AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #1 Skrevet 21. mars 2012 Har møtt ei dame jeg liker veldig godt. Men helt siden jeg var liten har jeg hatt komplekser for blek hud og hun er blek. Jeg har tvangstanker om at den huden lukter surt og smaker surt og at den svetter mye uten at jeg vet hvorfor. Så derfor har jeg problemer med å ta steget til å være intim med henne. Hvordan komme over det?
Snøvott Skrevet 21. mars 2012 #3 Skrevet 21. mars 2012 Er du blek selv og har komplekser for dette? Eller prøver du å si at du har fordommer mot blek hud? Høres ut som det siste. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #4 Skrevet 21. mars 2012 Komplekser er noe man har overfor sine egne feil: "Jeg har komplekser for de tykke leggene mine." Slik jeg forstår deg er det dama du liker som er blek, og du tenker da at hun også lukter og svetter og sånn. Det er ikke komplekser, men fordommer. Blek hud betyr at man har blek hud, punktum. Blek hud lukter ikke annerledes, selv om du kanskje har møtt en blek person en gang som luktet rart. Men da var det ikke fordi personen var blek. 3
Gjest Blubberella Skrevet 21. mars 2012 #5 Skrevet 21. mars 2012 Hvis du synes blek hud er ekkelt kommer du nok ikke over dette med mindre du går til psykolog. Hvorfor ikke finne ei du ikke har fordommer mot og synes er ekkel?
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #6 Skrevet 21. mars 2012 Få henne til å grille seg litt i solarium da, eller ta henne med på en sydentur 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #7 Skrevet 21. mars 2012 jeg gidder ikke bruke penger på psykolog. jeg hadde ikke planlagt å bli betatt av ei blek jente. men det er sikkert fordommer ja.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #9 Skrevet 21. mars 2012 Få henne til å grille seg litt i solarium da, eller ta henne med på en sydentur Jada, det er hun som må forandre seg fordi fyren har psykiske problemer... 7
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #10 Skrevet 22. mars 2012 Hvis du ikke er villig til å gå til psykolog med dette, så får du kanskje bare finne deg noen andre.. At du ikke klarer å være intim med ei jente du allerede liker fordi du har en irrasjonell frykt for/forestilling om blek hud, er et problem. For meg, så høres det ut som at det er på grensen til en fobi (uten at jeg kan være sikker, da jeg ikke vet dypere årsaker og alvorlighetsgtad). Ganske enkelt å behandle også, vil jeg tro. Tankefeltsterapi eller eksponeringsterapi vil sikkert kunne være til hjelp. En vanlig fordom vil raskt kunne motbevises, for du har sikkert vært i nærheten av denne jenta og opplevd at hun ikke lukter vondt? Det er derfor jeg umiddelbart tenker at dette ligger noe dypere.. Det er veldig synd at du ikke er villig til å søke hjelp, TS. Dette problemet virker veldig hemmende for deg. Evt. kan du jo prøve litt selv.. Prøv å være litt "intim", kanskje det går helt fint? Hvis det ikke går, kan du jo bare unnskylde deg med at du plutselig føler deg litt dårlig og må gå hjem, føler at dere går for fort frem, hva enn som måtte passe deres situasjon!
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #11 Skrevet 22. mars 2012 Få henne til å grille seg litt i solarium da, eller ta henne med på en sydentur Er jo ikke sikkert at det vil hjelpe å "grille" seg i solarium heller, jeg har veldig blek hud og solarium/sol hjelper ikke så veldig masse.. jeg blir bare lyserosa. Det har med pigmentene i huden min.
Mr.Omg Skrevet 22. mars 2012 #12 Skrevet 22. mars 2012 Psykolog, som første AB sa. Det finnes solbrune folk som lukter surt også, så slapp av. De fleste folk lukter greit (eller bedre)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå