AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 (endret) Jeg har en lite 2 åring, som jeg nok sitter alt for mye inne med... Og det vil jeg forsøke å endre på, nå som våren er her. Prøvde sist uke å gå ut på en av lekeplassene i nærheten, men etter 2 min måtte vi bare gå. Da gikk vi til neste lekeplass og det samme skjedde der... Jeg har bodd i dette området i 6 år, og jeg har ALDRI sett norske barn ute å leke. Til tross for at det i Bhg vi går i nesten bare er nordmenn og skolen her har 65% etninsk norske.... Så da lurer jeg på: Hvor leker dere med barna??? Drar alle norske vekk i helgene?? Gode tips til uteleking for 2 åring motas med takk:) Innlegget er ryddet for rasisme. Yvonne (mod) Endret 26. mars 2012 av Yvonne
Gjest enirac Skrevet 25. mars 2012 #2 Skrevet 25. mars 2012 (endret) Tja, det går jo an å leke i barnehagene når de er stengt, barneskulen når den er stengt, i hagen, i skogen, etc. Bare fantasien som setter grenser. Innlegget er redigert som et ledd i rydding. Yvonne (mod) Endret 26. mars 2012 av Yvonne
Hedda-78 Skrevet 25. mars 2012 #3 Skrevet 25. mars 2012 Problemet ditt er vel egentlig at de andre barna er en del eldre enn ditt barn, og dermed leker litt annerledes og har en voldsommere lek enn ditt barn ønsker. Jeg håper du ikke flykter fra lekeplassen pga rasisme? Det kan nemlig virke slik på innlegget ditt... Jeg har samme problem som du. Jeg har små barn som liker å være på lekeplassen, men det er nesten ikke andre små barn der. De barna som er ute og leker, er gjerne 8-10 år og er ikke så interessante å leke med for mine barn. Jeg aner ikke hva andre småbarnsforeldre gjør i helgene når det er fint vær, de er i allefall ikke ute og leker sammen med barna sine..
Gjest pysepusen Skrevet 25. mars 2012 #4 Skrevet 25. mars 2012 Det er det samme her - altså at de eldre barna ikke lar de små barna slippe til på lekeplassen. Nå trives vi veldig godt i hagen vår, så vi har kjøpt sandkasse, liten trampoline og huske. Han fikk sklie av besteforeldrene sine til bursdagen i fjor. Så da koser vi oss i hagestolene mens pjokken løper rundt og leker med lekene sine. Ellers så synes han det er storveis å gå en tur i nærområdet.
Gjest pysepusen Skrevet 25. mars 2012 #5 Skrevet 25. mars 2012 Ja! Nå har han fått en liten ball også - den kan han holde på med i eeeevigheter! I fjor var det bøtte og spade han dro med seg overalt
Rara Skrevet 25. mars 2012 #6 Skrevet 25. mars 2012 Jeg pleier bare si at de andre barna må roe seg litt rundt min lille. Dette pleier de fleste å ta til etterretning, og roer ned leken når min skal skli o.l. Ikke verre enn det. Barn må også forstå at lekeplassen er for alle.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #7 Skrevet 25. mars 2012 Vi er nordmenn. Drar ikke ofte vekk i helgene pga økonomien. Blir heller kortere turer her i nærområdet vårt, ser på tog, går på café, eller gjør andre ting. Vi er heller ikke så kreative, egentlig. Men nå når det er så fint vær kommer vi nok oftere til å dra til Oslo for å se på vaktene ved slottet, grille, ha med en ball i parken og så videre. Bare det å se på t-banene er en stor opplevelse for vår toåring. Det er noe han digger. Så det skal ikke alltid så mye til heller.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #8 Skrevet 25. mars 2012 Jeg har tvillinger under 2 år og går heller ikke på lekeplasser fordi ungene mine har som regel blitt "overfalt" av eldre barn som skal ta på de og hindrer de i å leke. Det verste er at foreldrene til disse eldre barna ikke gjør noe som helst for å kontrollere sine unger, så da gidder jeg ikke gå disse stedene. Mine skal jo få lov å leke og kose seg, ikke bli holdt fast av andre unger som vil se på dem...
bush babe Skrevet 25. mars 2012 #9 Skrevet 25. mars 2012 (endret) Lurer litt på hvor dere bor? Jeg er ofte på lekeplass med sønnene mine, og har egentlig aldri møtt noe særlig med eldre barn, og de har aldri dyttet eller ødelagt for mine små. Dette gjelder Grunerløkka/Torshov/Sagene i Oslo. Innlegget er redigert som et ledd i rydding Yvonne (mod) Endret 26. mars 2012 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #10 Skrevet 25. mars 2012 TS Nei jeg ønska vel ikke komentarer på ordbruken, men regna jo med det. Det er det dem er, og de ødelegger området så ingen norske orker å være ute, trist men sant. Hadde vi hatt hage hadde jo ting vært annerledes, men vi bor i en blokk... Så da utgår vanlig "hagelek". Jeg kjenner ikke så mange i området her, så for min del hadde det vært supert om jeg hadde funnet noen andre voksne med små barn ute også... Men som sagt, jeg har bodd her i mange år, og selv før jeg fikk barn stusset jeg over at jeg aldri så de norske barna ute, selv om jeg vet at de er i flertall.
