pinar Skrevet 24. mars 2012 #1 Skrevet 24. mars 2012 Jeg er glad i å lage knekkebrød, og gjør dette ganske ofte. Men lurer på hva dere pleier å ha i? Kanskje noen har ideer jeg ikke har tenkt på
Sugerøret Skrevet 24. mars 2012 #2 Skrevet 24. mars 2012 gresskarfrø eller solsikkefrø,linfrø og hmm sesamfrø.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #3 Skrevet 24. mars 2012 oppskriften jeg bruker! 2 dl grov sammalt rug 2 dl lettkokt Havregryn 2 dl havrekli 2 dl sesamfrø 2 dl solsikkefrø 1 dl kruskali 1 dl linfrø 2 ts salt 7 dl vann! Alt røres godt sammen, og la det hvile i 20 min. 180*c varmluft ca. 45 min! Åpne opp ovnen 2-3 ganger for å slippe dampen ut! To langpanner med bakepapir under, smør de med smør/olje. Del opp med pizza rulle og bytt brett i ovnen etter halvparten av tiden!
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #4 Skrevet 24. mars 2012 Jeg bruker nesten samme oppskrift som den over, men bytter ut kruskakli med nøtter - gjerne valnøtter, men også mandler eller hasselnøtter. Det smaker knallgodt!
yoga Skrevet 25. mars 2012 #5 Skrevet 25. mars 2012 Hei, Jeg bruker denne oppskriften som er inspirert av Nannahs knekkebrød: Knekkebrød 200 g solsikkekjerner/gresskarkjerner 1 dl linfrø (60g) 1 dl sesamfrø (60g) 40g hirseflak 2 ss fiberhusk(store toppede) 1 ts salt 1/2 ts sukrin 5 dl vann Rør sammen alle ingrediensene og la den hvile i ti minutter så fiberhusken får svelle. Smør deigen utover to bakepapir og rut opp med pizzahjul. Om du ikke har varmluftsovn stek på 160 grader på nederste rille i ca 1t 10min. Husk å snu på brettene en gang i løpet av tiden, så blir de gjevnt stekt. De er kjempegode!
pinar Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 26. mars 2012 Mmmm knekkebrød Må lage ny imorgen tenker jeg. Jeg har hørt at det er godt med honning i men ikke prøvd selv. Jeg bruker det meste samme som dere andre. Havregryn Linfrø Solsikkekjerner Grovt rugmel Havrekli Kruskakli Vann I tilegg bruker jeg gjerne Gresskarnkjerner og sesamfrø(?).
La Papesse Skrevet 26. mars 2012 #7 Skrevet 26. mars 2012 (endret) http://trinesmatblogg.no/2012/01/09/knekkebrod-med-valnotter/ er min favoritt Men tar gresskarkjerner i også. Endret 26. mars 2012 av La Papesse
Gjest HuskyPusky Skrevet 26. mars 2012 #8 Skrevet 26. mars 2012 Jeg baker "mimmis knekkebrød". Synes de er kjempegode!! Og så sunne da 3,5 dl sammalt rug 3,5 dl havregryn 1,5 dl sesamfrø 2 dl solsikkefrø 1 dl linfrø 1 dl kli 1 dl valnøtter 1 st salt Putt alle ingrediensene i en kjøkkenmaskin. 1 ts honning 7 dl vann Bland en teskje honning ut i vannet og hell oppi sammen med resten av blandingen. Bland godt. Ta deigen og fordel den utover to stekebrett slik at de fyller hele brettet. Sett i ovnen 180 grader i ca. 10 minutter. Skjær de to store knekkebrødene i passe knekkebrødstørrelse, med en pizzaskjærer e.l. Sett tilbake i ovnen og stek i 30 minutter. Legg knekkebrødene på rist og sett i ovnen med døren litt åpen i ca 15 min. Da får du harde, sprø knekkebrød
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #9 Skrevet 26. mars 2012 http://trinesmatblogg.no/2012/01/09/knekkebrod-med-valnotter/ er min favoritt Men tar gresskarkjerner i også. Disse er også min favoritt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå