Gå til innhold

Brød eller lompe

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva liker du best, pølse i brød eller pølse i lompe?

Og tar dere på sennep før ketchup eller ketchup først?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pølse i brød.

Sennep - ketchup - løk.

!!!

AnonymBruker
Skrevet

Lompe! Bruker verken ketchup eller sennep.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva liker du best, pølse i brød eller pølse i lompe?

Og tar dere på sennep før ketchup eller ketchup først?

Pølse i lompe. Eventuelt pølse i lompe og brød, dvs at lompa MÅ være inne i brødet. Noe annet ville jo vært galskap!

Har ingen spesielle sennep og ketchup vaner, med mindre sennepen er av typen som må påføres med kniv. Da tar jeg på den først, så det ikke blir masse ketchup på sennepkniven.

Skrevet

Da jeg var liten nektet jeg å spise pølser med mindre ketchupen var en smal strek midt på pølsa.. "Jeg skal ha pølse med rett strek"

Bestillingen ble som regel møtt med: :huh:

Men for å svare på spørsmålet. Spiser pølse med brød, ketchup og sprøstekt løk. I den rekkefølgen :)

AnonymBruker
Skrevet

Pølse med lompe. Enkelte kiosker har bare brød, da handler jeg ikke. Og jeg bruker ikke sennep, kun ketchup.

Skrevet

Jeg liker best pølse i brød:) Men jeg bruker ketchup og remulade på, liker ikke sennep.

Synes lomper er så tørt, men hvis det ikke finnes noe annet alternativ tar jeg heller det fremfor pølse uten noe som helst.

AnonymBruker
Skrevet

Pølse med lompe.

Dvs gode lammepølser eller wiener fra slakter, og nybakte potetlomper som jeg lager selv. :tommelsmil:

Enten kun Dijonsennep på, eller masse annet stasj (som feks grønn salat, rømmedressing og løk/rødbetkompott) - aldri ketchup.

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Jeg foretrekker brød, men tar gjerne lompe av og til, men jeg bruker aldri lompe og brød samtidig, jeg har sett folk som spiser pølsene sine sånn, synes det er litt rart. Har ellers ingen spesielle ketchup og sennep vaner, tar vanligvis begge.

AnonymBruker
Skrevet

Helst vaffel. Men lompe funker best til vanlige pølser, til bacon/ostepølse må jeg ha brød!

• Liker 1
Skrevet (endret)

lompe! med potetmos på pølsa!! nammiiii

ketchup først :P

og ja, med begge deler er godt og. hehe.

Endret av otilie
Skrevet

HAr aldri smakt lompe. Der jeg bor har de ikke lompe i butikkene, og jeg har aldri skjønt at det var vanlig med lompe før etter jeg flyttet. :fnise:

Men tviler ikke på at lompe er best, er ikke noen fan av pølsebrød, det smaker jo bare sukker og konserveringsmidler. Men så er jeg ikke så glad i pølser heller, så får ikke fart i lompesmakingen.

AnonymBruker
Skrevet

HAr aldri smakt lompe. Der jeg bor har de ikke lompe i butikkene, og jeg har aldri skjønt at det var vanlig med lompe før etter jeg flyttet. :fnise:

Men tviler ikke på at lompe er best, er ikke noen fan av pølsebrød, det smaker jo bare sukker og konserveringsmidler. Men så er jeg ikke så glad i pølser heller, så får ikke fart i lompesmakingen.

Og så lompe som er det mest fantastiske Norge har å by på av mat da! Men du trenger jo ikke ha pølse i lompene! De fleste typer kjøttpålegg passer utmerket. Helst med smør også. Egg på lompe er også kjempegodt. Kokt egg, speilegg, eggerøre. Fisk også. Nam! Bare så synd at lompeutvalget i Oslo er helt tragisk. De blir aldri ferske nok. Ordentlig lompe skal ikke være tørr.

Skrevet

Kommer an på. Kjøper jeg pølse på bensinstasjon, så er det brød. Og da tar jeg på hotdog dressing først, så sennep og så ketchup.

Griller jeg selv, bruker jeg lumpe.

Gjest boblebrus
Skrevet

Foretrekker pølse i brød. Men spiser gjerne med lompe også hvis det er sånn jeg griller selv. Med ketchup og ingenting annet. Og det MÅ være grillpølser, for jeg liker ikke wiener (men jeg KAN spise det for å være høflig).

Men elsker lompe uten pølse, bare med pålegg eller sukker :nigo:

Gjest just words
Skrevet

Er ikke så fan av lompe så det må være i brød..

Liker ikke sennep, så spiser jeg på bensinstasjonen så blir det grill pølse i brød med hotdogs dressing først så ketchup, så rå løk

Spiser jeg hjemme er det grill pølse i brød, ketchup, rå løk og og litt tomat på

Skrevet

Liker best brød tror jeg. Innbiller meg også at jeg blir mer mett av det. Var faktisk ganske stor før jeg smakte lompe for første gang. Er ikke så vanlig med lomper her jeg kommer fra, så det var veldig eksotisk husker jeg.

Her bruker vi som regel lomper, eller potetkaker som vi kaller det, med smør og sukker.

Spiser jeg pølser så er det helst wienerpølser, med maaaasse ketchup, sennep, rå løk og evt potetsalat. :-)

Skrevet

Spiser som regel pølse i brød, men liker lompe også. Kun ketchup i tillegg.

Skrevet

Er ikke så ofte jeg spiser pølse. Men om jeg skal så blir det:

Lompe. Ketchup & sennep.

Både rå og stekt løk.

Kanskje litt rekesalat på toppen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...