Gjest mia Skrevet 24. mars 2012 #1 Skrevet 24. mars 2012 Hei Er det noen som kan anbefale en flink fysioterapeut i Oslo som masserer (ganske hard massasje)? Er veldig stiv i nakken.. Har fått henvisning fra lege, så må til en som tar henvisning. Mvh
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #2 Skrevet 24. mars 2012 Det kan du nok se langt etter. Fysioterapeuten gjør nok andre ting enn å massere nakken din. Skal ha du massasje så må du gå privat.
Wiggins Skrevet 24. mars 2012 #3 Skrevet 24. mars 2012 Det kan du nok se langt etter. Fysioterapeuten gjør nok andre ting enn å massere nakken din. Skal ha du massasje så må du gå privat. Hvor i all verden har du dette fra? Jeg har vært hos flere fysioterapeuter for ulike problemer, og alle bruker teknikker som ultralyd og massasje. Det er forskjell på hvor flinke de er, noen er spesialiserte på ulike typer problemer, andre er mer generalister. Hvis du er stiv i nakken kan en fysioterapeut klare å behandle det, men det kan også være lurt å stikke innom en kiropraktor, det avhenger av om det kun er muskulært eller om det er ledd som har låst seg. Kiropraktorer er spesialister i å "låse opp" ledd som har låst seg. 1
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2012 #4 Skrevet 24. mars 2012 Hvor i all verden har du dette fra? Jeg har vært hos flere fysioterapeuter for ulike problemer, og alle bruker teknikker som ultralyd og massasje. Det er forskjell på hvor flinke de er, noen er spesialiserte på ulike typer problemer, andre er mer generalister. Hvis du er stiv i nakken kan en fysioterapeut klare å behandle det, men det kan også være lurt å stikke innom en kiropraktor, det avhenger av om det kun er muskulært eller om det er ledd som har låst seg. Kiropraktorer er spesialister i å "låse opp" ledd som har låst seg. Hvem av dem er flinkest til å ta muskelknuter i ryggen? Jeg plages med det for tiden.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #5 Skrevet 24. mars 2012 Hvem av dem er flinkest til å ta muskelknuter i ryggen? Jeg plages med det for tiden. Privat fysio som bruker triggerpunkter/nåler, manuellterapeut eller osteopat. De som har offentlig avtale er som regel helt ubrukelige. 1
Gjest frk Skrevet 25. mars 2012 #6 Skrevet 25. mars 2012 Vil virkelig anbefale naprapat da!! Jeg har brukt citynaprapatene, veldig flinke, pg ti ganger bedre enn fysio ved stiv nakke/skuldrer! 1
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2012 #7 Skrevet 26. mars 2012 De som har offentlig avtale er som regel helt ubrukelige. Enig Har vært hos 3 selv og ringt rundt til ALLE i området her, INGEN masserer. Kun gruppetrening, "sugekoppmassarsje" og vibrasjon. Ingen -tar- i deg. Ikke behandler de hele kroppen (ser om plagene kan komme fra et annet sted) Og ikke ser de på hele deg heller, om du fek. har smerter i ankelen OG nakken, tar de bare en av tingene uten å ta hensyn til til det andre. Men privat kan du finne det, men det koster selvsagt. Beste jeg har vert til er Osteopat som ser på HELE kroppen. Ikke alltid at smertene er fra det stedet en merker smerten, men skjevjusteringer fra et annet sted.
Kladd Skrevet 26. mars 2012 #8 Skrevet 26. mars 2012 Jeg går til manuellterapaut (gjennom henvisning) og er veldig fornøyd! Hun både knar, masserer, stikker, knekker, drar, bøyer og setter opp treningsprogram til meg
Gjest loppa Skrevet 26. mars 2012 #9 Skrevet 26. mars 2012 Finn en som driver med manuellterapi - f.eks Hans og Olav fysioterapi i Torggata i Oslo.
Gjest trådstarter Skrevet 26. mars 2012 #10 Skrevet 26. mars 2012 Jeg går til manuellterapaut (gjennom henvisning) og er veldig fornøyd! Hun både knar, masserer, stikker, knekker, drar, bøyer og setter opp treningsprogram til meg Er dette noe man gå til med fysioterapeuthenvisning? Kan du fortelle hvor dette er, om det er i Oslo?
Gjest trådstarter Skrevet 26. mars 2012 #11 Skrevet 26. mars 2012 Finn en som driver med manuellterapi - f.eks Hans og Olav fysioterapi i Torggata i Oslo. Masserer de? Jeg tror jeg har muskelknuter.
Gjest trådstarter Skrevet 26. mars 2012 #12 Skrevet 26. mars 2012 Vil virkelig anbefale naprapat da!! Jeg har brukt citynaprapatene, veldig flinke, pg ti ganger bedre enn fysio ved stiv nakke/skuldrer! Kan man gå til naprapat med fysioterapeuthenvisning?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #13 Skrevet 26. mars 2012 Masserer de? Jeg tror jeg har muskelknuter. Vanlig massasje har svært lite om noe effekt på muskelknuter. Det må enten nåler eller triggerpunktbehandling til og det er ikke noen avslappende massasjetime, det kan jeg love deg. Du må få løst det det opp og så trene det opp med RedCord. Kan man gå til naprapat med fysioterapeuthenvisning? Nei.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #14 Skrevet 26. mars 2012 fysioer masserer jo. jeg fikk også sånne elektroder på skuldrene/nakken noen ganger, det løste bra opp. Føltes som at hodet nesten ikke hang på kroppen etter jeg var ferdig der. Heeelt løst og avslappet.
Gjest trådstarter Skrevet 28. mars 2012 #15 Skrevet 28. mars 2012 Jeg vil ikke ha noe avslappende massasje, men triggerpunkt og løse det opp slik du beskriver. Jeg har vært til vanlig massasje og det funker ikke på muskelknutene. Har du noen å anbefale i Oslo? Vanlig massasje har svært lite om noe effekt på muskelknuter. Det må enten nåler eller triggerpunktbehandling til og det er ikke noen avslappende massasjetime, det kan jeg love deg. Du må få løst det det opp og så trene det opp med RedCord. Nei.
Gjest trådstarter Skrevet 28. mars 2012 #16 Skrevet 28. mars 2012 Hvor var du? fysioer masserer jo. jeg fikk også sånne elektroder på skuldrene/nakken noen ganger, det løste bra opp. Føltes som at hodet nesten ikke hang på kroppen etter jeg var ferdig der. Heeelt løst og avslappet.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #17 Skrevet 28. mars 2012 Masserer de? Jeg tror jeg har muskelknuter. Om du bare tror og ikke vet hvor smertene kommer fra bør du jo ikke bare gå for masasje. Kan jo være en prolaps eller noe, og da kan masasje ødelegge. Har ikke legen utredet deg?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #18 Skrevet 28. mars 2012 Jeg vil ikke ha noe avslappende massasje, men triggerpunkt og løse det opp slik du beskriver. Jeg har vært til vanlig massasje og det funker ikke på muskelknutene. Har du noen å anbefale i Oslo? Ikke med offentlig avtale, men Thomas Bjønnes er utrolig flink. http://www.trendegfrisk.no/egenweb/ Hadde gått til fysio med offentlig avtale en evighet, uten noe som helst effekt. Tre timer hos han over, så var problemet løst. Han bruker nåler på triggerpunkter og gir og instruerer øvelser i RedCord. Han jobbet tidligere på Friskvernklinikken i Asker, der de jobber med rehab. for å få folk tilbake i jobb etc.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #19 Skrevet 28. mars 2012 fysioer masserer jo. jeg fikk også sånne elektroder på skuldrene/nakken noen ganger, det løste bra opp. Føltes som at hodet nesten ikke hang på kroppen etter jeg var ferdig der. Heeelt løst og avslappet. Det er slikt som hjelper akkurat der og da, men vil ikke gjøre noe særlig for TS på sikt!
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #20 Skrevet 28. mars 2012 Det kan du nok se langt etter. Fysioterapeuten gjør nok andre ting enn å massere nakken din. Skal ha du massasje så må du gå privat. Jeg har gått til fysio flere ganger og fått massasje, fungerte veldig bra den gangen. Har ikke hatt symptomer på mange år nå. Så jo offentlig fysioterapauter masserer også. Og jeg har ingen dårlig erfaringer. Dit jeg gikk er nå blitt http://dtklinikk.no/index.php/nor/Om-Dt-Klinikk. Ligger i Drøbak, så litt utenfor Oslo, men om du ikke finnernoe i Oslo kan du jo kontakte de.''
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå