Gå til innhold

Hvorfor er jobben min feil?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det viktigste at man tjener penger, samme hvordan bare det er lovlig? Sånn er det i hvertfall for meg. Jeg jobber for søstra mi, jeg gjør ikke noe fornuftig egentlig, er ikke akkurat noen samfunnsnyttig jobb, men jeg gjør jo noe og tjener veldig godt på ærlig vis. Dette er det folk som klager på, de mener jeg burde gjort noe nytte for samfunnet, at jeg burde hatt en annen mer ordentlig jobb, at jeg tjener for mye. Men er ikke dette bedre enn å få penger av staten da? Jeg tjener jo penger som jeg i gjen bruker, jeg betaler også skatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er veldig vanskelig å svare på når du ikke sier noe om hva du jobber med.

• Liker 4
Gjest Regza
Skrevet

Så lenge du betaler skatt så kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva du jobber med.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor tror du selv at jobben din er feil? :skravle:

• Liker 2
Gjest happy_me
Skrevet

Så lenge det er en jobb du tjener penger du skatter av, så ser jeg ikke problemet. Men jeg skulle likt å visst hva du jobbe som siden folk reagerer som du sier..?

Skrevet (endret)

Uansett hva du gjør her i livet vil noen ha noe negativt å si om det. Det viktigste er at jobben er lovlig og at du trives med den. :jepp: Så ikke bry deg om hva andre mener ;) Men må si jeg er litt nysgjerrig på hva du jobber med? :)

Endret av Sessipn
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du selv at jobben din er feil? :skravle:

Men det har jeg ikke sagt, det er det andre sier.

------------

Jeg vil ikke si hva jeg jobber med, men jeg kan komme med et (tåpelig) eksempel. Altså det jeg gjør har egentlig ingen samfunnsnytte, det kan nesten si det på den måten, søsteren min betaler meg en million i året for å hoppe opp og ned i 20 minutter per dag. Selvsagt, det er ikke det jeg gjør og var bare et eksempel for å bevare min anonymitet, men det er ingen sammfunsnytte å hoppe opp og ned akkurat, ikke sant? Men liksom, hva er galt med å få penger for det uansett? Arbeidet mitt er ærlig, jeg betaler skatt. Er det ikke da samme hva man gjør?

• Liker 1
Skrevet

Synes du skal fortsette å hoppe opp og ned (forsto lignelsen din altså), betale skatten din og ta i mot lønna di med god samvittighet! Ikke bry deg så mye om hva andre mener.

Det er så slitsomt i lengden! :klemmer:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

------------

Jeg vil ikke si hva jeg jobber med, men jeg kan komme med et (tåpelig) eksempel. Altså det jeg gjør har egentlig ingen samfunnsnytte, det kan nesten si det på den måten, søsteren min betaler meg en million i året for å hoppe opp og ned i 20 minutter per dag. Selvsagt, det er ikke det jeg gjør og var bare et eksempel for å bevare min anonymitet, men det er ingen sammfunsnytte å hoppe opp og ned akkurat, ikke sant? Men liksom, hva er galt med å få penger for det uansett? Arbeidet mitt er ærlig, jeg betaler skatt. Er det ikke da samme hva man gjør?

Det kan være de lurer på hvordan du klarer å jobbe med noe som virker åpenbart meningløst?

F. eks om jeg fikk betalt 500.000 i året for å jobbe 40% stilling hvor arbeidsoppgaven var å ordne litt forefallende kontorarbeid som var utrolig kjedelig og med null utsikter for endring eller faglig utvikling, eller kontakt med hyggelige kollegaer etc.

Da kan jeg jo forstå at folk ikke skjønner hvordan jeg kan vie livet mitt til noe så lite spennende - det er jo ikke inntekten de henger seg opp i, men det faktum at jeg ikke gidder å engang vurdere noe mer givende dersom jeg faktisk absolutt hadde evnene til det.

• Liker 2
Skrevet (endret)

------------

Jeg skulle ønske jeg hadde en slik søster.

Endret av Pawn Hearts
  • Liker 6
Gjest O___o
Skrevet

Hadde samme tankegang.

Interessen var make-up og hår.

Var jævlig dyktig.

Men det er måte på hvor stort behov Norge har for make-up artister/frisører.

Og jeg stilte meg spørsmålet om det største jeg ville oppnå var en fin frisyre og hårfarge? Være personen bak sminken på de som avbildes i magasiner?

Svaret var nei - Jeg ønsket å utrette noe større.

Og i dag stortrives jeg med mitt virke :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva en selv vil, det? :) For meg så er det ikke pengene som er det viktigste, men at jeg trives, får jobbe med faglig spennende ting og at jeg får utvikle meg. Derfor har jeg også valgt en jobb hvor jeg ikke får full økonomisk uttelling for utdannelsen min, men hvor jeg stortrives. Andre igjen synes kanskje det hyggeligste er å ha god råd og å kunne kjøpe seg det de vil. Og noen synes det viktigste er å kunne være "til nytte". Alle alternativene er like gode. Og det vil alltid være noen som har noe negtivt å si til dem. Så da er det vel viktigst å finne det en selv er fornøyd med?

Skrevet

Så lenge du skatter av det du tjener og er fornøyd i jobben selv, så er vel det greit nok? Noen (inkludert meg selv) har et behov for å føle at man gjøre noe samfunnsnyttig i jobben sin, og den typen mennesker finner seg jo gjerne da en samfunnsnyttig jobb. Disse menneskene som påpeker ditt dårlige yrkesvalg faller antakelig i den båsen selv, og skjønner ikke hvordan andre kan drive med noe unyttig. Men så lenge du er fornøyd og ikke kriminell så fortsett med den unyttige hoppingen din du :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ala Fotballfrue?

Skrevet

Så lenge du tjener og skatter som alle andre bryr jeg meg rett og slett ikke.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg hater uttrykket "få deg en ordentlig jobb".

Så lenge folk trives med det de gjør og spytter i felleskassa som alle andre, så kan resten bare klappe igjen :)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...