Gå til innhold

Luftfriskere til badet, og allergi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Mulig dette er feil forum, men, jeg lurer litt på dette med luftfrisker til bad/toalettrom. Vi har et bad uten vindu, kun med ventil ut. Og da kan det jo bli litt lukt da... Tidligere har vi alltid hatt luftfriskere (slike man kan henge opp på veggen med dobbelsidig tape), men nå har jeg begynt å reagere allergisk på disse. En sprut, og flere timer etter kan jeg ikke bruke badet. Frustrerende. Nå har vi kjøpt en slik firkantet glass-sak fra Glade, som står inne på badet. Samme greia. Har også prøvd disse nye med sensor som spruter når noen går forbi, og det var jo enda verre :(

Er det noen som har tips til hva man kan bruke istedet? Hvordan "friske opp" luften, uten å bruke sterkt parfymerte produkter? Er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tips for å fjerne lukt etter bimmelibom er å tenne en fyrstikk og to. Det er ikke å brenne den som fjerner lukt, men svovelen idet du antenner den.

Så slipper du div produkter som du får allergi av.

Som go`lukt til badet bruker jeg denne En behagelig svak lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med allergi er at når en først reagerer på en ting,har det lett for å spre seg - En kan plutselig reagere på ting en har tålt før. Vær obs på at parfyme-allergi kan bety all parfyme og sprayer.

Selv får jeg astma-anfall av disse do-sprayene men kan ha romdufter

Tror nesten du må prøve deg frem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja... prøve seg frem. Ikke lett, gitt!

Skal til legen på tirsdag, skal spørre om hun kan teste meg for diverse. Syns jeg reagerer allergisk på så mye mer enn før :sjenert:

Tror nok det skal legges frem fyrstikker her, ja.

Kårky: hvordan fungerer de romduftene du linker til? Lukter de veldig sterkt? Og, varer de en stund, eller typ en uke?

Takk for svar, begge to :)

-ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg linket til er ny for meg.Men har stått på do nå i ca 1 uke.Lukter svakt deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...