AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #1 Skrevet 23. mars 2012 Kanskje gjelder dette bare de gruppene jeg (uheldigvis) har vært innom, men det ser ut til å alltid være en eller annen sur kjerring (eller fyr...) som lager kvalm. Stort sett uten noen god grunn, noen ganger uten en grunn i det hele tatt. Slike folk kommer med negative kommentarer til andre, f.eks. om måten de selger på eller om det de selger. Enkelte ganger har jeg sett at de samme kvinnfolkene nærmest forfølger en selger med drittslenging og sarkastiske kommentarer/spørsmål under det h*n selger, selv om den aktuelle selgeren strengt tatt ikke har gjort noe galt. Disse kvinnfolkene fungerer gjerne som et slags selvoppnevnt politi, bare at de angriper folk uten noen reell årsak. De ser det de vil se, og da kan hva som helst trigge dem. Så: Hva er det med sure kjerringer på disse sidene...? (Og ja, kjenner at jeg blir en sur kjerring selv av å se på det som foregår. )
hjertesukka Skrevet 23. mars 2012 #2 Skrevet 23. mars 2012 Har lagt merke til det samme. Det gjelder forøvrig også alt som er åpent for kommentarer på nettet generelt. Det er alltid noen (få) som ikke eier filter og har glede av å ødelegge for andre. Syns forøvrig det gjelder både menn og kvinner. Det de glemmer, er jo at sure kommentarer forteller mer om dem selv enn de er klar over. Men det beste er vel å overse disse grinebiterne, selv om det holder hardt mange gg. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #3 Skrevet 23. mars 2012 Har lagt merke til det samme. Det gjelder forøvrig også alt som er åpent for kommentarer på nettet generelt. Det er alltid noen (få) som ikke eier filter og har glede av å ødelegge for andre. Syns forøvrig det gjelder både menn og kvinner. Det de glemmer, er jo at sure kommentarer forteller mer om dem selv enn de er klar over. Men det beste er vel å overse disse grinebiterne, selv om det holder hardt mange gg. signerer denne! men det er et under at de faktisk MÅ lage kvalme for folk... noen folk har det problemet andre har noe annet. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #4 Skrevet 23. mars 2012 TS her. Til nå har jeg bare kjøpt, og ikke solgt, via slike sider. Vet ikke om jeg våger å legge ut noe til salgs selv, sånn i tilfelle jeg tiltrekker meg slike folk.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #5 Skrevet 23. mars 2012 Det folk ofte irriterer seg over er manglende opplysninger, at man ikke sletter annonser etc. Ja, det ER irriterende, men noen hisser seg mer opp enn andre. 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #6 Skrevet 23. mars 2012 Å irritere seg over at noen ikke har med alt av opplysninger etc. er ikke det verste... Det verste er dem som MÅ komme med kommentarer som dette: - En sånn der ga jeg bort gratis for ikke så lenge siden... - En sånn der fikk jeg gratis for ikke så lenge siden... - Sånne der gis bort på finn.no... - Tror du at du får solgt til den prisen?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #7 Skrevet 23. mars 2012 Å irritere seg over at noen ikke har med alt av opplysninger etc. er ikke det verste... Det verste er dem som MÅ komme med kommentarer som dette: - En sånn der ga jeg bort gratis for ikke så lenge siden... - En sånn der fikk jeg gratis for ikke så lenge siden... - Sånne der gis bort på finn.no... - Tror du at du får solgt til den prisen? ååhjaa!!! og -Hvorfor selger du den så billig?du kan ikke ta 250 kr for det!
Rara Skrevet 24. mars 2012 #8 Skrevet 24. mars 2012 (endret) Å irritere seg over at noen ikke har med alt av opplysninger etc. er ikke det verste... Det verste er dem som MÅ komme med kommentarer som dette: - En sånn der ga jeg bort gratis for ikke så lenge siden... - En sånn der fikk jeg gratis for ikke så lenge siden... - Sånne der gis bort på finn.no... - Tror du at du får solgt til den prisen? Hva er det som er så galt med å kommentere at prisingen er helt feil? Om det ligger 15 stykker til halv pris på finn, eller man kan kjøpe den ny til samme pris, synes jeg det er fint å si noe. For da er selgerne KUN ute etter svindle andre personer. Det krever faktisk ikke så mye av selgerne å ta seg 2 minutter med research før man legger ting ut for salg. Det er mange irriterende personer på slike grupper. Skal ikke nekte for det da. Endret 24. mars 2012 av Rara 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #9 Skrevet 24. mars 2012 Hva er det som er så galt med å kommentere at prisingen er helt feil? Om det ligger 15 stykker til halv pris på finn, eller man kan kjøpe den ny til samme pris, synes jeg det er fint å si noe. For da er selgerne KUN ute etter svindle andre personer. Det krever faktisk ikke så mye av selgerne å ta seg 2 minutter med research før man legger ting ut for salg. Det er mange irriterende personer på slike grupper. Skal ikke nekte for det da. Om prisingen er helt feil, er det da ingen som kjøper det. De aller, aller fleste legger da ikke ut ting for å svindle folk. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #10 Skrevet 24. mars 2012 Om prisingen er helt feil, er det da ingen som kjøper det. De aller, aller fleste legger da ikke ut ting for å svindle folk. Jeg er medlem av slike flere slike grupper i et område som ikke akkurat er verdens navle. Der skjer det ofte at folk skal selge brukte IKEA-ting til samme pris de koster nytt... Det er som før nevnt utrolig irriterende med folk som ikke fjerner annonsen, ikke gir nødvendig info, heller ikke når folk spørr og folk som spammer. På flere av disse gruppene er det en godt voksen dame som legger ut brukte jeans (i str. feit, gammel kjerring), først lagt ut 10. februar og ingen interesse - naturlig nok. Allikevel driver hun og dytter disse opp. Skjønner ikke at hun ikke har fått noen kommentarer på det. Ellers er det noen som har fått kommentarer på blandingsvalper som er bevisst avlet frem og selger ville bli kvitt fortest mulig, før 8 uker, fordi det tok for mye tid. Jeg kommenterte ikke, men jeg er helt enig med dem som ga selger det glatte lag. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #11 Skrevet 24. mars 2012 Om prisingen er helt feil, er det da ingen som kjøper det. De aller, aller fleste legger da ikke ut ting for å svindle folk. Det er faktisk ikke alle som har et begrep om hva enkelte ting er verdt, så da er det svindel og det må være lov å si i fra.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #12 Skrevet 24. mars 2012 Det er faktisk ikke alle som har et begrep om hva enkelte ting er verdt, så da er det svindel og det må være lov å si i fra. Tror du må sette deg inn i hva svindel egentlig er... 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #13 Skrevet 24. mars 2012 Det er faktisk ikke alle som har et begrep om hva enkelte ting er verdt, så da er det svindel og det må være lov å si i fra. Det er vel neppe svindel om selger ikke har begrep om hva ting er verdt? 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #14 Skrevet 24. mars 2012 Jeg er medlem av slike flere slike grupper i et område som ikke akkurat er verdens navle. Der skjer det ofte at folk skal selge brukte IKEA-ting til samme pris de koster nytt... Det er som før nevnt utrolig irriterende med folk som ikke fjerner annonsen, ikke gir nødvendig info, heller ikke når folk spørr og folk som spammer. På flere av disse gruppene er det en godt voksen dame som legger ut brukte jeans (i str. feit, gammel kjerring), først lagt ut 10. februar og ingen interesse - naturlig nok. Allikevel driver hun og dytter disse opp. Skjønner ikke at hun ikke har fått noen kommentarer på det. Ellers er det noen som har fått kommentarer på blandingsvalper som er bevisst avlet frem og selger ville bli kvitt fortest mulig, før 8 uker, fordi det tok for mye tid. Jeg kommenterte ikke, men jeg er helt enig med dem som ga selger det glatte lag. Du høres ut som en av dem TS snakker om... Jeg er enig i at det er dumt å legge ut brukte ting til samme pris som de ble kjøpt for, men jeg tror ikke det er slik at alle er klar over nåværende nypris på det de legger ut. Og om de er klar over det, så er det synd, men kjøper kan jo enkelt sjekke nypris selv på nettsiden til Ikea. Ditt andre avsnitt synes jeg var usmakelig, enkelt og greit.
Rara Skrevet 24. mars 2012 #15 Skrevet 24. mars 2012 (endret) Om prisingen er helt feil, er det da ingen som kjøper det. De aller, aller fleste legger da ikke ut ting for å svindle folk. Fordi det finnes så utrolig mange idioter her i Norge som tror de får en god deal når selgeren sier det? Dessuten har jeg sett at noen selgere linker til den dyreste siden de kan finne på hele internett. Man ser jo det om og om igjen med de som står frem i media for å si at de har blitt svindlet med å sende penger ned til huttituttiland. - Enten fordi en "kjæreste som man aldri harr sett på webcam engang" trenger 200 000, fordi man har vunnet i et lotteri, eller at en eller annen arving kommer til å gi deg penger om du sender et visst beløp. Jeg mener, hvor mange ganger skal det stå i media for at folk skal forstå? Nei, folk her i Norge er noen godtroende idioter. Sier ikke alle er det, men mange er det. Edit: "Tall fra Økokrim tyder på at nordmenn årlig blir svindlet for 100 millioner kroner. Ifølge politiet har enkelte nordmenn blitt svindlet for flere millioner kroner." http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/nigeriasvindler-unnskylder-seg-og-tilbyr-folk-kompensasjon-3426486.html Endret 24. mars 2012 av Rara 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #16 Skrevet 24. mars 2012 Fordi det finnes så utrolig mange idioter her i Norge som tror de får en god deal når selgeren sier det? Dessuten har jeg sett at noen selgere linker til den dyreste siden de kan finne på hele internett. Man ser jo det om og om igjen med de som står frem i media for å si at de har blitt svindlet med å sende penger ned til huttituttiland. - Enten fordi en "kjæreste som man aldri harr sett på webcam engang" trenger 200 000, fordi man har vunnet i et lotteri, eller at en eller annen arving kommer til å gi deg penger om du sender et visst beløp. Jeg mener, hvor mange ganger skal det stå i media for at folk skal forstå? Nei, folk her i Norge er noen godtroende idioter. Sier ikke alle er det, men mange er det. Edit: "Tall fra Økokrim tyder på at nordmenn årlig blir svindlet for 100 millioner kroner. Ifølge politiet har enkelte nordmenn blitt svindlet for flere millioner kroner." http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/nigeriasvindler-unnskylder-seg-og-tilbyr-folk-kompensasjon-3426486.html Jeg mener fremdeles at det som foregår på kjøp og salg-gruppene på Facebook (stort sett) ikke kan kalles svindling... Å sette feil pris burde ikke kvalifisere til svindel. Når jeg ser ting som er overpriset, hopper jeg bare over dem. Om noen oppgir helt feil nypris, kan man jo opplyse selger om det på en fin måte. På Facebook (og andre steder) er det jo også privatpersoner som har kjøpt et større parti solbriller/vesker/pengebøker o.l., som de selger på FB el.l. med fortjeneste. Er det svindel?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #17 Skrevet 24. mars 2012 Du høres ut som en av dem TS snakker om... Jeg er enig i at det er dumt å legge ut brukte ting til samme pris som de ble kjøpt for, men jeg tror ikke det er slik at alle er klar over nåværende nypris på det de legger ut. Og om de er klar over det, så er det synd, men kjøper kan jo enkelt sjekke nypris selv på nettsiden til Ikea. Ditt andre avsnitt synes jeg var usmakelig, enkelt og greit. 1. Jeg kommenterer aldri, så hvorfor er jeg en av dem TS snakker om? Jeg har kommentert at jeg reagerer på at folk vil ha blodpris for godt brukte ting bl.a. 2. Samtlige som har lagt ut brukte IKEA-ting har linket til produktopplysninger på IKEAs egne sider, så den må du lenger ut på landet med! 3. Hvorfor det? Kommer du med en slik påstand for du værsågod begrunne den. Er det rart å reagere på at noen legger ut godt brukte klær som ingen er interessert i, og dytter disse opp i månedvis? Det er bare spam! Har vel vært en dame som har stilt et spørsmål, men hun har ikke fått noe svar fra selger. Er det noen som er usmakelige her, så er det deg!
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #18 Skrevet 24. mars 2012 Tror du må sette deg inn i hva svindel egentlig er... For det vet du? Eller kanskje ikke: § 270. For bedrageri straffes den som i hensikt å skaffe seg eller andre en uberettiget vinning (1) ved å fremkalle, styrke eller utnytte en villfarelse rettsstridig forleder noen til en handling som volder tap eller fare for tap for ham eller den han handler for..
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #19 Skrevet 24. mars 2012 1. Jeg kommenterer aldri, så hvorfor er jeg en av dem TS snakker om? Jeg har kommentert at jeg reagerer på at folk vil ha blodpris for godt brukte ting bl.a. 2. Samtlige som har lagt ut brukte IKEA-ting har linket til produktopplysninger på IKEAs egne sider, så den må du lenger ut på landet med! 3. Hvorfor det? Kommer du med en slik påstand for du værsågod begrunne den. Er det rart å reagere på at noen legger ut godt brukte klær som ingen er interessert i, og dytter disse opp i månedvis? Det er bare spam! Har vel vært en dame som har stilt et spørsmål, men hun har ikke fått noe svar fra selger. Er det noen som er usmakelige her, så er det deg! 1. Flott at du holder det sure oppgulpet for deg selv. 2. Javel. Jeg kan ikke stå for hva alle som legger ut Ikea-ting gjør. 3. Hvis du ikke selv ser at du kom med en usmakelig kommentar, så sier det sitt om deg.
Gjest Armule Skrevet 24. mars 2012 #20 Skrevet 24. mars 2012 Jeg er admin på en slik gruppe, og det verste er ikke nødvendigvis slike kommentarer som du nevner. Det er den febrilske, desperate dyttinga som er problemet! Husker at noen skulle selge en valp, og fikk stygge kommentarer fra en annen hundeeier. Slikt er ufattelig unødvendig! Ingen bryr seg om at du syns det er dyremishandling å selge en valp av grunner du ikke syns er gode nok. Jeg sletter både annonser og kommentarer over en lav sko, og har flere ganger fjernet personer fra gruppa. Når jeg gir advarsel over personlig melding om at de dytter for mye, er det ikke måte på hvor stygge de kan bli tilbake. At det er deres ansvar å sette seg inn i gruppereglene, nei det skal man ikke ha noe av! "Jeg fjerner bare meg selv jeg, for i den andre gruppa får man dytte så mye man vil for tenk!"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå