AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Dersom jeg i lang tid har spist ca. 500-700 kcal om dagen, og spiser middag på ca. 400 i dag + et lass med sjokolade (en tohundregrams plate, f.eks.), kommer kroppen til å få sjokk og lagre alt det som fett, sånn at jeg legger på meg til i morgen? Jeg har så lyst på godteri, men tør ikke.
Gjest Wolfmoon Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Hvorfor pokker spiser du 5-700 kcal om dagen i utgangspunktet? Og for å svare på spørsmålet ditt, du ligger så mye i kaloriunderskudd at det ikke er en sjans i havet at du legger på deg av den sjokoladen. Men jeg ville synes det var mye bedre hvis du faktisk spiste nok ordentlig mat! 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Jeg tenker at kroppen kanskje vil kunne reagere med å suge det til seg og legge det som fett på meg, siden jeg ikke har spist så mye på en stund?
Scherbatsky Skrevet 23. mars 2012 #4 Skrevet 23. mars 2012 Vær så snill, spis litt mer! Snakk med en ernæringsfysiolog eller noe, en som kan hjelpe deg til å få i deg nok mat uten at du går opp i vekt. Spis mer, tren i tillegg. Hvis du trener og allikevel ikke får i deg mer en det så er du på ville veier, og det vil etterhvert bli farlig. Kroppen trenger masse energi, den trenger bare rett type.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #5 Skrevet 23. mars 2012 Ja, det kan hende du legger på deg men det er vannvekt som forsvinner like fort. 1kg fettvev er 7000 kcal. Jeg går ut ifra du er sammen personen som laget en lignende tråd på et annet underforum. Du bør virkelig dele alle tankene dine rundt mat med psykriateren, for dette begynner å vise en veldig farlig tankegang.
Gjest scorpius Skrevet 23. mars 2012 #6 Skrevet 23. mars 2012 Dette blir jo som en diett for å gå ned i vekt. Og det går faktisk an å spise så lite over en kort periode uansett hva andre her inne sier. MEN det går ikke an å leve på så lite kalorier over lengre tid. Hva skal du gjøre når du er ferdig med denne "dietten"? For jeg vet at du ikke klarer å leve av den maten du spiser nå (selv om du kanskje tror det)? Hvis man skal ned i vekt, er en diett ikke det beste alternativet. De fleste ender opp med å gå opp i vekt etterpå, og ender opp som jo-jo slankere. Du burde heller legge om kostholdet ditt, slik at du går ned i vekt litt saktere, men samtidig behvarer kostholdet ditt når du har gått ned til målvekten din (og kanskje øker kaloriinntaket litt da).
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #7 Skrevet 23. mars 2012 Ja, det kan hende du legger på deg men det er vannvekt som forsvinner like fort. 1kg fettvev er 7000 kcal. Jeg går ut ifra du er sammen personen som laget en lignende tråd på et annet underforum. Du bør virkelig dele alle tankene dine rundt mat med psykriateren, for dette begynner å vise en veldig farlig tankegang. Jeg får ikke respons på det fra ham, så det føles som om han tenker "hun har jo bare godt av å gå ned enda mer, så lar det gå en stund til"2. Jeg prøver, for jeg vil ikke ha det sånn.
Gjest Lille-pus Skrevet 25. mars 2012 #8 Skrevet 25. mars 2012 Kjære Anonyme Bruker Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, som vil ta deg på alvor og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Vennlig hilsen Lille-pus (mod) 2
Fremhevede innlegg