Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei

vil høre om det er normalt å bruke tampong om natten? har nå kjøpt mitt første tampong(er), og skal bruke det ved neste mens. har lest instruksjon der det står slik som at det må skiftes ut flere ganger om dagen,det er jo greit.for jeg blør jo så mye at ved vanlig bind så skifter jeg opptil 4ganger om dagen. men er det noe bra å sove på? for det renner jo veldig mye,og hvor "dyktig" er tampongen slik at ikke sengen må lide? (har hørt om så overdekke til sengen ved mens,men er ikke det jeg er ute etter).

så,er det normalt å bruke dette da? gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Javisst, bare bruk den... evt lurt å kjøpe en str større til nattesbruk i begynnelsen av mensen. jeg bruker da truse med bare en tynn innlegg i just in case :)

Jeg synes bind er forferdelig å bruke,både dag og natt... kjenner hver gang jeg beveger meg at det renner.. æsj....

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg personlig bruker ikke tampong når jeg sover. Jeg synes det er ubehagelig å gå for lenge med tampong og får vondt i magen av det. (faktisk)

Men det er fult mulig å bruke det, bare pass på å skifte med en gang du står opp. :)

AnonymBruker
Skrevet

jeg synes det er veldig ubehagelig å sove med tampong..får vondt.

men det går ann

Skrevet

så fint. men er egentlig ikke det jeg er ute etter. man KAN jo sove med den, men siden den er et lite bomullstykke og jeg blør mer enn normalt gjennomsnitt, så er jeg redd det "renner over". hvordan skal en liten bommullsdott klare alt dette? eller bare "stopper" det slik at ikke alt renner ut? erfaringer?

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten prøve deg fram. Det kommer helt an på hvor mye du blør og hvor lenge du venter med å skifte.

Bruk bind sammen med tampongen så ser du hvordan det går.

• Liker 1
Skrevet

så fint. men er egentlig ikke det jeg er ute etter. man KAN jo sove med den, men siden den er et lite bomullstykke og jeg blør mer enn normalt gjennomsnitt, så er jeg redd det "renner over". hvordan skal en liten bommullsdott klare alt dette? eller bare "stopper" det slik at ikke alt renner ut? erfaringer?

Jeg har aldri opplevd lekasje om natten ved bruk av tampong, det har opplevd uttallige ganger med bind.

• Liker 1
Skrevet

så fint. "gleder" meg til å prøve. har irritert meg i 18år ved å sove med bind. er jo litt rart hvis typen skal kose deg bakfra da når du har et gigantisk bind på deg og han kjenner det så sikkert!

takk for alle tips og meninger

Skrevet

Tampong er som regel helt trygt å sove med, med tanke på lekkasjer. Det er som regel de som har fullstendig sprutmens (:fnise:) og blør som et helsike som kan oppleve å blø gjennom tampongen.

Selv bruker jeg Ellen mini om natten, når jeg ligger blør jeg ikke like mye for tyngdekraften hjelper til når man blør, og når man ligger, så er jo skjeden horisontal. Resultatet er ofte blod på halve siden av tampongen om morgenen.

AnonymBruker
Skrevet

Du må gå opp i størrelse på tampongen. Jeg har brukt tampong om natta i alle år og har til vanlig bare et truseinnlegg i tillegg. Dette går helt fint i de fleste tilfellende. I lengre perioder/år så har mensen min vært så sterk at da har jeg bare satt på vekkeklokka og skiftet tampong oftere. Som du skjønnr så avskyr jeg bind.

AnonymBruker
Skrevet

Hmm, jeg må ned en størrelse om natten fordi jeg blør mindre da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker tampong alltid under mensen, bind er noe av det ekleste jeg vet om. Jeg bruker den blå, "vanlige" o.b-en under hele mensen. Også om natten, har aldri opplevd å blø gjennom med den. Du ligger jo om natten så jeg vil tro at du heller bør forte deg å skifte med en gang du våkner, slik at du ikke blør gjennom ved frokostbordet ;)

Gjest EryMax
Skrevet

Hvorfor må man opp i størrelse? Jeg er 19 år å jeg får ikke inn noe annet enn den minste OB størrelsen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

synes ikke det høres ut som du blør så lite da men.

mange bruker bind eller truseinnlegg i tillegg om natten hvis tampongen ikke har nok sugekapasitet.

Gjest EryMax
Skrevet

Kan ikke TS bruke OB ProComfort Super Plus(grønn eske) om hun plages med litt store blødninger?

Skrevet

Klart du kan :) Selv bruker jeg aldri noe annet enn tamponger. På slutten skifter jeg til en litt mindre variant, men ellers bruker jeg det hele tiden. Jeg synes bind er ekkelt, og det både føles som OG lukter som bleier. Jeg har ikke brukt et eneste bind på flere år og kommer aldri til å gå tilbake til det. Lenge leve tamponger! :takke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...