Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tidlig i mai reiser jeg, mannen og 2 1/2 åringen til syden, jeg må fornye passet mitt og får gjort dette på mandag da jeg har fri, mens guttungen må få sitt aller første pass.

Så skjedde det at gutten har brekt låret for en uke siden, og blir liggende en til to uker til på sykehuset - frem til påske.

Regner med politistasjonene ikke har åpent for pass-søknader i påsken, og dermed får vi tidligst søkt om pass til han, den 10. april.

Da er det bare 15 virkedager til vi skal reise! -> pleier det å ta mer enn 10 virkedager å få pass?

Er det noen som har fått fikset pass til barn i slike tilfeller, uten at barnet måtte være med på stasjonen?

(jada, jeg kan undersøke dette på mandag, da jeg skal fikse mitt eget, men lurer bare på erfaringer enn så lenge ;) - og jeg kunne ringt de, men sånn som ståa er nå med flermannsrom på sykehuset vil jeg ikke ringe og sånt.)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bor i Oslo, går det ganske fort, siden passprodusenten er der. I andre byer må man legge til postgangen.

Jeg vil tro 15 dager går bra, det har det i alle fall gjort før. Men man har jo ingen garantier mot tekniske problemer ol. Dyrt nødpass på flyplassen tror jeg ikke går for første pass, siden man må ha bekreftelse fra begge foreldrene.

Jeg ville ringt passkontoret og bedt om råd :)

Skrevet

Hvis du bor i Oslo, går det ganske fort, siden passprodusenten er der. I andre byer må man legge til postgangen.

Jeg vil tro 15 dager går bra, det har det i alle fall gjort før. Men man har jo ingen garantier mot tekniske problemer ol. Dyrt nødpass på flyplassen tror jeg ikke går for første pass, siden man må ha bekreftelse fra begge foreldrene.

Jeg ville ringt passkontoret og bedt om råd :)

Vi er jo begge foreldrene så skjønte ikke helt det med nødpass og bekreftelsen..

Skrevet

De har faktisk garanti på at det skal ta mindre enn 10 virkedager. Da jeg bestilte pass til Vesla sist fikk jeg en kvittering som viste når det var bestilt, og beskjed at om det ikke dukket opp innen fristen så fikk jeg gratis nødpass.

De siste to gangene jeg har søkt om nye pass, så har det tatt 2 og 3 virkedager før jeg har hatt de i posten. Og jeg bor absolutt ikke i Oslo ;) Så tror ikke du skal være bekymret, det kommer til å gå helt fint!

God tur og god bedring til sønnen!

Skrevet

De har faktisk garanti på at det skal ta mindre enn 10 virkedager. Da jeg bestilte pass til Vesla sist fikk jeg en kvittering som viste når det var bestilt, og beskjed at om det ikke dukket opp innen fristen så fikk jeg gratis nødpass.

De siste to gangene jeg har søkt om nye pass, så har det tatt 2 og 3 virkedager før jeg har hatt de i posten. Og jeg bor absolutt ikke i Oslo ;) Så tror ikke du skal være bekymret, det kommer til å gå helt fint!

God tur og god bedring til sønnen!

Tusen takk for oppmuntrende svar ;)

Skrevet (endret)

Jeg var og tok bilder og ordnet sakene på det lokale lensmannskontoret.

Alt ble visst sendt elektronisk derfra.

Og passet var faktisk i min postkasse 2-3 virkedager senere.

Endret av Østlandet
Skrevet

Innen 4 dager fikk jeg beskjed om

Skrevet

Jeg var og tok bilder og ordnet sakene på det lokale lensmannskontoret.

Alt ble visst sendt elektronisk derfra.

Og passet var faktisk i min postkasse 2-3 virkedager senere.

Høres bra ut.

Problemet er det at lillegutten må være med, hvis vi bare kunne tatt med bilde så hadde det jo løst seg tidligere - men har skjønt det slik at han må være tilstede selv også - og HVIS det skulle vise seg at han må være på sykehuset litt lenger tror jeg jeg blir litt svett :P

Men godt å høre at det tok såpass kort tid ja ;)

Takk for svar!

Skrevet

Innen 4 dager fikk jeg beskjed om

Flotters ;) blir mer og mer positiv til at dette skal ordne seg ;)

Takk!

Skrevet

Her garanterer de at det ikke skal ta mer enn ti dager. Men i april er det jo ikke høysesong, så tipper du har det i posten etter et par, tre dager.

Skrevet

Fornyet pass tidligere i år. Var på politistasjonen og tok bilde etc.

Jeg fikk nesten sjokk da passet lå i postkassa dagen etterpå. Det var snakk om 20 timer liksom! O.o

(Nord-Norge)

Er nok lengre kø når det går mot fellesferien.

AnonymBruker
Skrevet

Bare litt of topic; har du sjekket at det er greitt for gutten å reise med fly så kort tid etter beinbruddet? Lårbeinsbrudd er noe mere komplisert enn et "vanlig" beinbrudd. Selv om et så lite barn gror sammen raskt, så var dette nært innpå......

Skrevet

Har ikke sjekket at det er greit nei, men antar det da han ikke har operert og det er sagt at bruddet er helet i starten av april - altså en mnd før vi reiser.

Men du sier noe, bør vel kanskje høre med legene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...