LunaLi Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Hei Jeg må lære meg mer om mugg, og skader det kan ha på oss. Jeg har bodd i nesten 3 år ett sted som det nå viser seg har hatt mugg... og har slitet med øynene og astmaen. Nå er jeg ikke hjemme mer pga asmtaen er blitt så ille. Greien er den at jeg må forklare for en annen kor ille mugg og sporer faktisk er, men jeg trenger selv å lære mer om saken. Kan noen hjelpe meg med det? Jeg ville satt så stor pris på det. Om det er en link til en side som forteller om hvilke helseskader man kan få, eller om noen her vet og kan fortelle. Jeg er takknemlig om noen kan ta seg tid å lære meg noe nytt....om mugg:p
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #3 Skrevet 23. mars 2012 (endret) TS, jeg er glad for at du har funnet ut hva det er som har forårsaket problemer. Håper du finner deg et nytt sted å bo snart, uten mugg Det finnes firmaer som lar trente mugghunder snuse seg frem til muggvekst i boliger, kanskje du kan finne hjemmesiden til noen av disse, eller d\ringe dem? Endret 23. mars 2012 av Iah
Minya Skrevet 23. mars 2012 #5 Skrevet 23. mars 2012 Jeg har også bodd i en leilighet med muggsopp, jeg og han jeg var sammen med på det tidspunktet reagerte forskjellig på muggen. Jeg kom ut av det med et kronisk bronkieproblem, noe er galt med slimproduksjonen derfra. Høres ut som jeg prøver å brekke opp alle innvoller når jeg blir forkjølet, og har stort sett alltid noe gørr i halsen, selv ti år senere. Det har dog blitt noe bedre med årene. Han reagerte med et slags stress-eksem, hudlegene sa det så ut som brennkopper, men det var ikke smittsomt. På et tidspunkt hadde han væskende sår over omtrent 70% av huden. Tror vi brukte mellom 500 og 1000 kroner uka på bandasjer en periode for å unngå alt for mye sårsøl i senga.
LunaLi Skrevet 23. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2012 Tusen takk for svarene så langt, tar gjerne mot mer historier om hva andre sliter med etter møte med mugg... for trenger å få det inn i hode på en, at mugg er ikke noe man skal ta lett på. Er igang nå og ordne med å få sakene vekk, har heldigvis ett sted å flytte til... for ellers hadde det vært vanskelig. Igjen, tusen takk for all svar. Alltid greit å lære noe nytt, selv om det kanskje ikke er om noe hyggelig emne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå