Gå til innhold

~ LD's Amsterdam-nedtelling ~

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Koningin Wilhelmina
Skrevet

Hei igjen, jeg er ikke ofte på nett ;)

Ser det hagler med tips her, artig! Vil jo gjerne blande meg litt igjen, og det første jeg vil si er at du kan bare la paraplyen ligge hjemme. Jeg har bodd i Amsterdam i over ett år, uten å så mye som ønske at jeg hadde en paraply. Det er innmari upraktisk, fordi det blåser sånn, og fordi du selvfølgelig sykler alle avstander over 500 meter. Nederlendere sykler faktisk med paraply :o (ikke alle, men en god del av dem) Ville aldri prøvd det. Hvis det bøtter ned, søker du bare ly på en trivelig kafé, lytt til naturen, som vil ha deg innendørs. (Må du være ute, kan en regnjakke/bukse være en grei løsning, det finnes supertynne, lette varianter til å ha i lomma)

Beste sushiplasser: Kobe (nær stasjonen), hvor de har super kvalitet og stive priser og Zushi (ved Amstel), hvor de har samlebåndsystem - skikkelig stilig, og innmari god sushi.

Rembrandtplein er fullt av amerikanere på spring break og europeere på allslags gress, men for all del, hver sin smak ;) Vondelpark er ikke langt unna, der er det også filmmuseum (viser gamle filmer), med en veldig bra kafé.

De negen straatjes er kanskje litt opphaussa, men trivelig å rusle og titte på småbutikkene der. Ellers er Haarlemmerstraat min favoritt blant handlegater, men jeg er ikke noe klær-/sminke-/acessoir-shoppingmenneske. Brukthandler er bra underholdning, og man kan gjøre kupp! Waterlooplein er det mest kjente bruktmarkedet, det er der de fleste stjålne syklene dukker opp (just say no!)

Jeg kunne holdt på og holdt på, får kanskje heller dukke opp igjen siden...

Ethereal, hvorfor er du i Nederland i det hele tatt når du tydeligvis hater det sånn?

Gjest Koningin Wilhelmin
Skrevet

Ethereal igjen: Kommentaren var ikke på grunnlag av det du skriver her, altså, men har sett noen andre innlegg fra deg. Var heller ikke meningen å være frekk, ser nå at den kan oppfattes litt sånn. Bare lurte...

Skrevet

Takk for tips, Koningin Wilhelmina. :P

Idag er det 38 dager igjen... :danse:

Gjest Ethereal
Skrevet

Vel, jeg er i Nederland pga jobb og studier, og det har krevd litt tilpassing, for å si det sånn. Det GÅR AN å like Nederland, men samtidig ha hjemlengsel etter kjæreste og familie, for å si det sånn. Og Nederland har jeg likt i mange år, og bare bedre og bedre. Alt er ikke bare svart-hvitt her i livet.

Og til Livets Datter: Enjoy! Hvis du har det som meg, kommer du til å bli helt fascinert.

Skrevet

Og til Livets Datter: Enjoy! Hvis du har det som meg, kommer du til å bli helt fascinert.

Takk. Gleder meg sånn!! :)

Skrevet

Ønsker deg god tur... !!

Jeg var selv i NL sommeren for to år siden og hadde en fantastisk ferie. Jeg likte Amsterdam spesielt godt. Vi hadde en hel dag på sykkel i byen, og det var perfekt for oss. Vi fikk tips om å være veldig forsiktig med å sette fra oss syklene, ha gjerne to låser på for det er veldig mye sykkeltyverier der!

Skrevet

Takk for tips! Det nærmer seg med stormskritt nå.

Kun 35 dager igjen! :danse:

Skrevet
Takk for tips! Det nærmer seg med stormskritt nå.

Kun 35 dager igjen! :danse:

så gøy..

men det var da veldig lang "nedtelling"..

jeg skal til Paris om.. 1 1/2 uke.. og jeg skal snart begynne "nedtelling" i hodet mitt.. men hittil har jeg ikke tenkt så mye på det..

Skrevet

men det var da veldig lang "nedtelling"..  

:grinele: Ja! Du vet... jo mer man gleder seg, jo lengre nedtelling!

Skrevet
[ :grinele: Ja! Du vet... jo mer man gleder seg' date=' jo lengre nedtelling!

bra at du gleder deg.. :)

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Heldige deg, LD! Håper du får en kjempefin tur! Har vært i Amsterdam selv, og har masse gode minner :P

Blåveis; er det ikke bra at vi mennesker har muligheten til å glede oss over ting? Det er ikke alle som kan reise i hytt og pine hele tiden, skulle ønske jeg hadde råd til en Paris-eller Amsterdamtur! At man tenker på en Paristur som den mest naturlige ting i verden blir litt merkelig i mine øyne...

Skrevet

hihi... nærmer seg med stormskritt nå... :-)

Skrevet

Din tur er nærmere enn min tur, gøyere å se dine tall enn mine :ler:

Oj, skal jeg følge din nedtelling havner jeg på dagen jeg får utlevert eksamen :o . Kos deg mens jeg jobber med eksamen :wink: . Skal ha hjemmeeksamen en hel uke... Tenk på det du når du koser vettet av deg!

Er 42

Skrevet
hihi... nærmer seg med stormskritt nå...

Jepp! Bare 28 dager igjen nå....

...og 41 dager igjen til Joplayas TEXAS-ferie! :ler:

Skrevet

Oj oj oj... kun

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...