Gå til innhold

Vil bli godt trent


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har satt i gang prosjekt "bli godt trent", og trenger litt hjelp/input. Treningen forgår uten treningssenter (har ikke råd til det).

Status nå:

Sykler 16 km fem dager i uka, til og fra skole.

Trener pilates hjemme 3-4 ganger i uka. Legger til litt ekstraøvelser for rumpe/lår og armhevinger.

Trenger jeg mer kardio? Er ikke så glad i å jogge.. :sjenert:

Burde jeg trene annen styrke (evt. i tillegg)? I så tilfelle; tips til hva det skal være? Synes det er litt vanskelig å trene det, uten et treningssenter.

Mange takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rastl0s

Løft vekter. Det er knall. Det vil gjøre deg bedre på det du driver med fra før av også! Du kan få tak i manualer du kan ha hjemme, bruke sekker med sand osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løft vekter. Det er knall. Det vil gjøre deg bedre på det du driver med fra før av også! Du kan få tak i manualer du kan ha hjemme, bruke sekker med sand osv.

Takker for tips! Hvor kan man få manualer til en billig penge? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips! Hvor kan man få manualer til en billig penge? :)

XXL sportsbutikkene har et veldig greit ett med vekter(i en koffert) der du kan varierer tyngden på vektene selv ettersom du blir sterkere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL sportsbutikkene har et veldig greit ett med vekter(i en koffert) der du kan varierer tyngden på vektene selv ettersom du blir sterkere :)

Har desverre i XXL her, men skal se om jeg ikke kanskje kan bestille over nett!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fleste sportsbutikker har manualer på rundt 20 kg tilsammen for 500-1000 kroner ;)

Åkei, så er manualer check!

Noen som har en formening om jeg burde slenge på mer kardio? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Er egentlig ikke veldig nødvendig ser det ut som :) Men du kunne fint tatt en helgejoggetur på 20-30 minutter ;) Eller om det er enkelte dager du ikke har noe å gjøre så er det bedre å ta 20 min. rolig jogg enn å sitte på ræva for å restituere :) "Aktiv restitusjon". Ellers kan du jo hoppe 10 min hoppetau noen dager i uka til å starte med, for så å øke ;) Alt etter hvor god form du ønsker å bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at med billig penge er den kofferten til 300 kr. Over 500 kr og det er ikke billig lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ikke veldig nødvendig ser det ut som :) Men du kunne fint tatt en helgejoggetur på 20-30 minutter ;) Eller om det er enkelte dager du ikke har noe å gjøre så er det bedre å ta 20 min. rolig jogg enn å sitte på ræva for å restituere :) "Aktiv restitusjon". Ellers kan du jo hoppe 10 min hoppetau noen dager i uka til å starte med, for så å øke ;) Alt etter hvor god form du ønsker å bli :)

Hoppetau var en god idé!:D

Skal se om jeg kanskje, kanskje kommer i gang med litt jogging.. Synes egentlig det er gøyere å se gress vokse.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Må si meg enig, jogging er gørr kjedelig! Men faktisk så blir det bedre og bedre å jogge for hver gang :) Startet å jogge for noen uker siden og kjenner framgang, så da blir det bare mer gøy, hehe. Liker å løpe i bakker så jeg blir fort sliten jeg, for da slipper jeg å jogge så lenge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig, jogging er gørr kjedelig! Men faktisk så blir det bedre og bedre å jogge for hver gang :) Startet å jogge for noen uker siden og kjenner framgang, så da blir det bare mer gøy, hehe. Liker å løpe i bakker så jeg blir fort sliten jeg, for da slipper jeg å jogge så lenge :P

Skal prøve å manne meg opp.. Med litt ny musikk på ipod-en og tro på at det "blir bedre", så kan det være jeg kommer meg ut en dag. Dørstokkmila er bare laang når det gjelder jogging:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Hehe forståelig det! Kan være smart å starte veldig rolig! For å unngå betennelser først og fremst og for å holde ut litt ;) Litt demotiverende å kaste etter pusten etter 4 min. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer de som nevner styrketrening. Kjør på med litt tunge vekter. Knebøy og utfall, go for it :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

For min del har jogging vært nøkkelen. Kondisen er bedre enn noensinne, fettprosenten er betraktelig redusert og jeg har masse energi og overskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer de som nevner styrketrening. Kjør på med litt tunge vekter. Knebøy og utfall, go for it :D

Will do, will do! Har begynt å få resultater av treningen nå, så det er fristende å bare kjøre på med vekter og bli ennå sterkere! :D

For min del har jogging vært nøkkelen. Kondisen er bedre enn noensinne, fettprosenten er betraktelig redusert og jeg har masse energi og overskudd :)

Ser ut som om jeg bare skal i gang med den joggingen.. Ork.. Men energi og overskudd liker vi!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *Maja*

Will do, will do! Har begynt å få resultater av treningen nå, så det er fristende å bare kjøre på med vekter og bli ennå sterkere! :D

Ser ut som om jeg bare skal i gang med den joggingen.. Ork.. Men energi og overskudd liker vi!:)

:fnise:

Ja det fælt å starte med kondis, men når du er over den første kneiken så blir det digg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Ja det fælt å starte med kondis, men når du er over den første kneiken så blir det digg :jepp:

Akkurat nå har jeg vanskelig for å tro på det, men jeg får meg nok en "aha-opplevelse" når jeg først kommer i gang! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...