Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg skal til Utøya på mandag, men vet ikke helt hvordan det er med buss og slikt. Jeg reiser ifra Nationaltheateret, men er det noen som vet hvilken sone Utøya ligger i? Og hvordan en betaler på bussen hvis en har månedskort i sone 1 fra før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det åpent for allmennheten der nå?

AnonymBruker
Skrevet

Er det åpent for allmennheten der nå?

Jepp, åpnet i dag.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hva man skal på Utøya, egentlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg skal til Utøya på mandag, men vet ikke helt hvordan det er med buss og slikt. Jeg reiser ifra Nationaltheateret, men er det noen som vet hvilken sone Utøya ligger i? Og hvordan en betaler på bussen hvis en har månedskort i sone 1 fra før?

Du betaler det resterende med penger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje pårørende har behov å se stedet hvor deres nærmeste døde?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje pårørende har behov å se stedet hvor deres nærmeste døde?

Det har de hatt en haug muligheter til allerede. Tror mange drar dit nå bare for «ta en titt». Er litt usmakelig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det har de hatt en haug muligheter til allerede. Tror mange drar dit nå bare for «ta en titt». Er litt usmakelig.

Ikke jeg. Og jeg vet flere som ikke har klart det enda...

AnonymBruker
Skrevet

Da tar du TIMEkspressen rute 4 fra Haakon VIIs gate til Utøya.

Rutetabell her: Linje 4: Hønefoss - Oslo

NB! Merk at Ekspressbussene ikke stopper på Utøya, så velg riktig avgang.

Skrevet

Ja blir nok en stor turistatraskjon det.

AnonymBruker
Skrevet

Ups.. Buss T4 mot Hønefoss sentrum [buss] fra Oslo bussterminal ihvertfall..

T4 er TIMEkspressen rute 4. :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

T4 er TIMEkspressen rute 4. :gjeiper:

Åja, stupid me :P :P

• Liker 1
Gjest Cosette
Skrevet

Hvorfor det? Hvor groteske handlingene som skjedde på Utøya enn var, så er det nå et sted hvor en bit av Norgeshistorien har blitt skrevet (en svært stygg bit, bare for å presisere). Det vil ikke si at de som drar dit for å titte gjør det av underholdningsverdi, mange er nok oppriktig interesserte i saken og ønsker å se stedet med egne øyne for å få en bedre forståelse av hva som skjedde. Det er ikke så veldig annerledes fra å titte på Ground Zero i New York, eller utryddelsesleirene i Polen, eller en av de mange kampstedene fra første verdenskrig. De er historiske steder, og ved å besøke stedene i egen person kan man liksom føle på det som hendte ordentlig og ta det innover seg på en mye sterkere måte enn når man kun hører om det gjennom aviser og fjernsyn. Om man lider av et snev av nysgjerrighet er ikke det så underlig heller.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du er vel en slik som heller ikke skjønner hva man skal gjøre ved Berlinmuren, i Auschwitz eller Falstadskogen, heller... Utæya er åsted for vår tids største nasjonale massakre. Det ble 22.07.12011 et et våre mest historiske steder. Derfor.

Gjest Hard Ride
Skrevet

Det kan jo hende folk faktisk reiser til utøya for å vise respekt og andre gode årsaker. Man trenger ikke alltid anta det verste, bare fordi man selv ikke "skjønner" hvorfor de gjør det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Til dere som ikke skjønner at noen kan ønske å reise til Utøya, og mener det er usmakelig og det som verre er;

Mener dere at alle steder der noe fælt har skjedd, skal stenges for publikum for evig og alltid? La oss f.eks. starte med Regjeringskvartalet da, eller?

Edit: tastefeil

Endret av Bernardette
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...