Gjest Lush Skrevet 23. mars 2012 #1 Skrevet 23. mars 2012 Jeg har fått en pose med smågodt (i ikke-tett pose), men må spare denne i 3 uker siden jeg har bestemt meg for å vente til påske med å spise godteri. Er det best å la den ligge eller fryse den? Noen som har erfaringer med dette?
Gjest NozMonster Skrevet 23. mars 2012 #2 Skrevet 23. mars 2012 det beste løsningen er nok å sende det over til meg 7
Rosebud Skrevet 23. mars 2012 #3 Skrevet 23. mars 2012 Det blir forferdelig fuktig og klissete av å fryse det, ville jeg tro. Tror kanskje jeg ville puttet det i en tett pose i romtemperatur.
*Mocca* Skrevet 23. mars 2012 #4 Skrevet 23. mars 2012 Zip lock pose på et sted som ikke er veldig varmt og ikke veldig kaldt, skapet på soverommet f.eks.... Lufttett og passe temperatur...
Gjest Elfrida Skrevet 23. mars 2012 #5 Skrevet 23. mars 2012 I forhold til hvordan smågodt blir oppbevart i butikkene tror jeg du trygt bare kan slenge posen i et skap. 3
Mari*Nade Skrevet 23. mars 2012 #6 Skrevet 23. mars 2012 I forhold til hvordan smågodt blir oppbevart i butikkene tror jeg du trygt bare kan slenge posen i et skap. Enig! Hilsen stoooorspiser av smågodt!
Gjest mari kontrari Skrevet 23. mars 2012 #7 Skrevet 23. mars 2012 Putt det i en plastboks med lokk og sett det i et skap der det ikke blir for varmt, så holder det seg fint. Slik smågodt oppbevares frem til det fylles på i hyllene i butikken Jeg har lyst på smågodt. Nå. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #8 Skrevet 23. mars 2012 Du kan være trygg på at det er så proppfullt av konserveringsmidler at du sikkert kan oppbevare det i romtemperatur i flere år! 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #9 Skrevet 23. mars 2012 Jeg har fått en pose med smågodt (i ikke-tett pose), men må spare denne i 3 uker siden jeg har bestemt meg for å vente til påske med å spise godteri. Er det best å la den ligge eller fryse den? Noen som har erfaringer med dette? Det er en grunn til at butikken ikke har det i fryseren
UnderCover Skrevet 23. mars 2012 #10 Skrevet 23. mars 2012 Jeg har faktisk smågodt fra forrige påske liggemde i kjøleskapet. Og jeg spiser en gummi-snop her og der, smaker like godt.. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #11 Skrevet 23. mars 2012 Du kan være trygg på at det er så proppfullt av konserveringsmidler at du sikkert kan oppbevare det i romtemperatur i flere år! Nå må dette hysteriet ta slutt snart. Litt kunnskap har aldri skadet noen. Ja, smågodt holder i romtemperatur i flere år. Ikke fordi det er så mye "konserveringsmidler" i det (noe det ikke er), men fordi det har elendig grobunn for mugg og bakterier. Disse trenger FUKTIGHET for å slå seg ned. Godteri er sukker, stivelse og litt fett. 5
Gjest navnelapp Skrevet 25. mars 2012 #12 Skrevet 25. mars 2012 Nå må dette hysteriet ta slutt snart. Litt kunnskap har aldri skadet noen. Ja, smågodt holder i romtemperatur i flere år. Ikke fordi det er så mye "konserveringsmidler" i det (noe det ikke er), men fordi det har elendig grobunn for mugg og bakterier. Disse trenger FUKTIGHET for å slå seg ned. Godteri er sukker, stivelse og litt fett. AMEN! Det er våte ting og ting som inneheld mykje feitt som kan harskne som treng konserveringsmiddel. Og vankunna ljoset gøymde.
Rumle Skrevet 26. mars 2012 #13 Skrevet 26. mars 2012 Jeg har faktisk smågodt fra forrige påske liggemde i kjøleskapet. Og jeg spiser en gummi-snop her og der, smaker like godt.. Har du klart å ha det liggende i ET HELT ÅR?!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest BabyBlue Skrevet 26. mars 2012 #14 Skrevet 26. mars 2012 Har du klart å ha det liggende i ET HELT ÅR?!!!!!!!!!!!!!!!! Tenkte det samme Jeg er så fryktelig flink til å snoke i skaper. Kan ikke ha noe liggende, derfor jeg blir så sur på meg selv hver gang jeg hamstrer litt for mye godt *Jafs*, så er det borte. Men siterer de andre, du kan fint ha det liggende så lenge det er passe lufttett. ... Jeg vil også ha smågodt
Gjest snoopy_93 Skrevet 26. mars 2012 #15 Skrevet 26. mars 2012 De få gangene jeg har vært dum nok til å legge godteri i kjøleskapet har godteriet blitt så utrolig klissete. Alle smakene på godteriet er blandet sammen. Knyt posen sammen og legg den i skapet.
Gjest Raindrops Skrevet 26. mars 2012 #16 Skrevet 26. mars 2012 Har du klart å ha det liggende i ET HELT ÅR?!!!!!!!!!!!!!!!! Noen folk er utrolige :gjeiper: Romveninnen min har hatt en pose seigmenn i kjøleskapet i et halvt år! Jeg hater at den ligger der, for den gir meg alltid søtsug, og jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke bare spiser den opp 1
Ryvre Skrevet 26. mars 2012 #17 Skrevet 26. mars 2012 Kjøpte noe smågodt i Sverige for, tja...kanskje 7-8 måneder siden. De smaker like godt enda og jeg har latt dem ligge i den posen jeg la det i når jeg kjøpte det, og det har liggi i en skuff på kjøkkenet som jeg har godterier i.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå