AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 Jeg må si at jeg er litt paff her jeg sitter... Jeg har en ganske god venninne som gifter seg i sommer. Jeg er ikke invitert i bryllupet, noe jeg stusset litt på. Men jeg tenkte at de sikkert må ta økonomiske hensyn. Jeg vet at jeg ikke er invitert. Men idag tikket det inn invitasjon fra forlover om utdrikningslag!! Jeg spurte om hvorfor jeg ble invitert, og hun sa at det var bruden som hadde laget listen. Er det vanlig å være med i utdrikningslag men ikke bryllup??! Jeg synes ærlig talt ikke noe særlig om at jeg skal betale 1500kr, som er prisen, for å gi bruden en drømmedag på spa og et heidundrandes utdrikningslag, uten å få være med på selve bryllupet... Er det jeg som er sær? 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #2 Skrevet 25. mars 2012 Nei, jeg synes ikke du er sær. Jeg synes du skal gi beskjed om at du dessverre ikke kan komme. 25
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #3 Skrevet 25. mars 2012 jeg synes ikke du er sær... jeg hadde ikke dratt da. 2
Gjøa Skrevet 25. mars 2012 #4 Skrevet 25. mars 2012 Tror ikke det er veldig uvanlig? Jeg ble bedt i utdrikningslag til en tidligere klassevenninne, mens bryllupet var mest for familie og nære venner. Der var det vel forlovere og nære venner som også sponset "drømmedagen". For meg kommer det litt an på hvor nære venner man er. Hadde en svært god venninne bedt meg i utdrikningslag, men ikke i bryllupet, hadde jeg blitt fornærmet. Hadde det vært en kollega/bekjent/ikke fullt så nær venn/festevenn etc hadde jeg ikke tenkt over det, men jeg hadde aldri betalt 1500 kr for det. 15
Lyra Skrevet 25. mars 2012 #5 Skrevet 25. mars 2012 Helt normalt å be flere i utdrikningslaget enn i bryllupet. Gjør det selv som forlover i sommer og regner med det blir gjort i mitt. Men 1500 syns jeg var kjempemye! 9
Bimbo Skrevet 25. mars 2012 #6 Skrevet 25. mars 2012 Det er helt vanlig her jeg kommer fra iallfall. Ikke alle har bryllup der det er mange invitert som ikke er familie og mange har utdrikkningslag med flere enn de aller nærmeste vennene. Hadde ikke latt vær å gått i et utdrikkningslag med den begrunnelsen. 4
Bimbo Skrevet 25. mars 2012 #7 Skrevet 25. mars 2012 ... Men hadde gjerne latt vær å gå pga den prisen da. 4
Gjest Cessie Skrevet 25. mars 2012 #8 Skrevet 25. mars 2012 I min "gjeng" er det bare den av vennene som er forlover som blir invitert i bryllupet. Men resten er med på utdrikkingslaget. 1
Rosalie Skrevet 25. mars 2012 #9 Skrevet 25. mars 2012 Det er vel slett ikke uvanlig, men jeg hadde nok ikke gått grunnet prisen. 2
Gjest Nuppdupp Skrevet 25. mars 2012 #10 Skrevet 25. mars 2012 god venninne sier du? hun er vel ikke så god da. har du spurt hvorfor du ikke ble invitert i bryllupet? 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #11 Skrevet 25. mars 2012 Jeg må si at jeg er litt paff her jeg sitter... Jeg har en ganske god venninne som gifter seg i sommer. Jeg er ikke invitert i bryllupet, noe jeg stusset litt på. Men jeg tenkte at de sikkert må ta økonomiske hensyn. Jeg vet at jeg ikke er invitert. Men idag tikket det inn invitasjon fra forlover om utdrikningslag!! Jeg spurte om hvorfor jeg ble invitert, og hun sa at det var bruden som hadde laget listen. Er det vanlig å være med i utdrikningslag men ikke bryllup??! Jeg synes ærlig talt ikke noe særlig om at jeg skal betale 1500kr, som er prisen, for å gi bruden en drømmedag på spa og et heidundrandes utdrikningslag, uten å få være med på selve bryllupet... Er det jeg som er sær? For det første syns jeg det er helt UT med slike lag. Det er så mye rare påfunn,voksne folk blir som barn. Utdrikkingslag? Hvorfor? Tror ikke mange tenker igjennom hvorfor de har det. Takker konsekvent nei. Skal du betale 1500 kr for å delta? Syns det er helt på trynet. Ikke f...om jeg har takket ja. Selv med invitasjo til bryllupet hadde jeg ikke sponset en slik tulledag. Er rett og slett tigging 1
Gjest Mildrid Skrevet 25. mars 2012 #12 Skrevet 25. mars 2012 For en pris! Jeg tror det er ganske vanlig å invitere alle de vennene man har i utdrikningslag, men til den prisen hadde jeg glatt takket nei! Fyttikatta! 1
Gjest Doh Skrevet 25. mars 2012 #13 Skrevet 25. mars 2012 Jeg ba noen jeg ikke har så mye kontakt med lenger i utdrikningslaget men ikke i bryllupet. Gode venner ble bedt til begge deler. Om de som kun ble bedt i utdrikningslaget ikke hadde hatt lyst å bruke penger på det hadde jeg skjønt de veldig godt. Men synes prisen på dette utdrikningslaget var litt vel høy, så hadde takket nei om jeg var deg. Jeg som brud hadde hvertfall forstått at folk ikke kom om det hadde vært så dyrt(mitt var ikke så dyrt, men noen hadde ikke råd likevel og det er helt greit) 1
MissStiles Skrevet 25. mars 2012 #14 Skrevet 25. mars 2012 Det er vanlig å invitere flere i utdrikningslaget enn bryllupet. Jeg har blitt invitert i utdrikningslaget til kolleger. 1500kr? Det var mye!! 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #16 Skrevet 25. mars 2012 TS her! Takk for svar. Ok, da vet jeg i hvert fall at dette er vanlig praksis! Jeg hadde ærlig talt aldri hørt om dette før, og syntes dette tilfellet virket som en skikkelig uting. Jeg har vært i mange utdrikningslag og bryllup, og utdrikningslaget har liksom vært "oppvarmingen" til bryllupet, hvor man har blitt kjent med dem av brudens venninner man ikke har kjent fra før... Jeg tviler på at det er så mange flere enn meg som kun skal i utdrikningslag og ikke i selve bryllupet, og da er det egentlig tanken på at de skal snakke om bryllupet som plager meg litt... Jeg blir jo fort litt utenfor! Og prisen er stiv, ja, men jeg har betalt lignende summer flere ganger før. Men da har det vært helt greit, når jeg har vært invitert i en stor bryllupsfest senere. Og når man er i utdrikningslag, forventes det vel at man kommer med bryllupsgave på toppen??
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #17 Skrevet 25. mars 2012 Jeg hadde heller ikke dratt - evt sagt at jeg kunne komme og møte dem hvis de skulle ut på byen eller ha fest om kvelden, el.l. Synes også det er rart med utdrikningslag der noen av gjestene/betalerne ikke er invitert i bryllupet. Blir jo ofte endel diskusjoner om bryllupet i løpet av kvelden, og da må jo de føle seg veldig utenfor? 2
Dove Skrevet 25. mars 2012 #18 Skrevet 25. mars 2012 Jeg må si at jeg er litt paff her jeg sitter... Jeg har en ganske god venninne som gifter seg i sommer. Jeg er ikke invitert i bryllupet, noe jeg stusset litt på. Men jeg tenkte at de sikkert må ta økonomiske hensyn. Jeg vet at jeg ikke er invitert. Men idag tikket det inn invitasjon fra forlover om utdrikningslag!! Jeg spurte om hvorfor jeg ble invitert, og hun sa at det var bruden som hadde laget listen. Er det vanlig å være med i utdrikningslag men ikke bryllup??! Jeg synes ærlig talt ikke noe særlig om at jeg skal betale 1500kr, som er prisen, for å gi bruden en drømmedag på spa og et heidundrandes utdrikningslag, uten å få være med på selve bryllupet... Er det jeg som er sær? I mitt bryllup er det invitert nesten 90 gjester, og vi måtte begrense antallet venner til et minimum. I utdrikninglaget mitt er det invitert en del venninner som ikke er invitert i bryllupet, og de syns det var kjempestas å bli invitert. Jeg hadde blitt glad for å bli invitert i utdrikningslag uavhengig om jeg ble invitert i bryllupet. Nå skal det sies at ingen av disse venninnene forventet å bli invitert i bryllupet mitt. Hvis du ikke syns du har råd til å betale 1500 kroner, så sier du bare at du ikke kommer. Hvis du bestemmer deg for å ikke komme fordi du ikke er invitert i bryllupet, så syns jeg ærlig talt du er litt sær. I min omgangskrets er dette helt normalt. 1
Gjest "gjest" Skrevet 25. mars 2012 #20 Skrevet 25. mars 2012 En god venninne? Ikke invitert i bryllupet?? Men skal ha deg med i utdrikkingslaget?? 1500kr??? Nei, ikke i helvete heller. Og det ville jeg gitt beskjed om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå