Gå til innhold

Fort Lauderdale Florida

Fremhevede innlegg

Gjest sunny annie
Skrevet

Vurderer å dra dit i sommer, er det noen som har vært der som kan fortelle litt om stedet? Er det å anbefale?

Takknemlig for svar! :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefales veldig!

Fantastisk strand, koselig by, Floridas største shoppingsenter (www.sawgrassmills.com), kort vei til Miami; det er helt utrolig.

Var der på bryllupsreise i sommer, og lengter tilbake 8)

Likte Fort Lauderdale MYE bedre enn Miami. Stranden er bedre, og det er rent og pent.

Si fra hvis du v8il se bilder derfra, så kan jeg legge ut en URL :blunke:

Skrevet

Pusekatt, vi har forandret bryllupsreiseplaner og skal sannsynligvis til Florida...kunne du gi meg url'en til bildene deres, så er du kjempegrei?

klem

Skrevet

Her er bildene fra USA-ferien vår i fjor sommer!

Vi var i Fort Lauderdale 10-11 juli.

(ble litt snaut med bilder mot slutten av ferien, vi tok så mange den første uken, så vi ble litt lei av å slepe rundt på kameraet etterhvert 8) )

Gjest Popelka ulogget
Skrevet

Takk skal du ha Pusekatt! Kjempefine bilder - ble veldig fristet til å dra nå! Hvordan var forresten temperaturen i juli?

Gjest Anonymous
Skrevet

I juli er det inni h..... VARMT!!!!!! :ler:

Skrevet
Takk skal du ha Pusekatt! Kjempefine bilder - ble veldig fristet til å dra nå! Hvordan var forresten temperaturen i juli?

Varmt og litt fuktig! Rundt 35 grader. Vi kom rett fra Las Vegas og 44 varmegrader, men overgangen var allikevel stor, fordi varmen føltes mer trykkende i Florida (pga luktfuktigheten - Vegas er jo midt i ørkenen).

Uansett; vi følte aldri at det var noe problem. Det var varmt og godt, vi kunne gå med lite klær (shorts/skjørt og liten topp/bikinitopp er plenty), eneste er at solen er såpass sterk at du MÅ huske på å smøre deg godt med solkrem, ellers blir du solbrent!

Husk å drikke mye, minst 3 liter om dagen. Ha alltid en flaske vann tilgjengelig, så klarer du deg bra. Innendørs er det (stort sett) alltid aircondition, i biler også, så det kan være greit å legge turen inn i en og annen butikk for å få kjølt seg ned litt fra tid til annen :ler:

Temperaturen i vannet er helt fantastisk. Fort Lauderdale ligger veldig nærme Golfstrømmen, så vannet er veldig varmt. 32-35 grader i vannet var det da vi var der.

Og SÅÅÅÅÅÅÅÅ romantisk det var å ta seg en måneskinnsdukkert i sjøen, uten å fryse etterpå!!!!!!! 8)

Skrevet

Åhh misunner deg! Min beste ferie ever var i Florida. Jeg var der i midten av mai og temp'n var helt perfekt. Vi bodde i Fort Lauderdale, hadde det som base, ellers så farta vi litt rundt. Orlando, Palm Beach, Miami, Key West...

Fort Lauderdale var et nydelig sted. Sjekk ut det blå/grønne havet, restauranter ved kanalen, shopping eldorado Sawgrass Mills(shop til you dropp) og koselige mennesker.

Et must er også Key West. I'll be back :briller:

Skrevet

Vi reiser en uke til Fort Lauderdale og en uke på cruise i Karibien på bryllupsreise! Det jeg lurer på er hvordan temperaturen er der i midten av juni/begynnelsen av juli? Ser at det er ganske varmt, men er det uutholdelig varmt?! Gleder meg bare mer og mer til å dra jeg, når jeg ser de positive tilbakemeldingene her...!

Skrevet

Vi er i Florida (Miami og Fort Lauderdale) tre-fire ganger i året pga familie som bor der så jeg begynner å kjenne områdene ganske godt.

Om sommeren (juni, juli, august) er det ganske varmt og VELDIG fuktig! Men inne er det veldig mye air condition og nesten litt kaldt så det er ikke noe problem. Det blir litt varmt å ligge på stranden en hel dag men da er det jo sjøen som man mer eller mindre "bor i".

Det er masse koselige områder å besøke og mange livlige steder dersom man er interessert i det. Shopping mall´ene er også enorme og som det har blitt nevnt er Sawgrass Mills Mall et ENORMT sted med mange mange gode priser på merkevarer. Hold av hele dagen da det tar sin tid å "pløye" gjennom alt sammen.

Dere kommer til å få en kjempefin ferie!!

Skrevet
Et must er også Key West. I'll be back :briller:

Enig - prøv å få med en kjøretur nedover mot Key West.

Key Largo og Isla Morada er verdt et besøk.

Ellers synes jeg Fort Lauderdale var bra, mindre masete enn Miami.

Gjest Sorella (ikke pålogget)
Skrevet

Det er veldig mange koselige steder rundt Miami også. Downtown er masete og ikke verdt det, men Coconut Grove er et veldig koselig sted, Coral Gables likeså med det flotte Biltmore hotellet. Ellers syntes jeg dere burde dra til South Beach, - det er en opplevelse i seg selv å se på alt folkeliv dagen og natten lang. News Cafe er et poulært lunchsted. Dersom dere ønsker noe eksklusivt en kveld, - dra på Shore Club Hotel,- der er det alltid helt fullt i barene og loungene og restauranten NoBu er fantastisk!! (DYRT!!!)

Skrevet

Har noen tips til rimelige hoteller i Fort Lauderdale, helst ved stranden?

Jeg kan anbefale Howard Johnson, god standard til en hyggelig pris (65 dollar natten betalte vi for dobbeltrom i juli)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...