AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #1 Skrevet 24. mars 2012 Jeg har et dilemma. Jeg og eksen min gjorde det slutt for over et år siden. Jeg tror fortsatt at jeg er forelsket i han. Vi har hatt jevnlig kontakt hele tiden. Mye kontakt. Det har vært mest meg som tar kontakt, men han tar kontakt og. Hjelper meg med ting. Han bor i utlandet så dette blir over skype. Jeg hadde et sinnsykt tøft år i fjor. Mye flytting for å finne den rette leiligheten. Jeg omsider fikk leilighet og starten på å planlegge det nye liv var i gang. Men, jeg ser fortsatt oss to sammen, nå som jeg har fått ting litt på plass. Tingen er at han har sagt han ikke vil være sammen med meg. At han vil være vennen min. Det er jo forsåvidt det vi har vært siden det ble slutt, men den kontakten vi har hatt har selvfølgelig gjort at det er vanskelig å komme seg over han. Nå tar jeg ikke kontakt, men jeg føler meg helt tom. Hvor lenge varer dette? Og hva skal jeg gjøre for å komme meg videre. Han bor i utlandet så vi har ikke sett hverandre på lenge. Hvorfor vil han ha meg dit på besøk, og være venn og prate med meg? Og hvordan kommer jeg meg best ut av det, som venn eller ikke? Hva skjer når man ikke ser hverandre på en stund og plutselig møtes etter lang tid? 1
Loevinna Skrevet 25. mars 2012 #2 Skrevet 25. mars 2012 Jeg tror det vil være vanskelig å bevare et vennskap hvor den ene ikke er ferdig med følelsene... I lengden tror jeg ikke du vil ha det godt.. Jeg er selv venn med en eks, og vi har mye kontakt (har til og med bodd sammen 2 av de 4 årene det har vært slutt). Men jeg tror nok ikke vi hadde kunnet være venner om ikke begge to hadde vært klar for å gjøre slutt på forholdet. Kanskje det er lurt med en liten time-out så du får han litt på avstand først. Kanskje det er lettere for deg å bare være venner da. 1
prinsesse27 Skrevet 25. mars 2012 #3 Skrevet 25. mars 2012 Jeg tror det vil være vanskelig å bevare et vennskap hvor den ene ikke er ferdig med følelsene... I lengden tror jeg ikke du vil ha det godt.. Jeg er selv venn med en eks, og vi har mye kontakt (har til og med bodd sammen 2 av de 4 årene det har vært slutt). Men jeg tror nok ikke vi hadde kunnet være venner om ikke begge to hadde vært klar for å gjøre slutt på forholdet. Kanskje det er lurt med en liten time-out så du får han litt på avstand først. Kanskje det er lettere for deg å bare være venner da. Takk. Jeg vet jo egentlig dette. Men blir så lei meg noen ganger. Dette er første gang jeg har skrevet på et forum. Men alle vennene mine sier det og at jeg ikke kan ha kontakt med han, for å kvitte meg med følelsene. Jeg har bare aldri vært i situasjonen der jeg føler jeg har et tidspress på meg til å bli kvitt de kjærlighetsfølelsene som jeg har, siden han kommer hjem på besøk om noen uker. Jeg vil jo gjerne se han da, siden jeg ikke vet når neste gang han kommer på besøk. Jeg gruer meg også til jeg må bearbeide følelsene i tilfelle han møter noen før meg. Jeg går å tenker på det hele tiden. Vondt å "miste" noen man er så glad i. Takk for svar i alle fall, det varmer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå