Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Hikken
Skrevet (endret)

Jeg husker godt elevene jeg gikk i klasse med før i tiden som hadde foreldre som nektet dem godteri og junkfood fullstendig. Selv ikke som en liten utskeielse. Barna begynte å smugspise snop mens foreldrene ikke så på, og spise til de kastet opp når de var på fest/bursdag fordi de visste det ville bli lenge til neste gang. Den dag i dag er flere av dem overvektige fordi de ikke klarer å kontrollere seg når de først ser skålen med sjokolade på bordet. Det henger igjen fra barndommen. Barn har ikke godt av for mye junk, men å innføre lavkarbo til barn ser jeg på som tøv.

Er man eneste på en annen diett vil man fort bli utestengt fra resten av klassen også. Jeg som barn hadde masse allergier ( som heldigvis er borte den dag idag ) og jeg kunne aldri dra i bursdager eller være med på fester på skolen, fordi folk plaget og mobbet meg fordi jeg ikke kunne spise det samme som dem og dermed skilte meg ut. Da ser jeg ingen grunn til å frivillig innføre dette hos små barn. Jeg vet om en mor som kun tillater barnet sitt å spise økologisk, så fester og bursdager får ikke barnet lov å være med på, fordi maten er så fæl og usunn. Faktisk er de som ikke hadde ett nazi-kosthold de som er slankest og mest avslappet rundt mat.

Om jeg får barn skal jeg lære dem å spise sunt, og grov pasta og ris fremfor de vanlige variantene. Men vi skal heller ikke være redde for å lage hveteboller en helt vanlig tirsdagskveld eller kose oss med sjokoladepudding på torsdag.

Endret av Hikken
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verkar som om den dama har eit litt urealistisk syn på kosthald og barn ;) Ikkje minst kva ho kjem til å få tid til viss ho får barn...

Eg tykkjer lavkarbodiett er fint når det er grunn for å gå på denne dietten - at ein har ein kronisk sjukdom (veit at t.d diabetikarar kan ha nytte av lavkarbo) eller er veldig overvektig. For andre, er lavkarbo unyttig og potensielt farleg. Å setje "normale" ungar på lavkarbo er rett og slett idiotisk.

Skrevet

Jeg husker godt elevene jeg gikk i klasse med før i tiden som hadde foreldre som nektet dem godteri og junkfood fullstendig. Selv ikke som en liten utskeielse. Barna begynte å smugspise snop mens foreldrene ikke så på, og spise til de kastet opp når de var på fest/bursdag fordi de visste det ville bli lenge til neste gang. Den dag i dag er flere av dem overvektige fordi de ikke klarer å kontrollere seg når de først ser skålen med sjokolade på bordet. Det henger igjen fra barndommen. Barn har ikke godt av for mye junk, men å innføre lavkarbo til barn ser jeg på som tøv.

Er man eneste på en annen diett vil man fort bli utestengt fra resten av klassen også. Jeg som barn hadde masse allergier ( som heldigvis er borte den dag idag ) og jeg kunne aldri dra i bursdager eller være med på fester på skolen, fordi folk plaget og mobbet meg fordi jeg ikke kunne spise det samme som dem og dermed skilte meg ut. Da ser jeg ingen grunn til å frivillig innføre dette hos små barn. Jeg vet om en mor som kun tillater barnet sitt å spise økologisk, så fester og bursdager får ikke barnet lov å være med på, fordi maten er så fæl og usunn. Faktisk er de som ikke hadde ett nazi-kosthold de som er slankest og mest avslappet rundt mat.

Om jeg får barn skal jeg lære dem å spise sunt, og grov pasta og ris fremfor de vanlige variantene. Men vi skal heller ikke være redde for å lage hveteboller en helt vanlig tirsdagskveld eller kose oss med sjokoladepudding på torsdag.

Veldig einig med deg!

Gjest O___o
Skrevet

Nå er det forskjell på dietter og livsstil.

Gjest gjest
Skrevet

Ja, de trenger jo karbohydrater for å vokse! Kan du forklare hva grovkarbo er? :jepp:

He,he, jeg må le lit av alle uttrykkene som dukker opp hele tiden og lager trender og dietter....

For 16 år siden lærte jeg meg om høy og lav GI på karbohydrater, og viktigheten av fiber.

Jeg tipper "grovkarbo" er karobhydrater fra grove kornslag, så enkelt:-) Man kan også kalle det lav GI, eller noen kaller det lav karbo. Det er mange misvisende og forvirrende utrykk der ute som gjør mat og å spise mye vanskeliger enn det trenger.

Dersom man holder seg mest mulig unna hvite ting, altså hvit mel,sukker og ris, er mye gjort er min påstand.

Skrevet

Det finnes så mange versjoner av "lavkarbo" at det blir umulig å diskutere om barn kan gå på det eller ikke. Jeg ville ikke satt mine barn på ketolysediett, men om de får i seg minst mulig hvitt mel, sukker og andre raske karbohydrater, og spiser nok fett, fisk og grønnsaker, så er jeg fornøyd. Noen vil nok kalle det lavkarbo, men grovkarbo var kanskje ikke et dumt ord. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Lavkarbo er under 130 gram karbohydrater per dag og det er plass til både en skive eller to, frukt og lørdagsgodt innenfor den grensen. Til og med en kakebit i en bursdag.

Ingen snakker om å sette barn på ketosedietter, men å kutte en del fine karbohydrater til fordel for grønnsaker og proteiner.

Lavkarbo med 130 karbo om dagen er omtrent det samme som grovkarbo uansett.

Jeg tror alle barn har godt av mat laget fra bunnen av, med proteiner, frukt, grønnsaker og fett til alle måltider istedenfor å spise tre brødmåltid slik som mange gjør i dag.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Må man ikke ha en viss prosent kroppsfett for å BLI gravid i det hele tatt..?

Dama skal altså få barn for å lage små perfekte kloner av seg selv og anser det viktigste FØR barnet eksisterer som å planlegge hva barnet skal spise.. Hm. Alle vet hvem Cher er...?

http://3.bp.blogspot.com/-zHOlqZYl1W0/TcBg8TFsgKI/AAAAAAAABm4/l3B-7to8TLQ/s1600/tayw6gtninl0ntnw.jpg

Hun fikk en datter: http://2.bp.blogspot.com/_ZZ-CqtHjAnk/S7EIivKYWEI/AAAAAAAByPc/Q27e8kkdcDc/s1600/Chastity+Bono.jpg søt jente, ligner ikke særlig på mor.

Og så viste det seg at dama var en mann; http://www.zimbio.com/photos/Chaz+Bono/Chastity+Bono

Det fine med livet er at det gjør som det vil! Heldigvis. :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...