Mamma1 Skrevet 25. mars 2012 #11 Skrevet 25. mars 2012 (endret) Nå må du ta deg sammen da menneske! "det er det dem er" "de ødelegger området" Ordvalget ditt og meningene dine er virkelig uheldige. Det går jo an å si fra at nå hadde sønnen min denne husken, så nå må du vente til han er ferdig, eller rett og slett ta kontrollen ved sklia og si at nå må du vente på tur osv. Du er da vel voksen, eller? Endret 25. mars 2012 av Mamma1 2
SummerJoy Skrevet 25. mars 2012 #12 Skrevet 25. mars 2012 Jeg pleier bare si at de andre barna må roe seg litt rundt min lille. Dette pleier de fleste å ta til etterretning, og roer ned leken når min skal skli o.l. Ikke verre enn det. Barn må også forstå at lekeplassen er for alle. Det gjør jeg også. Man er da voksen og kan passe på.
bush babe Skrevet 25. mars 2012 #13 Skrevet 25. mars 2012 TS Nei jeg ønska vel ikke komentarer på ordbruken, men regna jo med det. Det er det dem er, og de ødelegger området så ingen norske orker å være ute, trist men sant. Hadde vi hatt hage hadde jo ting vært annerledes, men vi bor i en blokk... Så da utgår vanlig "hagelek". Jeg kjenner ikke så mange i området her, så for min del hadde det vært supert om jeg hadde funnet noen andre voksne med små barn ute også... Men som sagt, jeg har bodd her i mange år, og selv før jeg fikk barn stusset jeg over at jeg aldri så de norske barna ute, selv om jeg vet at de er i flertall. Hvis du er så imot "dem" at du ikke vil være på samme lekeplass, så ville jeg nok flyttet. Du finner mange billige steder litt utpå bygda, og der er det ofte ikke så mange av "dem". Du vil nok trives bedre der, og da får du egen hage med på kjøpet; vinn-vinn løsning 1
Gjest Kvikklunsj Skrevet 25. mars 2012 #14 Skrevet 25. mars 2012 Dette var grunnen til at vi flyttet en halvtime ut fra oslo ;-)
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #15 Skrevet 26. mars 2012 Hvorfor snakker du ikke til de eldre barna? Lekeplasser er for alle, og er det noen som ikke kan oppføre seg, så fortjener de tilsnakking. Ikke sitt og vent på at de andre foreldrene skal korrigere ungene sine. Ellers er jo ofte sandkasser populært blant 2-åringer, og der får man oftere sitte i fred enn på lekeapparater o.l.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #16 Skrevet 26. mars 2012 TS Flytte ut av Oslo er uaktuelt! Uten bil blir tilværelsen i bushen vannskelig... Og borsett fra lite lekemuligheter rett utenfor, stortrives vi her! Jeg er en forsikrig type, så når alle disse store ungene uten voksne dukker opp, ja så tar jeg heller med meg mini og går enn å riskere masse spydige kommentarer og baksnakking på urdu/arabisk!
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #17 Skrevet 26. mars 2012 TS: Du fremstår rasistisk og uten sympatiske trekk. Jeg har nå store barn, og de leker med andre barn uten tanke på hvilken hudfarge de har eller hvor foreldrene/besteforeldrene deres ble født. De stedene vi har bodd har det vært overvekt av etniske normenn i nabolaget, men ofte er ikke disse barna ute. Og det har ikke vært i frykt av andre kulturer, men de sitter klistret foran tv-skjermene. Når en 2-åring er ute på lekeplassen, så må du som voksen snakke til de barna som evt ødelegger for ditt barn. Ikke legge skylden på hudfargen. Og tro meg, det er garantert ikke bedre å bli baksnakket på norsk! 1
Mamma1 Skrevet 26. mars 2012 #18 Skrevet 26. mars 2012 Om du flyttet ut fra oslo så har du fort spart inn til både bil og lappen.
Anglofil Skrevet 26. mars 2012 #19 Skrevet 26. mars 2012 Tråden er ryddet for rasisme og avsporinger. Yvonne (mod) 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #20 Skrevet 27. mars 2012 TS Flytte ut av Oslo er uaktuelt! Uten bil blir tilværelsen i bushen vannskelig... Og borsett fra lite lekemuligheter rett utenfor, stortrives vi her! Jeg er en forsikrig type, så når alle disse store ungene uten voksne dukker opp, ja så tar jeg heller med meg mini og går enn å riskere masse spydige kommentarer og baksnakking på urdu/arabisk! No offence. Men om man sier i fra på en ordentlig og hyggelig måte er det ingen barn på lekeplasser som kommer til å baksnakke deg. Og hvis de hadde gjort det? Hva så? Nei, jeg synes ikke synd på deg når du ikke tør å si i fra til noen småunger engang. Skulle tro fra innleggene at de var 10 år eldre og 10 ganger så store som deg. Skjerp deg og gjør hva som er best for barnet ditt, ikke hva som er best for deg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå