Gå til innhold

-mor bak navn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ofte undret meg over hvorfor noen setter -mor bak jentenavn; Lottemor, Siljemor ol.

Så måtte jeg jo bare le litt da. Kom på at det er litt kjipt dersom jentenavnet er Liv :fnise:

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurt på det samme selv. Har også lagt merke til at det passer best på navn som slutter på E, gjerne litt korte og lette navn. Men hører ingen setter far bak guttenavnene, men høres bare rart ut når jeg tenker meg om også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anne Kath-mor :fnise:

Ellers er Sigurd et kjent navn som jo ender med far?

AnonymBruker
Skrevet

Anne Kath-mor :fnise:

Ellers er Sigurd et kjent navn som jo ender med far?

Du har startet fredagsfylla litt vel tidlig... Du tenler på sigurd Jorsalfar, ikke heeeelt det samme :D

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha, jeg har ikke tenkt på dette før - men jeg kjenner jo en som heter Liv! :ler:

Plutselig en ny vits her!

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg synes det høres så dumt ut. Da jeg var lita så husker jeg at jeg var kjempeglad for at det ikke fungerte med mitt navn, og jeg syntes syns på flere av veninnene mine som fikk dette tåpelige kallenavnet :gjeiper:

Men Livmor er jo fantastisk :ler:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lillemor er det teiteste "navnet" jeg vet.

AnonymBruker
Skrevet

Rigmor. :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Sjeldent man bruker -far- bak guttenavn ja, men vi har jo Hermann da... Da burde man jo også hatt jentenavnet Frudame....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg ble kalt Lillemamma da jeg var liten men jeg heter ikke Lille eller Mamma da;P :fnise:

jeg bare likte så godt å være med barn,lære meg å skifte bleier,lage mat.(selvsagt ikke alene) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...