Gå til innhold

Hvordan takle en avvisning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan takler man en avvisning. Jeg vil tro det er mange måter å gjøre det på, og det finnes nok sikkert ikke et fasitsvar på dette. For å gjøre en lang historie kort. Jeg hadde noe på gang med en jente for en stund siden, hvor jeg er helt sikkert på at hun var innteressert. Men så ble hun plutselig interessert i en annen gutt. Jeg var ikke helt sikker på om hun fortsatt var interessert i meg, så jeg tenkte jeg kunne be henne ut på date og prøvde å gjøre det. Men jeg fikk avslag. Jeg var jo interessert i henne så jegble jo tung om hjertet og fikk en knekk i selvtilitten. Måten jo taklet denne situasjonen på var å gi henne mindre oppmerksomhet, altså jeg ønsket holde avstand foir å komme meg over det. Jeg vet ikke helt hvordan denne jenta taklet det, men det virker som hun fikk en mer negativ tone mot meg ettersom jeg ikke ga henne like mye oppmerksomhet som før.

Dette er altså den måten jeg brukte for å komme over en jente. Det jeg vil med dette innlegget er at jeg vil høre hva andre synes om måten å takle en avvisning. Det er kanskje hardt for noen jenter å sette seg inn i dette, med tanke på at enkelte jenter forventer at gutten skal ta alt ansvar og risiko når det gjelder å be noen ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bryr du deg om hva hun tenker egentlig? Du gjorde det du måtte for din egen del. Ja det finnes sikkert nok av kvinner som skal fram med ego-drittsekkstempelet fordi du ikke har tunga i sprekken hennes og holder henne i hånda selv om du ble avvist, men det er bare å overse. Kvinnfolk som ikke skjønner at menn også har følelser trenger du ikke kaste bort tiden din på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan takler man en avvisning.

Ett tips (fungerer for meg, men ikke sikkert alle er komfortable med det) er å sørge for å ha flere baller i luften samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Ett tips (fungerer for meg, men ikke sikkert alle er komfortable med det) er å sørge for å ha flere baller i luften samtidig.

Fordi flere avvisninger er lettere å takle på rett måte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi flere avvisninger er lettere å takle på rett måte?

Nei. Fordi man da slipper å starte på bar bakke. Man opplever ikke den samme tomheten når man har avtalt en ny date.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lite lurt å henge seg opp i én person før man har møttes et par-tre ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Nei. Fordi man da slipper å starte på bar bakke. Man opplever ikke den samme tomheten når man har avtalt en ny date.

Nei. Å date flere gir en annen form for tomhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Jeg hadde noe på gang med en jente for en stund siden, hvor jeg er helt sikkert på at hun var innteressert. Men så ble hun plutselig interessert i en annen gutt. Jeg var ikke helt sikker på om hun fortsatt var interessert i meg, så jeg tenkte jeg kunne be henne ut på date og prøvde å gjøre det. Men jeg fikk avslag. Jeg var jo interessert i henne så jegble jo tung om hjertet og fikk en knekk i selvtilitten. Måten jo taklet denne situasjonen på var å gi henne mindre oppmerksomhet, altså jeg ønsket holde avstand foir å komme meg over det. Jeg vet ikke helt hvordan denne jenta taklet det, men det virker som hun fikk en mer negativ tone mot meg ettersom jeg ikke ga henne like mye oppmerksomhet som før.

Her er mitt syn. Dersom damen sier nei så er det synd for begge to. Jeg får ikke bli kjent med henne, og hun får ikke bli kjent med meg. Det har seg slik at jeg allerede har mange folk i livet mitt og jeg har knapt tid til dem. Hvorfor skal jeg da holde kontakt med en dame som ikke ønsker det jeg gjør?

Det jeg har lyst å bruke den lille fritiden jeg har er på en eventuell kjæreste. Dersom en dame ikke ønsker å gå ut med meg så ser jeg ikke helt hvorfor hun skal bli sur fordi jeg ikke holder kontakten. Hun har jo da singalistert at hun ikke ville ha noe med meg å gjøre.

Hvis dama blir sur på deg fordi du holder deg unna så får det være hennes sak. Tenker det er bedre å tenke på noe annet enn at hun går rundt og er sur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for tilbakemelding. Jeg tror ikke det funker å date flere for meg. Det med å ha flere baller i luften samtidig fungerer nok ikke for meg. Jeg er skrudd sammen slik at jeg ikke klarer å være interessert i mer enn en jente på en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Jeg er skrudd sammen slik at jeg ikke klarer å være interessert i mer enn en jente på en gang.

Heh xD, da er du slik som meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Det finnes nok ingen riktig måte å takle en avvisning på, som fungerer for begge parter. Det er nesten bestandig en av partene som må følge opp en spesiell atferd for å kunne føle seg bedre enn den andre parten. Det skal sies at mange gutter/menn går igjennom livet sitt med både 10-100 avslag, pga. i de fleste tilfeller har ikke de den passive rollen som mange kvinner tar. Synd at ikke flere jenter tenker over akkurat det. En hyllest til de kvinnene som faktisk gjør det :)

Anonym poster: a753b9302b0c0f0b82e0d1435606857b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett tips (fungerer for meg, men ikke sikkert alle er komfortable med det) er å sørge for å ha flere baller i luften samtidig.

Hvis man taktisk sørger for å ha flere baller i luften samtidig, tillater man seg da egentlig å få følelser for noen av dem? :forvirret:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Hvis man taktisk sørger for å ha flere baller i luften samtidig, tillater man seg da egentlig å få følelser for noen av dem? :forvirret:

Tror man kan få følelser for flere samtidig, men det vil vel alltid være en man liker best?

(Artig å lese tråder med innlegg man skrev for lenge siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...