Gå til innhold

Trenger hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okey, sånn her ligger det ann....

Jeg var veldig flink å trene før. Hadde det supert med meg selv og kjennte forsndringene...

Men så ble det slutt mellom meg å han jeg var sammen med. Vi skulle akkurat til å kjøpe hus sammen og jeg var lykkelig. Så fant han seg ny dame, dumpet meg å kjøpte hus sammen med henne og forlova seg - innen tre mnd etter det var slutt.

Jeg fant ingen motivasjon for trening, vi brukte å trene sammen...

Jeg har ikke lakt noe på meg, har gått ned i vekt, men det er nok for at jeg har mistet muskelmasse.

Nå føler jeg meg klar til å vende tilbake til der jeg var, og jeg vil gjøre det skikkelig.

Jeg veier idag nøyaktig 83,5 kg, og er 173 cm. Jeg er langt fra tynn, men heller ikke feit. Jeg er "kraftig bygd", om det er noe som heter det ( jeg har brede hofter, brede skuldre, store føtter, store hender osv...)

Jeg trur jeg vil ned til 75/73 kg. Men det er ikke så nøye for meg. Jeg vil mest bare tilbake til der jeg var før. Vil føle det bra med meg selv. Vil trives med det jeg ser i speilet, og det gjør jeg ikke nå.

Har dere noen tips om hvordan jeg skal starte dette? Er medlem på treningsstudio, og trives å være der, men litt usikker på hva som vil gi best effekt...

Liker å jogge og bruke elipcemaskinen.

Hvor mange ganger i uken burde jeg trene? Hvor mye av det burde være styrke?

Og så var det kosten. Jeg prøver, sakte men sikkert å legge litt om. Spise sunnere, få inn mer proteiner og sunt fett. Har dere noen tips å komme med her?

Trener et realt spark i rompa, men trenger også litt hjelp med hva jeg skal gjøre når jeg lander....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Maja*

Jeg ville startet forsiktig med 2-3 joggeøkter i uka. Fokuser på løpeteknikk fremfor fart og lengde. Det kommer av seg selv. Siden du har trent en del så kommer det nok fort tilbake :)

Selv foretrekker jeg et rent kosthold bestående mye av karboandedeig(metter godt og lenge), egg, kokt skinke, valnøtter/mandler, solsikkeolje, Ryvita knekkebrød, ananas etc.

Jeg holder meg kun til vann i hverdagene(sjeldent jeg drikker noe annet faktisk)

Jeg trener ikke styrke selv, men startet med Yoga/Pilates for noen uker tilbake. Sidenjeg løper mye mykner yogaen meg opp, samt at det er mye styrke øvelser i teknikkene. Pilatesen fokusere mye på kjernemusklaturen og merker at jeg har blitt hardere i kroppen.

Skal du trene lett styrke så kan du godt kjøre på med kardio(helst før for min del), men om det er tungt styrkeprogram så ville jeg powerwalket etter økten, og kjørt kardio dagen etter.

Lykke til med ny livsstil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville startet forsiktig med 2-3 joggeøkter i uka. Fokuser på løpeteknikk fremfor fart og lengde. Det kommer av seg selv. Siden du har trent en del så kommer det nok fort tilbake :)

Selv foretrekker jeg et rent kosthold bestående mye av karboandedeig(metter godt og lenge), egg, kokt skinke, valnøtter/mandler, solsikkeolje, Ryvita knekkebrød, ananas etc.

Jeg holder meg kun til vann i hverdagene(sjeldent jeg drikker noe annet faktisk)

Jeg trener ikke styrke selv, men startet med Yoga/Pilates for noen uker tilbake. Sidenjeg løper mye mykner yogaen meg opp, samt at det er mye styrke øvelser i teknikkene. Pilatesen fokusere mye på kjernemusklaturen og merker at jeg har blitt hardere i kroppen.

Skal du trene lett styrke så kan du godt kjøre på med kardio(helst før for min del), men om det er tungt styrkeprogram så ville jeg powerwalket etter økten, og kjørt kardio dagen etter.

Lykke til med ny livsstil :)

Tusen takk for masse gode tips :)

Har nå pakket treningsbaggen og er klar for økt etter nattevakta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...