Eliza Doalot Skrevet 16. januar 2004 #1 Skrevet 16. januar 2004 Har bestilt en ukes ferie på Kreta nermere bestemt Platanias til sommeren. Vil gjerne ha noen tips til ting vi kan gjøre der, alt fra steder å se, ting å oppleve, resturanter å spise på osv... Noen tips?
Orthia Skrevet 20. januar 2004 #2 Skrevet 20. januar 2004 Jeg var i Rethymnon i 2000. Var et par snarturer i Plantanias, som ligger like i nærheten. Den gangen var det et stort (ute)sted som het Baja Beach som var attraksjonen. Mange kjente DJs der, og det var ofte musikk fra tidlig ettermiddag. Kult område med beachbar osv. Nå forandrer jo de hippe stedene seg fortere enn man får snudd seg, så jeg vet ikke om Baja Beach eksisterer mer . Du bor hvert fall ikke langt fra Rethymnon, med stort utvalg av restauranter, butikker osv. Vi hadde en veldig fin tur da vi var der, og har fremdeles kontakt med venner vi fikk blandt "lokalbefolkningen". Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2004 #3 Skrevet 21. januar 2004 Hei! Vi var der i fjorsommer. Stranda er kjempefin - laaaang sandstrand. Kan til tider være litt mye vind og bølger. Det er flere vannaktiviteter som du kan delta på - alt fra "banan-båt" til sånn fallskjerm etter båt (anbefales). Ellers er det veldig greit å ta taxi inn til Chania by en kveld for å oppleve "storbyen" (ca. 10 min med taxi, det er billig). Andre ting vi gjorde var å ta "toget" til badeland en dag - til stor glede for store og små ("toget" kjører gjennom Platanias, så du kan ikke unngå å legge merke til det). Er du mer av den "sporty" typen kan du også være med å gå Samariaravinen - er vel et av Europas lengste ravine. Når du skal ut å spise vil jeg anbefale dere å gå opp i "gamlebyen" - lengst opp (litt bratt å gå opp, men bestandig verdt det) er det kjempekoselige resturanter og god mat. Kos dere i Platanias.
Rio Skrevet 20. april 2004 #4 Skrevet 20. april 2004 du som var i rethmynon, du var i platanes ikke platanias.. for det er i chania.. jeg bodde rundt platanes i rethymnon i fjor.. ganske ok plass, lang gate med mange restauranter og butikker..
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #5 Skrevet 23. april 2004 Noen som har bodd på Santa Helena i Platanias? Vi reiser med to små barn og lurer på om vi bør ta med reiseseng til tross for at vi har bedt om sprinkelseng.
marigull Skrevet 23. april 2004 #6 Skrevet 23. april 2004 Jeg var i Platanias for 5 år siden. Da var det et ganske rolig sted med lite uteliv, mange korslig restauranter og hyggelige folk. Synes det var en deilig strand. Husker jeg synes det var mange uferdige hus og mye byggningsprosjekter der, men det kan jo ha forandret seg på de årene. Da jeg var der så leide jeg bil, og det var en fin måte å se litt mer av øya på! Det fantes mange utflukter å melde seg på også, og det var endel barn der! GOD TUR
leila Skrevet 24. april 2004 #7 Skrevet 24. april 2004 Hei Vi var i Platanias for et par år siden. Strendene var veldig flotte, men det var flere dager den uka bølgene var så store at det var vanskelig å bade der. Restaurantene øverst opp en bratt bakke var flotte spisesteder å nyte en deilig middag og utsikten var på kjøpet. Vi hadde med oss store barn den gangen og synes ikke gaten som gikk gjennom Pl. var spesiellt barnevennlig. Vi tok en liten sightseeing med det lokale toget der (en traktor med vogner)- det var koselig. Ellers var vi med på en utflukt med starTour til en strand (husker ikke navnet) Men det var nok Kretas svar på Hawaii. Veien dit var svingete og og det var flotte dype daler som man ble nesten bilsyk av å se ned i. Anbefales!! Ellers var det for oss en badeferie så vi gjorde ikke stort sett annet. God tur! ___________________________________________________________ Leila
Eliza Doalot Skrevet 30. april 2004 Forfatter #8 Skrevet 30. april 2004 Tusen takk for informative svar!! Vi er to voksne som reiser, så vi skal nok både nyte late dager på stranden og seine middager på koselige resturanter. Noen som har noen gode retter å anbefale?
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #9 Skrevet 4. mai 2004 Mixed grill eller souvlaki på Digogenis restaurant! Ble stamstedet vårt i den uka vi var i Platanias. VIlle gjerne reist dit igjen. Bodde på sunrise villlage, hadde en kjempeuke. Opplevde ingen problemer med bølger og vind, 32- 38 grader i skyggen hele uka, varm og god sjø. Vi var der i juli.
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #10 Skrevet 4. mai 2004 Mannen min fikk matforgifting i Platanias han da, men turen var fin. Vi bodde to uker i Nea Chora og derfra var vi på turer til; Elafonissi, Knossos og ei øy ute i havet. Står helt blank nå,men det var veldig flott. Turen var bra, men tror ikke mannen prøver Mixed Grill tallerken en gang til nei
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #11 Skrevet 4. mai 2004 Mannen min fikk matforgifting i Platanias han da' date=' men turen var fin. Vi bodde to uker i Nea Chora og derfra var vi på turer til; Elafonissi, Knossos og ei øy ute i havet. Står helt blank nå,men det var veldig flott. Turen var bra, men tror ikke mannen prøver Mixed Grill tallerken en gang til nei [/quote'] Dette var meg da
ehu Skrevet 7. mai 2004 #12 Skrevet 7. mai 2004 Noen som har noen gode retter å anbefale? Prøv "Stifatho" m /oksekjøtt !! Nam,nam! Men ligg langt unna den som er laget på kaninkjøtt........ Og husk at retter som f.eks. Moussaka,Lasagne som er laget med ost som regel har gresk geitost.........stor skuffelse! Anbefaler også en dag i Limnoupolis Water Park om dere liker vannsklier,vann og moro. Turen med båt m/glassbunn var også hyggelig(går fra havna i Chania). God tur !
Andrine22 Skrevet 10. mai 2004 #13 Skrevet 10. mai 2004 Jeg var i Platanias i fjor, og vil påstå at det ikke var som jeg håpet. Stranda var laaang, men ikke pen. Vannet var skittent og ekkelt. Men det var en koselig liten plass likevel, men noen meget gode restauranter, og mange dårlige også... Anbefaler deg å gå opp igjennom bakkene i byen, og opp til en restaurant helt på toppen. Der var det en helt fantastisk utsikt, og du får se litt mer av hvordan de lokale bor... Restauranten var nok av de mest eksklusive der, men maten var desverre ikke noe å skryte av. Men likevel verd en tur opp dit! Dessuten er de lokale folka hyggelige...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå