AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #1 Skrevet 23. mars 2012 Hei. Noen som vet om klamydia kan gå over av seg selv? Eller hvor sikre de nye testene (med sånn pinne er)?Fikk nemlig negativt svar i dag, og var 100% sikker på at jeg har klamydia?
Gjest Heyya Skrevet 23. mars 2012 #2 Skrevet 23. mars 2012 Klamydia går ikke over av seg selv, den må behandles med medisiner. Den beste testen du tar er hos legen din, der får du også resept på medisinbehandling med en gang
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #3 Skrevet 23. mars 2012 TS her. Har jo testet meg, men den var negativ. Lurer derfor på hvor sikker den egentlig er?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #4 Skrevet 23. mars 2012 Hvor har du testet deg som du fikk negativt svar? Hvis lege gav deg negativt svar, er du ikke smittet av klamydia. Testen med pinne som du snakker om har jeg ingen erfaring med, men vil nå tro at den burde fungere ganske godt.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #5 Skrevet 23. mars 2012 Tok testen hps lege, ja. Burde jeg ta en til?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #6 Skrevet 23. mars 2012 Hvis du mener du har blitt smittet med klamydia så brude du ta en til. Det burde tas prøve fra både urinrøret og livmorhalsen.
Minya Skrevet 24. mars 2012 #7 Skrevet 24. mars 2012 Klamydia kan faktisk gå over av seg selv, men bakterien som forårsaker klamydia kan gjøre utrolig mye skade før den evt går over. Derfor er det viktig å dobbeltsjekke om du er i tvil, og få rask behandling om du er smittet.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #8 Skrevet 24. mars 2012 hvorfor tror du at du har klamydia? hvis du har vondt når du tisser e.l og testen var negativ, så kan det jo være andre årsaker... hvis du bare tror det, og ikke har noe ubehag så trur jeg nok legen har rett. Men hvis du absolutt vil, så er det jo ingen som forbyr deg mot å teste deg en gang til:)
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #9 Skrevet 24. mars 2012 De har også litt med NÅR du ble smittet. Jeg skulle teste meg for klamydia å da sa de at de var viktig at det hadde gått 2 måneder eller mer siden jeg hadde samleie hvor jeg tror jeg ble smittet. Hjelper ikke å teste en uke etter
Lilliani Skrevet 28. mars 2012 #11 Skrevet 28. mars 2012 Klamydia kan gå over seg selv, som noen har skrevet. Men, du kan ha sykdommen i flere år uten å merke noe, og den kan på den tiden gjøre store skader som man lett kan unngå ved et lite legebesøk. Selv om du har tatt test hjemme ville jeg absolutt besøkt legen en tur. Hvor gammel er du? Er du ungdom kan du jo sjekke om de har en helsestasjon for ungdom i nærheten, hvor de utfører alle sånne tester helt gratis! (nå skal vel forøvrig klamydiatester og behandling være gratis uansett sånn jeg har forstått det, men veldig greit med disse helsestasjonene)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå