Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 Jeg er skikkelig fyllesyk, men har og veldig mye angst. Kan jeg ta en angst medisin? Sluttet å drikke rundt 3-halv 4.. Det er ikke farlig?
CoffeeCup Skrevet 25. mars 2012 #2 Skrevet 25. mars 2012 Alkohol har relativt lang halveringstid og man merker derfor en del bivirkninger av alkoholen dagen etter. Dette pleier å gå over etter maks 2 dager. Jeg tror jeg heller ville ventet det ut enn å ta angstmedisiner, da alkoholen fortsatt er i kroppen og kan påvirke medisinen og omvendt. Du kan trøste deg med at det snart går over og at dette er svært vanlig. Bit tennene sammen og se at det kommer en bedre dag i morgen. Kanskje lurt å drikke litt mindre neste gang hvis du vet at du blir svært angstfylt dagen derpå?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #3 Skrevet 25. mars 2012 Alkoholmolekylet har relativt kort halveringstid og bivirkningene dagen etter skyldes ikke at man har alkohol igjen i blodet, hadde man hatt det hadde man ikke følt seg så dårlig. Når jeg drakk meg beruset, for lang tid siden, sørget jeg for å ha benzodiazepiner mot fyllesyke.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2012 #4 Skrevet 25. mars 2012 Alkohol har relativt lang halveringstid og man merker derfor en del bivirkninger av alkoholen dagen etter. Dette pleier å gå over etter maks 2 dager. Jeg tror jeg heller ville ventet det ut enn å ta angstmedisiner, da alkoholen fortsatt er i kroppen og kan påvirke medisinen og omvendt. Du kan trøste deg med at det snart går over og at dette er svært vanlig. Bit tennene sammen og se at det kommer en bedre dag i morgen. Kanskje lurt å drikke litt mindre neste gang hvis du vet at du blir svært angstfylt dagen derpå? Så angsten blir mindre eller går vekk dagen etterpå da?eller det blir bedre. Synes det var så dumt at jeg drakk så mye. Har ikke hatt mye angst på evigheter, og denne dagen er gruuusom. så sykt mye angst!
ini Skrevet 25. mars 2012 #5 Skrevet 25. mars 2012 I følge min foreleser er det aldri feil å gi benzo til en urolig/engstelig pasient, fordi det er ikke en spesielt "reaktiv" medisin. 1
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2012 #6 Skrevet 25. mars 2012 I følge min foreleser er det aldri feil å gi benzo til en urolig/engstelig pasient, fordi det er ikke en spesielt "reaktiv" medisin. Hva er benzo?
ini Skrevet 25. mars 2012 #7 Skrevet 25. mars 2012 Hva er benzo? Benzodiazepiner. Vi forkorter det ofte til benzo.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #8 Skrevet 25. mars 2012 Å drikke mye alkohol når man har angst er nesten som å fore en diabetiker med sukker. 1
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2012 #9 Skrevet 25. mars 2012 Benzodiazepiner. Vi forkorter det ofte til benzo. Ja jeg skjønte det ;-) Men er det sånn du bruker mot angst? Samme som sobril på en måte?
ini Skrevet 25. mars 2012 #10 Skrevet 25. mars 2012 Ja jeg skjønte det ;-) Men er det sånn du bruker mot angst? Samme som sobril på en måte? Benzodiazepiner er en todelt legemiddelgruppe bestående av angstdempende og sovemidler. Angstdempende kan f.eks være Stesolid, Valium, Diazepam og Sobril. Apodorm, og Flunipam er sovemidler. Felleskatalogen = min aller beste venn.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #11 Skrevet 25. mars 2012 Å drikke mye alkohol når man har angst er nesten som å fore en diabetiker med sukker. Ja, men jeg har hatt ganske invalidisernde angst i flere tiår men jeg brukte alkohol for å oppleve forskjellige ting, komme i kontakt med folk, 15 utenlandsreiser, damebekjentskap osv. Når ulempen med alkoholen ble større enn gevinsten, særlig i form av angstfylt fyllesyke sluttet jeg å bruke alkohol som medisin og bruker benzodiazepiner fra og til nå. Litt pussig, jeg kan ta 25 mg Valium hver dag i et år og stoppe brått uten noen form for abstinens.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2012 #12 Skrevet 25. mars 2012 Ja, men jeg har hatt ganske invalidisernde angst i flere tiår men jeg brukte alkohol for å oppleve forskjellige ting, komme i kontakt med folk, 15 utenlandsreiser, damebekjentskap osv. Når ulempen med alkoholen ble større enn gevinsten, særlig i form av angstfylt fyllesyke sluttet jeg å bruke alkohol som medisin og bruker benzodiazepiner fra og til nå. Litt pussig, jeg kan ta 25 mg Valium hver dag i et år og stoppe brått uten noen form for abstinens. Jeg bruker sobril, og det var en periode ( halvt år) jeg brukte sikkert 5-7 tabletter hver dag ( 10 mg) Pga en jævlig angst. Men så ble det bedre og jeg sluttet brått uten å få noen abstinenser. Og jeg har lest at du kan bli sykt avhengig Jeg bruker det kun når det er verst. Og valium er vell på en måte det samme som sobril?Visst jeg ikke tar feil
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #13 Skrevet 25. mars 2012 Jeg bruker sobril, og det var en periode ( halvt år) jeg brukte sikkert 5-7 tabletter hver dag ( 10 mg) Pga en jævlig angst. Men så ble det bedre og jeg sluttet brått uten å få noen abstinenser. Og jeg har lest at du kan bli sykt avhengig Jeg bruker det kun når det er verst. Og valium er vell på en måte det samme som sobril?Visst jeg ikke tar feil Det at benzodiazepinene er så vanedannende er en sannhet med flere modifikasjoner, de er ikke vanedannende, de er potensielt vanedannende og utvikling av toleranse er og veldig individuelt, men noen utvikler toleranse hurtig mens andre har samme effekt etter lang tids bruk. Jeg mener personlig at det foreskrives for lite av disse medisinene til fordel for dyre antidepressiva som iallefall ikke hjelper meg noe og noen hevder at virkningen er på linje med placebo for SSRI-preparater for folk med spesifikke angstlidelser, det er fristende å tro at bzd-medisinenes største ulempe er det at de er så billige, men så er det jo noen som blir veldig dårlige når de seponerer disse og noen bruker de til rus, da er det liksom ok for legene å nekte de som trenger de og, og tvinger "vanlige folk" inn i narkotikamiljøer for å kjøpe de eneste medisinene som hjelper eller kjøper de på nett. Benzo-produkter har ikke noen mektig lobby og det er lite å tjene på de for andre enn angstpasienter. Sannheten om legemiddelindustrien er ikke pen, og en dubiøs lege får mer utbytte av å selge Effexor enn Vival som er så fæl og vanedannende. Effexor og Paxil topper WHOs lister over medisiner med abstinenssymtomer ved seponering, sist gang jeg så den listen var Diazepam-Valium nr.9. Joda, Valium og Sobril er i samme familie, er krysstolerante, sobrilen virker litt lenger selv om valiumens halveringstid er betydelig lenger. Nordiazepam-metabolitten kan i eldre mennesker ha halveringstid opp mot 200 timer. Valium virker vel såpass kort tid fordi diazepam sprer seg fra hjernens limbiske område og over i perifert vev relativt hurtig, trur eg.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2012 #14 Skrevet 26. mars 2012 Er det normalt å få skikkelig smerte neders i magen, og diare etter fylla? Etter å drukke sprit..
Gjest NozMonster Skrevet 26. mars 2012 #15 Skrevet 26. mars 2012 århundrets beste tips for å unngå syllefykhet: ta allergipille før du begynner å drikke! da slipper man å bli fyllesyk (og fylleangsen(?))
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #16 Skrevet 26. mars 2012 Syllefykhet, haha. (Det skulle ha vært en smily her men den funsjonen fungerer ikke her nå..)
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #17 Skrevet 26. mars 2012 Fylleangst er grusomt, og jeg tar Truxal hvis jeg har vært så dumt den gjør seg gjeldene. Funker det også. Jeg blir helt dopa sv benzo, så det er uaktuelt å bruke på dagtid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå