Gå til innhold

Ekkelt å spise ting andre har laget

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med å spise f.eks kaker eller annen hjemmebakst når jeg er på besøk hos folk, begynner å tenke på om det er skittent på kjøkkenet, rene hender osv..

I tillegg har jeg en venninne som jeg vet piller seg i nesen av og til ( og spiser det, ÆSJ) som jeg ikke KLARER å spise f.eks chips av samme skål som..

Når hun var på besøk hos meg sist, hadde jeg chips og dip ( hennes ønske), men siden hun grafset på alle chipsflakene, klarte jeg ikke spise noe.. Når hun gikk måtte jeg kaste resten av chipsen..

Er jeg hysterisk, eller er det flere som meg? sukk....

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tror du er hysterisk. Sliter du med tvangstanker eller noe?

Etter å ha tenkt meg litt om, så har jeg opplevd å være på besøk hos grisete folk, og da sliter jeg med å spise det de serverer ...

Men i dette tilfellet så er vel ikke vennene dine så grisete, eller?

Endret av Bølle
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.. Eneste problemet jeg har, er å spise "privat" mat.. handler jo brød på butikken og i ferskvaredisken uten å tenke sånn... Hmm

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er likedan. Hadde skikkelig problemer med å spise ting som ble lagd av barna da jeg jobbet i barnehage, unngikk det så godt jeg klarte. Så du er ikke alene. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er likedan. Hadde skikkelig problemer med å spise ting som ble lagd av barna da jeg jobbet i barnehage, unngikk det så godt jeg klarte. Så du er ikke alene. :)

haha, tusen takk :) da er det heldigvis to av oss ;)

Skrevet

Vanligvis spiser jeg det meste. Men jeg har en venninne som har et utrolig grisete kjøkken. Kjøkkenbenken er full av både ferske grønnsaker, søppel, skitten oppvask. Og der lager hun all maten - innimellom alt rotet. Så når jeg spiser hos henne, må jeg avogtil ta meg sammen og tenke at "det går sikkert bra"....

Men jeg er ikke "hysterisk". Husker jeg vant en sjokoladekake i et kakelotteri, og spiste den med god appetitt. En kollega av meg synes det var superekkelt, fordi jeg kunne jo ikke vite hvem som hadde laget den og det kunne være ekle ting i kaka.... Sånt gidder jeg ikke tenke på. Det var supergod kake!

• Liker 4
Gjest Andria
Skrevet

Jeg er omvendt. Har bedre appetitt når andre har laget maten. :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Vet du hva, jeg forstår deg litt. Jeg kan tidvis syns mat andre ar laget kan være små skummelt, særlig folk jeg kjenner. Meget mulig det er fordi jeg også vet om alle deres vaner...

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg sliter med å spise f.eks kaker eller annen hjemmebakst når jeg er på besøk hos folk, begynner å tenke på om det er skittent på kjøkkenet, rene hender osv..

I tillegg har jeg en venninne som jeg vet piller seg i nesen av og til ( og spiser det, ÆSJ) som jeg ikke KLARER å spise f.eks chips av samme skål som..

Når hun var på besøk hos meg sist, hadde jeg chips og dip ( hennes ønske), men siden hun grafset på alle chipsflakene, klarte jeg ikke spise noe.. Når hun gikk måtte jeg kaste resten av chipsen..

Er jeg hysterisk, eller er det flere som meg? sukk....

Du er ekstremt hysterisk. Du trenger hjelp.

• Liker 1
Skrevet

Du er ekstremt hysterisk. Du trenger hjelp.

Mener du det? Syns heller det svaret der var noe hysterisk..

• Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet

Mener du det? Syns heller det svaret der var noe hysterisk..

hallo hun nekter å spise ting vennene hennes har laget?

Skrevet

Jeg har det på samme måte TS.

Sånne skåler som står på bordene til folk med digg etc. i klarer ikke jeg å forsyne meg av :gjeiper:

Ser for meg at det krauler av basselusker og annet ekkelt. Tenk alle de skitne fingrene som har vært oppi der.

Får også svettebyer av håndtaket på handlevogner/handlekurver. For ikke å snakke om håndtaket på bensinpumpene æsj!.....dørhåndtak generelt er pyton. Jeg kunne heller aldri lånt bøker på biblioteket, tenk alle som har tatt på bøkene, grøss! ........and the list goes on.

Er storforbruker av håndsprit og vasker hendene ofte.

• Liker 1
Skrevet

hallo hun nekter å spise ting vennene hennes har laget?

Hun nevner at venninen piller seg i nesa da, og når man vet det er det jo ikke så delikat å tenke på å spise av samme skål som henne...det sier jo litt om hennes hygiene ovenfor andre.

Ja TS har kanskje litt oppheng, eventuelt litt tvangspreget, det er det mange som er i ulike settinger. Men jeg syns det blir feil å si at hun/han trenger hjelp og er ekstremt hysterisk.

Gjest Carmen.
Skrevet

Er også sånn, men det spørs hvem jeg spiser hos... vet jeg at disse menneskene er reine, kan jeg spise med trygghet, men er det noe med at de kler seg skittent, vakser seg ikke ofte, har skitne negler eller lignende klarer jeg da aldri å putte noe i munnen... Men så rar som jeg er kan jeg spise alt ute, tenker ikke på hvordan mannen på gatekjøkkenet ser ut feks.. hmmm, merkelige greier.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Hun nevner at venninen piller seg i nesa da, og når man vet det er det jo ikke så delikat å tenke på å spise av samme skål som henne...det sier jo litt om hennes hygiene ovenfor andre.

Ja TS har kanskje litt oppheng, eventuelt litt tvangspreget, det er det mange som er i ulike settinger. Men jeg syns det blir feil å si at hun/han trenger hjelp og er ekstremt hysterisk.

Ok æsj. Kanskje hun ikke burde være venner med ekle mennesker da.

AnonymBruker
Skrevet

Er også sånn, men det spørs hvem jeg spiser hos... vet jeg at disse menneskene er reine, kan jeg spise med trygghet, men er det noe med at de kler seg skittent, vakser seg ikke ofte, har skitne negler eller lignende klarer jeg da aldri å putte noe i munnen... Men så rar som jeg er kan jeg spise alt ute, tenker ikke på hvordan mannen på gatekjøkkenet ser ut feks.. hmmm, merkelige greier.

Kjenner meg lett igjen i denne, er vel mest "hva øyet ser"..

Skrevet

Ok æsj. Kanskje hun ikke burde være venner med ekle mennesker da.

Nå antar jeg at denne veninnen sikkert har andre gode kvaliteter som gjør at TS ønsker å være venn med vedkommende.

Dette bare gjetter jeg, men personlig slutter jeg ikke å være venn med noen pga en uvane de har.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Nå antar jeg at denne veninnen sikkert har andre gode kvaliteter som gjør at TS ønsker å være venn med vedkommende.

Dette bare gjetter jeg, men personlig slutter jeg ikke å være venn med noen pga en uvane de har.

Er bare barn som har slike uvaner...

Men uansett. Det faller henne ikke inn at hun kan fornærme folk med å nekte å spise ting de har laget?

Skrevet

Er bare barn som har slike uvaner...

Men uansett. Det faller henne ikke inn at hun kan fornærme folk med å nekte å spise ting de har laget?

Det er det da virkelig ikke.

Så klart kan man fornærme noen ved å ikke spise deres mat, men det er en helt annen diskusjon.

Skrevet

Poppy is a bit sloppy...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...