AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Skal ha veninnekveld med ost og vin, vi skal selvsagt da ha ost, kjeks, vin og druer, men hva mer kan vi sette på bordet? Så det blir litt mer utav Og kom gjerne med tips om noe annet som er godt å drikke uten alkohol og oster som kan spises med god samvittighet av gravide! Tenkte på den Kirsebærosten fra Tine for eks, andre?
Gjest Spinell Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Kremostene i beger fra Tine kan også med god samvittighet serveres til og spises av gravide. Gräddost, vellagret Jarlsberg og liknende guloster er også trygge. (Jeg er blant de som ikke er overbegeistret for "hårete" oster, og gjerne koser meg med de milde og snille ) Foruten druer er paprika og stilkselleri klassikere på ostebordet. Appelsinskiver er også godt til en del typer oster. Det samme gjelder hakkede nøtter og tørkede aprikoser. I velassorterte butikker har de dessuten en del typer marmelader beregnet til ost. Til drikke for den som ikke kan drikke vin, kan man f.eks bruke druejuice.
venus_ Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Ville servert minst en type syltetøy til, feks fiken eller aprikos, og druer. Som alkoholfritt alternativ er Ringi eller Vår veldig gode! 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 Ville hatt med noe oppkutta frukt i tillegg kanskje
Gjest Bandit Skrevet 22. mars 2012 #5 Skrevet 22. mars 2012 Farris må drikkes ved siden av vinen. Den er også grei å bruke imellom om man skal ha forskjellig vin og ikke vil blande smakene. Grissini eller lignende føler jeg også er et "must" på slike kvelder.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Oliven er et must for vin spør du meg:) Valnøtter og honning er også veldig godt til enkelte oster.
Thorn Skrevet 22. mars 2012 #7 Skrevet 22. mars 2012 Granateple er kjempegodt til ost! Honningglaserte valnøtter er også kjempegod garnityr. Og valnøttbrød er nesten enda bedre til ost enn kjeks er 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #8 Skrevet 23. mars 2012 Granateple er kjempegodt til ost! Honningglaserte valnøtter er også kjempegod garnityr. Og valnøttbrød er nesten enda bedre til ost enn kjeks er enig!! jeg liker å ha litt honning melon og;P
Gjest Bandit Skrevet 23. mars 2012 #9 Skrevet 23. mars 2012 Husk at med smaksrik frukt er det viktig å tilpasse vinen. Det er ikke all vin som er gode til både ost og frukt.
Gjest Doh Skrevet 23. mars 2012 #10 Skrevet 23. mars 2012 Purre er et must hos oss Bare å hakke opp i små biter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå