Gå til innhold

Fra vanlig slank til veltrent...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om man har et relativt gjennomsnittlig utgangspunkt, f.eks. 160cm høy og 55 kg, hvor mye er det mulig å forandre kroppens utseende (til det bedre, åpenbart) på én måned, dersom man gjør alt etter boka?

Er det mulig å gå fra litt smådvaskete (relativt høyfettprosent) til å se stram og veltrent ut på en måned, om man har det nevnte utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Maja*

Hvis jeg er nazi på kosthold og trening i en mnd. så kan jeg lett bli super rippet. Så om du har litt ekstra, men er bra veltrent, så kan du fint få en bra stram kropp på 4 uker OM du spiser HELT rent(ikke EN eneste utskeielse) og trener MASSE kardio.

Om du vil ha ned fettprosenten så er det superviktig at du ikke mister mye muskelmasse, derfor er det viktig at du spiser godt, men riktig. Kylling, karboandedeig, egg, valnøtter, frukt, grønnsaker, trege grove karbs etc.

Du bør også gå i underskudd, men ikke mer enn 500 kalorier i underskudd per dag.

Endret av *Maja*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke bli veltrent på 1 måned nei, men du kan jukse. Få ned fettprosenten (psmf diett feks) og få frem endel muskler ved å trene typisk p90x, 30 days shred, ripped in 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok vært sunnere å bedre for kroppen om du gav deg selv 3 måneder

Noen spesiell grunn til at du må bli veltrent på så kort tid? Det tar tid å bygge muskler, uheldigvis, man blir fort utålmodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent styrketrening to til tre dager i uken de siste 3, 4 månedene (klarer fremdeles ikke mer enn ca 25 kg i knebøy når jeg gjør 10 x 3 men .. ), så et bittelite grunnlag har jeg kanskje allerede.

Forumlerte meg nok litt feil. Det er som dere sier å gå ned i fettprosent jeg ønsker, ikke nødvendigvis få stålkondisjon eller blir veldig sterk.

Skal forsøke med superstrikt, sunt kosthold, tre styrkeøkter i uka samt to eller tre lette joggeøkter. Har problemer med elendig kondisjon + at jeg lett for veldig vondt på diverse steder i bein og føtter hvis jeg jogger, så jeg vil ikke ødelegge meg selv fullstendig bare for å nå dette målet.

Hva bør jeg ligge på i kaloriinntak, sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Maja*

Ville ikke ligget under 1500 kalorier om dagen.

Om du ikke tåler jogging pga. belastning så burde du ikke presse deg på det. Kjør på med ellipse, spinning etc i stedet. Er ikke verdt å bli skadet for en stram kropp, en vil gjerne holde den frisk også ;)

Endret av *Maja*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke bli veltrent på 1 måned nei, men du kan jukse. Få ned fettprosenten (psmf diett feks) og få frem endel muskler ved å trene typisk p90x, 30 days shred, ripped in 30.

Jeg har p90x hjemme, anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener 'åpenbart på en måned' i den grad at du skal holde deg der, så tja. Anbefales ikke, for det er mer en kortvarig greie.

Men det er jo slik badedraktmodeller gjør før photoshoots. Det er for krevende å holde seg ripped hele året når man må holde så lav vekt generelt, så de går litt ut og inn og tar noen ekstreme uker før et show/shoot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...