AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Er Kina, Russland og Iran venner? For jeg synes det virker slik, i hvertfall mer "venner" enn fiender, mens de er sett på som fiender av vesten. Hvorfor det? Hvorfor er ikke Russsland og Kina så veldig god venn av vesten og spesielt USA? Og hvorfor er de mer på godfot med Iran? Er det bare fordi de har en felles fiende?
Gjest norah Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Utvikling av atomvåpen er ett sted å begynne. Økonomisk makt og sanksjoner er en annen. Motstand mot vestlig makt og verdier er en tredje. Generell sikkerhetspolitikk er en fjerde og oppsummerende forklaring.
I Grosny Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 (endret) Er Kina, Russland og Iran venner? For jeg synes det virker slik, i hvertfall mer "venner" enn fiender, mens de er sett på som fiender av vesten. Hvorfor det? Hvorfor er ikke Russsland og Kina så veldig god venn av vesten og spesielt USA? Og hvorfor er de mer på godfot med Iran? Er det bare fordi de har en felles fiende? Jeg innbiller meg at Putin fra Russland driver med litt våpenindustri. Og alle som betaler gode penger i lomma hans er jo littegrann venner vil jeg tro. Historisk så har vesten vært veldig truende mot Russland og Kina, og motsatt. Vesten er ikke like ille fiende av Russland og Kina nå som de var før. Vi handler vel med hverandre i større grad. Når Russland bekjempet Taliban i Afghanistan protesterte vesten mot Russland, og USA startet trente Al Qaida for å slå tilbake Russerne. Det blir ikke god stemning av sånt. Endret 22. mars 2012 av I Grosny
Gjest norah Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 Jeg innbiller meg at Putin fra Russland driver med litt våpenindustri. Og alle som betaler gode penger i lomma hans er jo littegrann venner vil jeg tro. Historisk så har vesten vært veldig truende mot Russland og Kina, og motsatt. Vesten er ikke like ille fiende av Russland og Kina nå som de var før. Vi handler vel med hverandre i større grad. Når Russland bekjempet Taliban i Afghanistan protesterte vesten mot Russland, og USA startet Al Qaida for å slå tilbake Russerne. Det blir ikke god stemning av sånt. Regner med det er en skrivefeil her
I Grosny Skrevet 22. mars 2012 #5 Skrevet 22. mars 2012 Regner med det er en skrivefeil her Kanskje også en faktisk feil. Jeg tror det var slik at USA trente Al Qaida militært, men er usikker på oppstarten. Jeg skulle ikke skrevet "startet opp", men "trente" Her ett utsnitt fra Wikipedia "al-Qaida (nettverket) ble opprinnelig tatt i bruk som navn på en gruppe ytterliggående sunni-muslimer under ledelse av Osama bin Laden fra begynnelsen av 1980-tallet.[1] Det opprinnelige formålet var å kjempe mot den sovjetiske okkupasjonen av Afghanistan. Ulike grupper av mujahedin var støttet av blant andre USA, Saudi-Arabia og Pakistan"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå