Gå til innhold

"Damene først"!?


Pingting

Anbefalte innlegg

TVNorge er ute på seerkapreferd via lettvinte drittprogrammer. Igjen.

Denne uka er det premiere på Damene først.

Noen sitater fra artikkelen:

Med mye humor, og litt alvor, skal vi denne våren sette søkelys på et problem de aller fleste norske par kan kjenne seg igjen i: krangling og mas i hjemmet.

I «Damene først» har programlederne Alexander Nyhagen og Fridtjof Nilsen satt seg som mål å finne ut hva det er norske par krangler om. Og da spesielt hva den gjennomsnittlige norske mann kan gjøre for sin kvinne, slik at de begge kan få en hverdag med mindre mas, lavere konfliktnivå og mer harmoni.

(...)

I «Damene først» tar vi med de seks mennene på et leiropphold, hvor de kan dele erfaringer og hjelpe hverandre til finne ut hvor lite som skal til for å bli en litt bedre mann.

Det var ille nok da FEM kom. Ble verre med Bliss. Og nå dette. Av og til skammer jeg meg over å være kvinne, og det er mest fordi media putter en masse dritt inn i kvinnebegrepet jeg ikke vil assosieres med.

Nå har jeg ikke sett programmet, så forhåpentligvis bommer jeg på endel av mine stygge forutanelser. Men er ikke dette helt på trynet? De fleste av oss har vel forbedringspotensiale som partner. Så hvorfor er det kun mennene som skal sendes på tøffel-bootcamp for å gjøre forholdet bedre? Hvor er leiren hvor norske kvinner skal slutte å mase og bitche, som lærer dem at folk er forskjellige og at de ikke automatisk har rett - og at man derfor må komme frem til en løsning sammen, og hvor de får grodd noen baller sånn at de ikke glir ut i hysterisksjalusiramadrama fordi samboeren vil på nachspiel en hyggelig lørdagskveld eller fordi har et bilde i en konvolutt i bunnen av en boks nederst i en stabel innerst i boden, av en ex han var sammen med i to uker i 6. klasse.

Det finnes garantert en masse underholdning man kunne lagd ut av parforhold og kjønnsroller og alt det der, som baserer seg på psykologi, rasjonalitet og forskning. Og både menn og kvinner hadde nok hatt mye å lære. Men MÅ det gjøres så lettvint? MÅ dere hore dere sånn for den mest godtroende halvparten av befolkningen, TVNorge? Må dere?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av. Denne generasjonen menn i tidlig 20-årene er ikke like kuelige og svake som de eldre generasjonene. Feministbobla er i ferd med å sprekke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig sånt selges under frminisme-fanen, men det har da virkelig ingen verdens ting med det å gjøre. Huff.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så reklame for det programmet der, og må si at jeg reagerte på samme måte som deg. De tingene som kan forbedres i mitt forhold handler ikke om hva mannen kan gjøre for meg, men hva vi kommer frem til når vi samarbeider. Denne typen program prøver å gjøre kvinner enklere enn vi er, og det er ingenting annet enn flaut og tåpelig!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Pingting! Blir flau av slike konsepter, og aldri så lite provosert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regza

Sikkert like udugelig som "Hjelp han pusser opp".

For alle vet jo at det bare er kvinnfolk som vet hvordan ett hjem skal se ut og er de eneste som har rett til å bestemme det.

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, det var en reportasje i hjemmet med en av mennene som hadde "blitt reparert". Det var bilde av mannen som strøyk skjorter og bilder av mannen som vasket og tror du ikke mannen til og med hadde lært seg at det finnes annen mat enn grandis! Det var skikkelig flaut hele greia.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter ditt hjertesukk, PingPing. Det var omtrent det jeg tenkte selv også da jeg så reklamen.

Det er riktig triste greier. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir sånn som i Sinnasnekkern der programlederen etter en stund kjefter på dama "Men du gjør jo ingenting selv!! :kjefte: "

Eller så får de lage en "Herrene først"-serie etterpå hvor de lærer damer å bli litt bedre damer :lete:

Endret av Mr.Omg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir sånn som i Sinnasnekkern der programlederen etter en stund kjefter på dama "Men du gjør jo ingenting selv!! :kjefte: " Eller så får de lage en "Herrene først"-serie etterpå hvor de lærer damer å bli litt bedre damer :lete:

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på det nå, og må si at jeg blir underholdt!

Blir absolutt ikke provosert over at TvNorge lager slike programmer, det finnes mye verre! Det jeg derimot blir provosert av er hvor utrolig inkompetente disse mannfolka er! Er det jeg som er bortskjemt når jeg og samboeren min deler på alt av husarbeid og matlaging? Jeg hadde aldri godtatt at en fyr hadde lagt seg ned i sofaen og forventet at jeg skulle ha rydda, vaska klær osv mens han slappa av! Skjønner ikke at disse har fått seg kone engang...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så reklame for det programmet der, og må si at jeg reagerte på samme måte som deg. De tingene som kan forbedres i mitt forhold handler ikke om hva mannen kan gjøre for meg, men hva vi kommer frem til når vi samarbeider. Denne typen program prøver å gjøre kvinner enklere enn vi er, og det er ingenting annet enn flaut og tåpelig!

Nåja.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei da. Mennene i serien var ganske inkompetentesom bettypaige sa, ja. Synd.

Og det finnes bra mange av den typen mannfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...