Gjest fjosa Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 Kan man bruke matfløte i Pannacotta i stedet for blanding av kremfløte og melk? Eller helst matfløte blandet med melk. Har stort sett bare skummet melk og matfløte i skapet her. Noen som har en oppskrift på en litt mager variant, som fortsatt er god? Har sett oppskrifter med yoghurt og kesam, men har ikke smakt det selv.
venus_ Skrevet 25. mars 2012 #2 Skrevet 25. mars 2012 Du kan bruke kun matfløte. Hvis du bruker matfløte + skummet melk så blir jo den en del mer mager, og dermed ikke så fyldig i smaken.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #3 Skrevet 25. mars 2012 Jeg pleier å ha i tyrkisk yoghurt, synes det gir en god og litt syrlig smak.
Gjest fjosa Skrevet 25. mars 2012 #4 Skrevet 25. mars 2012 Jeg pleier å ha i tyrkisk yoghurt, synes det gir en god og litt syrlig smak. Bruker du halvparten fløte og yoghurt?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #5 Skrevet 25. mars 2012 Nei, jeg bruker litt mer fløte enn yoghurt. Men av og til lager jeg også med tjukkmjølk fra Røros, og da bruker jeg halvparten tjukkmjølk og halvparten fløte.
Glynis Skrevet 25. mars 2012 #6 Skrevet 25. mars 2012 Jeg bruker 2/3 kremfløte og 1/3 yoghurt naturell/Biola, det blir veldig godt og friskt. Jeg har ikke prøvd med 50/50, fordi jeg ikke vil ha en mager dessert, men det kan jo være det går.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå