Gå til innhold

Ringe om hjelp

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen her som går eller har gått til behandling på DPS, og som har forsøkt å ringe dit om helgene for å kunne prate med noen?

Jeg takler ikke Mental Helse eller Kirkens SOS, og orker ikke forklare hvorfor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste DPS har akutt-team som er åpent også i helger, ellers er det evt legevakt avhengig av hvor alvorlig formen er.

Husk Mental Helse kan også brukes til annet enn for å snakke med noen, også for å få hjelp til hvem i sitt nærområde man kan kontakte f.eks.

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg har ingen erfaring med det. Men har du et nummer så er det jo bare å prøve å ringe. Men de har vel kanskje psykiater på legevakten som du kan snakke med?

Gjest Gjest
Skrevet

Men hvor alvorlig må det være? Er ikke noe selvmordsfare akkurat nå, men hadde vært greit å snakke med noen FØR evt. det kommer også.

Skrevet

Det går an å kontakte og rett og slett si at jeg er iferd med å bli suicidal nå jeg trenger hjelp

Gjest Gjest
Skrevet

Det går an å kontakte og rett og slett si at jeg er iferd med å bli suicidal nå jeg trenger hjelp

Det frister men synes det er skummelt :( Ønsker ingen dramatikk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har avtale med sengeposten på DPS om at jeg kan ringe dem når som helst for å snakke. Jeg får også oppgitt hvem som skal jobbe når dersom jeg spør, slik at jeg kan ringe når det er folk jeg kjenner godt som er på jobb.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har avtale med sengeposten på DPS om at jeg kan ringe dem når som helst for å snakke. Jeg får også oppgitt hvem som skal jobbe når dersom jeg spør, slik at jeg kan ringe når det er folk jeg kjenner godt som er på jobb.

Hvordan fikk du til en slik avtale?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fikk du til en slik avtale?

Jeg har vært innlagt der, og det er noe alle som har vært der får lov til. Det er sikkert ikke alle som bruker det, men jeg har veldig god kontakt med noen i personalet siden jeg har vært mye innlagt, så for meg hjelper det veldig.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært innlagt der, og det er noe alle som har vært der får lov til. Det er sikkert ikke alle som bruker det, men jeg har veldig god kontakt med noen i personalet siden jeg har vært mye innlagt, så for meg hjelper det veldig.

Bra at du har fått til det. Nå for tiden føler jeg at jeg har pratet mer med sentralborddamen enn behandlere :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...