Gå til innhold

Trenger råd fort :(

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok jeg har ikke tenkt å fortelle alt i detaljer for jeg orker ikke grave i det. Men i en lang stund nå har jeg gått rundt med helt forferdelige spenninger, og masse stress. Jeg har mye å gjøre på skolen, og er relativt travel men det som utløste det, eller var "toppen på kaka" er vel at det har vært en del problemer i privatlivet, i forholdet osv. Uten at jeg har lyst å belyse det, jeg bare merker på kroppen nå at den går og går på "stressbensin" hele tia.

Mine symptomer:

-Jeg har ikke ordentlig matlyst lengere

-Jeg har fått veldig kort lunte/ blir fortere irritert og sint/sjalu

- føler mye aggresjon og tristhet og at folk kommer til å svikte meg

-fokuserer veldig på de ubehagelige tingene uten å klare å kontrollere det

-Lite konsentrasjon

-Blir fort kvalm, av og til kaster opp

-vondt i kroppen/muskler

-hjertebank omtrent dagen lang og høy puls

-roter mye, sstrukturen er utrolig dårlig

-blir svimmel

Nå skal det sies jeg har vært plaget mye med angstrelaterte ting før, har vært innlagt med tvangslidelse før og har hatt panikkanfall. Var på vei til å få en ADHD diagnose og, men så slutta psykologen. Er 21 år og har hatt mye psykiske belastninger i fortiden blant annet som sterk sykdom, vond barndom, å bli sviktet mange ganger, død osv. Som nok er en god grunn til hvorfor jeg er så sensitiv. Har ikke så godt selvbilde

Jeg orker ikke ha det sånn lengere, jeg blir fryktelig deprimert og utslitt av å konstant gå rundt og være spent og ubehagelig i kroppen. venner merker det også på meg. Er det NOE som hjelper? Jeg kommer bare til å bli en byrde....

:(

unnskyld for rotete innlegg, men topplokket er litt i ustand akk nå...

takk for evt. råd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SØK HJELP og ikke gi opp om de 30 førsete psykologene du får ikke funker... i dagens sammfunn kan man ikke sitte på ræva hjemme å forvente hjelp. du må legge deg ut der være ærlig og be om hjelp!

først når du finner den type hjelp\terapi så funker for deg vil du bli bedre =)

ring legen allerede i morgen å be om hennvisning til psykriatisk poliklinikk. :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Takk, har vært hos legen, fikk sobril...forsåvidt kontaktet jeg psykolog for lenge siden, men var så utrolig lang ventetid og i mellomtiden bare følte jeg at jeg begynte å bli "gal" nærmest. Jeg har fått time hos psykolog nå, men er en stund til....jeg vet ikke...jeg tenkte kanksje hvis noen visste noen metoder utenom...evt..alternative ting man kan prøve om alt annet tar masse tid og det blir for mye påkjenning :/

AnonymBruker
Skrevet

bare tenker jeg kan ikke gå på sobrilen hele tia da det er vanedannende, så bare når jeg er "ekstra ille". Jeg ønsker bare å kunne slappe av litt for en gangs skyld :/

Gjest gjest
Skrevet

Jeg kjenner igjen de symptomene du skriver, og har hatt litt hjelp av yoga. Ikke sånn at jeg har blitt frisk, men jeg gleder meg til timene. Har fått "åpnet" litt ifht tanker og bekymringer, og faktisk blitt bedre kjent med meg selv, og hva det er jeg må jobbe med/ hva som er den egentlige grunnen for mine plager/symptomer. Venter på time til psykolog. Lykke til og god bedring. Ikke godt å ha det slik.

AnonymBruker
Skrevet

Takk, har vært hos legen, fikk sobril...forsåvidt kontaktet jeg psykolog for lenge siden, men var så utrolig lang ventetid og i mellomtiden bare følte jeg at jeg begynte å bli "gal" nærmest. Jeg har fått time hos psykolog nå, men er en stund til....jeg vet ikke...jeg tenkte kanksje hvis noen visste noen metoder utenom...evt..alternative ting man kan prøve om alt annet tar masse tid og det blir for mye påkjenning :/

Du kan få legen til å presse frem at du får en hastetime hos psykolog :) Jeg fikk 6 måneders ventetid, og etter en kjapp telefon til legen fikk jeg time allerede uken etter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...