idiot og vært utro med ei jente, gått bak ryggen på den jenten som hadde delt nesten 6 år av livet sitt med meg hadde jeg skammet meg, jeg hadde vært ydmyk lei meg og virkelug følt at jeg fortjente både spark slag hevn og en kald skulder for evigheten. Hadde jeg i tillegg falt for den jenta jeg drev på med og hadde planer om å starte et forhold med henne hadde jeg da ventet med det til heg var for meg selv ut av huset, og jeghadde selvfølgelug skhermet henne for alt som hadde med den nye å gjøre. Hvem ookker ville vel ikke tatt slike hensyn ?

Her flørtes det åpentlyst, setninger som virkelig treffer klaging over å ikke få vært nok med ham hjelp tiø å bestille konsertbilletter til dem og dette er bare den lille begynnelsen.

Blir rett og slett forbanna.

Fordi jeg lar henne du likssom. Det må være en ren og skjær ulogisk grunn at hun i det hele tatt vil selv om jeg lar.

Jeg ER IKKE den store stygge ulven. Jeg har kun vært motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - du er ikke den store stygge ulven, men du lar henne behandle deg akkurat som hun vil.

Hun er sannsynligvis i nyforelskelsens rus - og da bryr de aller fleste seg kun om seg selv. Og det behøver ikke være noen som helst grunn til at hun oppfører seg sånn - annet enn at hun kun bryr seg om seg selv. Og om hun hadde sett seg utenfra ville hun kanskje tenkt akkurat som deg - men hun gjør det ikke - og hun skammer seg ikke (hvertfall ikke som du ser det).

Det er ofte ikke logikk i vår oppførsel - desverre. Bare ta en situasjon hvor du har vært skrekkelig redd for noen, at noe skulle skjedd osv., og så dukker vedkommende opp og alt er i orden .. Da blir mange av oss rasende - i stedet for å bli glad for at h*n er i god behold.

Og jeg mener fortsatt at hun behandler deg sånn fordi du lar henne gjøre det. Du godtar hennes humørsvigninger og ukonsekvense oppførsel. Du lar henne oppføre seg som en som en drittsekk mot deg.

I denne sammenhengen er det du som må stå opp for deg selv og ta tak. Hun kommer ikke til å gjøre det - hun har nok med nyforelskelsen sin. Så få henne ut av soverommet - og helst ut av huset umiddelbart - for din egen skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde JEG vært idiot og vært utro med ei jente, gått bak ryggen på den jenten som hadde delt nesten 6 år av livet sitt med meg hadde jeg skammet meg, jeg hadde vært ydmyk lei meg og virkelug følt at jeg fortjente både spark slag hevn og en kald skulder for evigheten. Hadde jeg i tillegg falt for den jenta jeg drev på med og hadde planer om å starte et forhold med henne hadde jeg da ventet med det til heg var for meg selv ut av huset, og jeghadde selvfølgelug skhermet henne for alt som hadde med den nye å gjøre. Hvem ookker ville vel ikke tatt slike hensyn ?

Her flørtes det åpentlyst, setninger som virkelig treffer klaging over å ikke få vært nok med ham hjelp tiø å bestille konsertbilletter til dem og dette er bare den lille begynnelsen.

Blir rett og slett forbanna.

Fordi jeg lar henne du likssom. Det må være en ren og skjær ulogisk grunn at hun i det hele tatt vil selv om jeg lar.

Jeg ER IKKE den store stygge ulven. Jeg har kun vært motsatt.

Du må slutte å lete etter svar på hvorfor hun gjør som hun gjør - du får ikke svar uansett. Ja - hele historien hennes virker kaotisk og ulogisk - men det får du ikke gjort noe med.

Det eneste du kan gjøre er å sette dine egne grenser og ikke la henne komme innenfor. Det er det mange mener ved å si "du lar henne". Du har ikke ansvar for at hun durer frem som en dampveivals - men du kan ta ansvar for hvor mye hun skal få trykke deg ned. Ved å kaste henne ut, gjøre deg selv utilgjengelig, så setter du opp "gjerder" for henne og på den måten lar du henne holde på med sine greier uten deg som tilskuer. Hun har tråkket over grensene for lenge siden - og hva er det som gjør at hun fortsetter med å overskride dine grenser. Jo - fordi du ikke hindrer henne i det ved å sette opp hindringer. Det er det eneste du kan gjøre.

Du KAN ikke gjøre noe med hennes atferd - men du kan verne om egne grenser. Hun tar ikke hensyn til deg uansett om du mener hun bør gjøre det. Så lenge du tillater å la deg ydmyke på denne måten vil hun fortsette, siden det virker som hun er grenseløs.

Ja - dette er rått og ubarmhjertig. Men du må verne om deg selv og reise deg opp for deg selv.

Edit: Manglet et ord i en setning

Endret av Havbris
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Moren ville ha liyy kontaky m meh. Får ta en samtale og så få henne ut da. Så dumt det må enfe slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal ta afære i dag. Jeg må det. Klarer jeg å holde på litt sinne og ikke bare det andre nå så får jeg det vel til. Ut av leiligheten innen helgen er ommw.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta afære i dag. Jeg må det. Klarer jeg å holde på litt sinne og ikke bare det andre nå så får jeg det vel til. Ut av leiligheten innen helgen er ommw.

Ja - hold på litt sinne. Det vil gi deg litt oppdrift slik at du ikke synker ned i myra igjen. Ut av leiligheten så raskt som overhodet mulig. Og det er ikke ditt problem hvor hun skal bo. Det eneste du nå skal ivareta er deg selv og din egen verdighet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta afære i dag.

Dette trur du ikke på selv. Hun har balletak på deg og bruker deg som hun vil.

Bortskjemte barn veit hvordan de skal få nettopp som de vil. Du har INGEN motstandskraft mot henne.

Hun blir boende, og du komer til å forsvare hvorfor.

Eks. Om det snør imorgen ville kan hun ikke flytte fordi klærne hennes blir våte.

Men når det blir opphold, ja da skal hun ut.

Bruker du 24 timer på å nappe et plaster?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Seigpining kommer du ingen vei med. Hun vil ikke ombestemme seg, hun blir bare sikrere i sin sak slik du holder på.

Hadde du kastet henne ut eller ivertfall satt klare krav og grenser. Skikkelig konsekvenser. Da hadde hun , kanskje, om kanskje, kunnet fått opp øynene hvis det var en smule håp om at dette bare var noe fjas hun drev med.

Slik det er nå så er hun sikker i sin sak, og du gjør henne bare mer og mer sikker. For hver gang hun ser deg, snakker med deg blir hun mer sikker på at det er han. Hunser ikke konsekvensene av handlingene sine.

Det hun ser er at du er der for henne uansett. Så siden hun kan velge han og ha deg også er dette det letteste valget. Hadde hun visst at hun mistet deg, så..

Men hun mister deg ikke. Hun kan knulle elskeren sin og komme og sove hos deg. Du hjelper henne med det hun trenger hejlp med ol.

Du skriver opp og i mente om denen diagnosen hun har, hvordan hun trenger hejlp, ikke forstår ol.

Hvordan kan hun forstå noe når det ikke har konsekvenser?

Hun har deg som venn og han som elsker.

Hun tror at når hun flytter ut har hun han som kjæreste og deg som venn.

Og du viser henne med hele deg at dette er riktig.

Jeg vet at dette ikke er lettå forstå. Fordi jeg har vært der selv. Krøpet, gjort alt jeg trodde jeg skulle gjøre for at h*n skulle bli. Men det gav motsatt effekt.

Da jeg tilslutt var dritt lei, sinna og frustrert, sliten, trett, hadde så vondt at jeg nesten ikke fikk puste kastet jeg h*n på dør og sa i klartekst fra at jeg aldri mer i hele mitt liv ville se snutren av dette menneske igjen. Ikke ring, ikke kom, bare hold deg for helvete langt vekk ifra meg.

Da, først DA kom den reaksjonen og oppvåkningen h*n hadde trengt for lenge siden. Det var slik jeg skulle ha reagert med en gang. Det var da øynene åpnet seg og h*n datt ned fra den rosa skyen sin med et så stort brak at h*n fikk vondt.

Men så lenge man tror at hvis man er forståelsesfull, snill og hjelpsom så kanskje, kanskej vil den andre se dette og bli..eller ivertfall gi litt på veien ut.. da blir den andre mer og mer ferdig.

Hun hadde deg, hun valgte en annen. Og hun står fult og fast, veldig tydelig ved det valget.

Hvorfor?

det vil du aldri få vite. Og får du vite hvorfor så vil du aldri skjønne det heller. Fordi disse menneskene er laget av et annet kaliber enn oss.

Og hvis hun i tillegg har en diagnose så er det kanskej slik at hun ikke kan si hvorfor.

Kanskje hun ikke forstår det selv. Kanskje er hun bare så¨inderlig forelsket at hun ikke ser annet enn forelskelsen?

Men hun ser såpass at hun ikke forteller kollegaer om han..det sier meg at hun er slu. Hun skjønner og hun vet hva hun har gjort.

Så slutt å unnskyld henne med den diagnosen og at hun ikke er som alle oss andre.

Ta vare på deg selv.Hvordan gjør man det oppi dette her?

Man får det mennseke som gjør deg så vondt ut.

Du griner til du ikke kan grine mer.

Du hamrer hender ned i en pute.

Du hører på musikk som du sipper til.

Du vasker hele eliligheten og laster alt hun glemte.

Du reiser på besøk til andre.

Du drikker deg full med venner.

Du kjøper deg noen nye klær.

Du tar deg en tur til frisøren.

Du registrere deg på nettsted for treff.

Kanskje du får deg en elskerinne?

Snakke med moren hennes ?

Ja, så..hva vil hun?

Datteren henne shar gjort noe jævelig mot deg, som hun ikke kan fortelle til kollegaer.

La datteren stå for det.

Om moren synes det er leit, ja fint, men det hjelper ikke deg.

Vet det er tøft. men så lenge hun er så¨klar på at hun vil ut og er ferdig med deg er det ikke et halvt hårstrå med håp som du kan klamre deg til.

Hun er ferdig. Du er brukt og kastet.

Hun vil ikke mer.

Det er ikke noe å redde. Ikke noe å forstå.

Det eneste du kan gjøre nå er å samle sammen restene etter det selv. Samle deg til et helt menneske igjen. Bruke tiden på koselige ting og begynne å leve livet du har nå, som ikke har noe med henne å gjøre.

det vil gjøre vondt. JA. Veldig vondt.

Men du har ikke noe valg. Desverre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Oh takk for langt viktig og innholdsrikt innlegg. Fikk mye å renke på der. For den torsdagen hun var hos ham og så kom dagen etter, da fikk det konsekvenser med flere sinte mennesker og da fikk hun en sabla reaksjon med tårer panikk følelser og ellers. Men så var jo ting på ehh plass igjen ...

Nei skal lese innlegget igjen. Skal samle meg litt å lese litt flere sider tbake .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjelper nok ikke å lese flere innlegg tilbake. Gjort er gjort og kan ikke gjøres om.

Men gi henne klare konsekvenser Si hvordan du vil ha det også i fremtiden. Som jeg sa "null kontakt, kom deg til helvete ut herifra. Hvor du sover driter vel jeg i. Kan du knulle en annen så kan du sove der også." Og ha en bag med undertøy , noen klær og toalettsaker klar og kast ut. Knuste litt i baggen da den traff trappa men det var ikke mitt problem ;) Blir god lukt i klærne av slikt kan man si. Det liker nok denne knulle-vennen.. haha jeg ler godt av det idag.

Nei, du må nok bare se realiteten i øynene, selv om den er så vond at den kan ta pusten fra deg.

Pakk resten og kjør det hjem til moren hennes.

Kan hun ikke sove hos elskeren så kan hun sove hos moren. Om ikke annet enn på en madrass på gulvet. Herremin, man kan sove overalt. Og moren vet hva hun har gjort og må da kunne ta vare på henne til hun finner noe annet.

Og det samme bør elskeren kunne gjøre.

Min stod i samme situasjon. Den h*n knullet på kunne h*n ikke flytte inn hos. Sex kunne de ha , men at h*n flyttet inn gikk ikke. Selv om det da bare ville blitt til h*n fikk seg et eget sted å bo.

Skulle jeg seigpines med å huse et menenske som ikke vil meg godt?

Som glad og lykkelig går ut døren og kommer nypult hjem?

Hvor vondt vil man seg selv?

Hva godt kan komme ut av dette?

Det der var bare grusomt vondt for meg.

det beste var når jeg ekspoderte og ble ferdig med hele dritten.

Få det vekk og ikke se deg tilbake.

Ikke oppsøk, ikke sendt sms, ikke svar på sms.

Jeg la på røret (rød knapp på mobilen vet du..) når h*n ringte. Da visste h*n at jeg la på. Tydeligere signal på at jeg ikek ville snakke med h*n kunne h*n ikke få.

Var det noe viktig h*n ville så kunne h*n sende en sms vet du.. trengte ikke ringe.

de færreste er venner etter et brudd hvor en tredjepart er dratt inn som en del av bruddet. Husk det. Vil du ha en venn som kan gjøre det så vondt uten å tenke seg om?

Så lenge hun er så klar på at hun er ferdig så er hun ferdig.

Da må du ta det inn over deg.

Hvorfor og det å forstå vil du aldri gjøre.

Men la deg selv få lov til å heles og fortsette på livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner du har lest hele tråden. Kom innom frammover er du snill.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...