AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #1 Skrevet 24. mars 2012 I fjor fikk jeg problemer med halsen i form av ekstrem smerte, mye hoste og mye slim. Dette varte i over to måneder før det begynte å gi seg. Var hos legen flere ganger, men det var ingenting som kunne gjøres pga det ikke var bakterie. Nå i vinter for halvannen måned siden begynte jeg å få smerter i halsen igjen. Men det ga seg raskt. Men så har det siden da gått og kommet. Samme greia som i fjor, bare ikke like heavy. Når det er på sitt verste, får jeg ikke til å svelge, ikke en gang spyttet mitt. Noen som har noen tips til hvordan man kan unngå dette?
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2012 #2 Skrevet 24. mars 2012 Jeg hadde en grusom inflammasjon i halsen for 2år siden, ikke bakteriell og de visste ikke hva det var. Hadde ikke smerter men var helt nummen og kunne nesten ikke svelge, i tillegg kvelningsfølelse og problemer med å puste ubesværet. Hadde hundrevis av små blemmer og ødemer i svelget og på lukkemuskelen over luftrøret. Etter 1mnd turte de å gi meg Prednisolon, det hjalp! Så kanskje Prednisolon kan forsøkes? Men de er restriktive med kortikosteroider, dersom det er virus kan det forverre inflammasjonen, i tillegg er en av bivirkningene at du kan svelle opp i ansikt og hals.. Så derfor tok det 1 mnd før jeg fikk noen behandling.. og det gikk helt fint for min del. Men det hjalp ikke mot selve inflammasjonen, den gikk ikke over før etter 5mndr.. Men jeg kunne ihvertfall puste og svelge som normalt og slapp å føle at jeg ble kvalt.. Jeg ble forresten sendt til Riksen, så det var legen der som besluttet å prøve Prednisolon (40mg), så mulig fastlegen ikke vil gi det. Eller, har legen sjekket mandlene dine?
Gjest Gjest2 Skrevet 24. mars 2012 #3 Skrevet 24. mars 2012 Jeg har også i mange måneder hatt problemer med hals/svelg, men jeg frykter langt verre ting enn inflammasjon. Nå har jeg endelig fått time hos øre-nese-hals-spesialist, så da frykter jeg for undersøkelsene først. Jeg har lest at ofte gjøres med kamera som føres ned i halsen gjennom munn eller nese. Er det noen som har gjort dette? Er det ille?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå