Gå til innhold

Poteter til ovnsteking

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stekte potetbåter i ildfast form her om dagen, og fikk et greit resultat. Vet ikke hva potettypen heter, men den var rundt og relativ rød i skallet. Har i ettertid tenkt på om jeg kanskje brukte feil potettype, for rundt om på restauranter har jeg sett at de som regel bruker mandelpoteter.

Da er det kanskje sånn at mandelpotet egner seg best til den bruken?

Men er det kanskje en spesiell potet som egner seg mer enn andre? Har hørt at "Asterix"-poteten skal passe godt til å steke i ovnen.

Noen spesielle sorter jeg skal lete etter neste gang?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Amandine eller hva den når heter. Amaldine..? Den som er i sånn eske. Masse olje, krydder og salt og pepper :spise:

Skrevet (endret)

Asterix ser slik ut: http://www.bama.no/eway/no/poteter/asterix/index.aspx

Høres nesten ut som det var den du brukte?

Jeg bruker gjerne den, eller nypoteter når det er sesong for denslags. Ellers er Amandinepotetene veldig gode til ovnsbaking, men jeg synes de er for dyre til å bruke hver gang.

Mandelpoteter funker jo, men de er litt for tørre for min smak. Da liker jeg bedre å bruke dem til fløtegratinerte.

Endret av Zzyzx
AnonymBruker
Skrevet

Asterix ser slik ut: http://www.bama.no/eway/no/poteter/asterix/index.aspx

Høres nesten ut som det var den du brukte?

Jeg bruker gjerne den, eller nypoteter når det er sesong for denslags. Ellers er Amandinepotetene veldig gode til ovnsbaking, men jeg synes de er for dyre til å bruke hver gang.

Mandelpoteter funker jo, men de er litt for tørre for min smak. Da liker jeg bedre å bruke dem til fløtegratinerte.

Ja, ser det nå - det er jo ganske likt de jeg brukte. Må prøve Amandine, de så veldig gode ut. Tusen takk, begge to!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...