Gå til innhold

~ LD's Amsterdam-nedtelling ~

Fremhevede innlegg

Skrevet
God tur' date=' LD! [/quote']

Takk! Amsterdam er en by jeg ser frem til å utforske. Vet du hvordan det er med utvalg av klær (samt priser) der? Jeg finner nemlig overhodet ikke klær jeg har lyst på her i Norge for tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Takk! Amsterdam er en by jeg ser frem til å utforske. Vet du hvordan det er med utvalg av klær (samt priser) der? Jeg finner nemlig overhodet ikke klær jeg har lyst på her i Norge for tiden.

Er dessverre ikke såå kjent i Amsterdam, men det er ihvertfall masse butikker der - og flere type butikker enn i Oslo f.eks. Så det burde være gode muligheter for å finne noe. :)

Skrevet

EN BITTELITEN UKE IGJEN TIL AVREISE!!!

:danse: :danse: :danse: :danse: :danse:

Skrevet

heldig du. jeg reiser om 12 dager

Gjest Koningin Wilhelmin
Skrevet

Hei igjen, det nærmer seg nå ;)

Jeg er ikke akkurat shoppingdama over alle shoppingdamer, men tenkte jeg kunne si noe om kleshandling i A'dam:

Prisene er omtrent som her. Brukttøy i bøtter og spann på de forskjellige markedene - men der som her er jo det en type skattejakt - mye gråstein, bare litt gull... Handlegata over alle handlegater er Kalverstraat - var jeg deg, ville jeg holdt meg laaaaaangt unna. Fytti grisen. Trang gate, mye folk. Samme slags butikker som i Oslo, og overveiende sannsynlighet for anfall av panikkangst. IKKE min tekopp, det der. I det hele tatt ville jeg vel ikke akkurat dratt til Nederland for å handle klær... Synes ikke det er hverken stilfulle eller spennede ting i utvalget. Hadde du hatt bedre tid ville jeg anbefalt en svipptur til Antwerpen (hvis det altså var klær om å gjøre), men det kan hende du heller bør satse på skattejakt...

Ble ikke så oppmuntrende, det her. Lykke til, i alle fall, kos deg på turen!!

Gjest Ethereal i.i
Skrevet

Tror det er lurt aa ikke forvente det beste, hele NL flyter over av klaer fra 80-tallet for tida. Men det er selvsagt maaaaange butikker. Og du har kjeder som Zara, Mango, Berschka osv.

Skrevet

Bare 3 dager...

:hoppe: :hoppe:

Skrevet

god tur!

håper du får det alle tiders.. :)

Skrevet

Heldiggris...

Begynner å bli veldig klar for å reise noe sted jeg også nå, hvorsomhelst og nårsomhelst! Planlegger jo en Skottlandtur til sommeren, så jeg får konsentrere om den litt til...

God tur i alle fall!

Skrevet
God tur i alle fall!

god tur!

TAKK! :D

2 dager til avreise!!!!

Gjest Ethereal
Skrevet

*hutre* det er kaldt her, mellom 5 og 10 grader. Men været er fint... :)

Skrevet

Det er bare SUPERT i Amsterdam! Bodde i Rotterdam til jeg var 4 år, og har vært i Amsterdam mange ganger... Har også vært der flere ganger senere også, etter at jeg/familien flyttet tilbake til Norge. var der sist i 98-99 (14 år). Kjenner meg igjen de fleste steder. Koselig by!!

Ha en kjempe fin tur! Misunner dere som skal dit, og lukte på tulipanene :)

Skrevet
:tommelsmil: Reiser imårra, tra la la... :tommelsmil:
Skrevet

Hjertelig! :-)

Faktisk ikke så verst, tatt i betraktning at vi skal hjem igjen på søndag.

Gjest Ethereal
Skrevet

Og så må dere for all del prøve å få med dere et måltid med "erwtensoep", en nederlandsk spesialitet. Det er en slags tykk ertesuppe, men helt glatt, og inneholder bacon og pølsebiter. Hittil har jeg ikke truffet noen som ikke har likt det.

Og belgisk øl (og sjokolade...)

Gjest Koningin Wilhelmina
Skrevet

Tilbake igjen nå? Hvordan var det? Vil gjerne høre om turen!

Koningin Wilhelmina

Skrevet

Ja, nå er jeg "dessverre" tilbake i den tøffe hverdagen igjen :ler: . Har hatt det så utrolig fint, og både jeg og LD-mannen er enige om at vi MÅ tilbake til Amsterdam før eller siden. Helst før! Vi likte byen utrolig godt. Har vært på Kanal-cruise, Anne Franks hus, spist "rijs-taffel" (NAM!!) og masse annet moro.

Hadde et par "nesten-ulykker", hvor vi omtrent ble kjørt ned av syklister (som ikke tok hensyn til fotgjengere i det hele tatt). Men når vi ble vant til disse sykkel-stiene, gikk det greit det også etter hvert.

Men nå skjønner jeg virkelig hva du mente med Kalverstraat! :o :o :o Vi kom jo til byen tidlig torsdag. Hverken torsdag eller fredag var så veldig ille (gikk gjennom for å komme ned til Dam-plassen/Magna Plaza/De Bijenkorf). Men LØRDAG.... fy søren. Skjønte tilslutt opplegget med at man gikk i 2 "filer". En hver vei. Men dæven, det var sild i tønne, ja. Som Slottsplassen på 17. mai. Men butikkene synes jeg var ganske greie.

Alt i alt: en altfor kort tur. Vi var slett ikke klare for å reise hjem på søndag! :-(

Skrevet

Hyggelig å høre at dere hadde en fin tur! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...