Gå til innhold

selvskading har blitt tvang :(

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

det er en stemme i hodet mitt, det er min stemme men jeg vil det egentlig ikke selv som sier "jeg må kutte dypere ellers...." eller "jeg må kutte flere kutt ellers..." det er så irriterende!!! :tristbla:

hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, jeg håper du finner en annen måte å bearbeide de vonde følelsene på. Vet hvordan du har det.. Styrkeklem til deg :klemmer:

Skrevet

Psykolog..

Evt psykiatrisk avdeling siden du hører stemmer..

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Prøve så hardt du kan å la være å ta opp kniven/saksen/osv.

Når disse tankene kommer over en, er det svært vanskelig å tenke at man kan klare å gjøre noe som helst annet enn å gi seg henn til smertene. Men, vær så snill. Om du klarer å la være èn gang, blir det kanskje lettere neste gang. Kanskje, kanskje ikke. Om ikke, så har du iallefall klart å motstå dette èn gang, og du beviser for deg selv at dette kan du klare å komme deg ut av!

Prøv andre ting når du kjenner du "må kutte...". Sett på høy musikk. Brøl ut til sangene. Slå på puter. Kast (ikke knuselige) ting rundt deg. Løp en tur. Skriv ned hvordan du har det. Gråt.

Ha lov å være sint og kjenne på følelsene uten at du skal "døyve" dem med kutting.

Jeg kan ikke vite hvordan det er for deg når du tyr til disse metodene. Men for meg var det en måte å _føle mer på. Det hender jeg er tilbake i å knipe i meg selv eller lignende når jeg er virkelig frustrert og sint enda, men jeg har heldigvis forstått at det er ikke noe bra med å rispe seg opp og lage sår og arr på den måten.

Håper du også ser dette en dag. Forhåpentligvis en dag snart!

Lykke til!

Skrevet

Kom nok borti a-b bruker på forige innlegg.(?) Var ikke meningen.

Gjest Gjest
Skrevet

Huff, jeg håper du finner en annen måte å bearbeide de vonde følelsene på. Vet hvordan du har det.. Styrkeklem til deg :klemmer:

tusen takk :klemmer:

men jeg tror dere har misforstått.. jeg hører ikke andre stemmer enn min egen stemme, det er min stemme jeg hører og den sier ting som jeg ikke vil hvis dere skjønner..

og jeg vet jeg burde slutte men jeg klarer ikke men problemet er at når jeg har starta og egentlig syns jeg har gjort nok så begyner stemmen min inni hodet mitt å si "jeg må kutte dypere for ellers kommer jeg til å dø" og andre ille ting hvis jeg ikke forsetter, jeg vil ikke men stemmen vil selvom det er min stemme

AnonymBruker
Skrevet

søk hjelp!!!

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Yvonne (mod)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...